تعداد بازدید: 3785

توصیه به دیگران 2

شنبه 15 شهريور 1393-20:30

مسئولان میاندورودی:

مياندورود بدون دانشگاه قابل تصور نيست

هم آوایی مسئولان یک شهر برای بازگشت یک دانشکده/با مشوش كردن اذهان عمومي و پرداختن به موضوعات انحرافي، تلاش كردند كه دانشکده منابع طبیعی به جايگاه اصلي خود منتقل نشود/متاسفانه ما را متهم به طرفداري از آقاي فلاني و حزب فلان كرده اند/چاره ای جز انتقال دانشکده منابع طبیعی نداریم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: پيش از ظهر امروز حجت الاسلام رسولي-امام جمعه مياندورود- و قادري -فرماندار اين شهرستان- به همراه جمعي از استادان و هيات علمي دانشگاه منابع طبیعی، از دانشکده منابع طبيعي بادله بازديد كردند. در اين برنامه از نحوه تجهيز و تعمير ساختمان هاي آموزشي و محوطه اين دانشگاه بازديد و سپس جلسه اي در خصوص مشكلات استقرار دانشكده برگزار شد.

مجيد ذبيح زاده –سرپرست دانشكده منابع طبيعي- در اين جلسه با تشكر از تلاش هايي كه در طي مدت گذشته براي بازگشت اين دانشگاه صورت پذيرفته است افزود: تاكنون بيش از 200 ميليون تومان براي تعمير و تجهيز ساختمان ها و زير ساخت اين مجموعه هزينه شده است.

وي افزود:عده ي محدودي، مخالف بازگشت دانشگاه به نقطه اصلي خود بودند كه بنده فكر مي كنم علت اصلي آن لجاجت است.

ذبيح زاده با اشاره به شايعات منتشر شده در اين خصوص ابراز داشت: شايعه مي كنند كه دانشگاه اگر برگردد تنها مختص به دانشجويان دوره كارشناسي است، در حالي كه از تعداد 550 دانشجويي كه در مهرماه جذب خواهد شد،500 دانشجوي دوره ليسانس و مابقي دانشجويان دوره تحصيلات تكميلي هستند.

وي با بيان اينكه نگراني ما در خصوص خوابگاه هاي دانشجويي نيز با همت معاونت دانشجويي برطرف شده است، گفت:خوابگاهي در اطراف ميدان خزر(فرح آباد) رهن خواهد شد و دانشجو همان مبلغي را كه بابت خوابگاه دولتي پرداخت مي كرد، در اينجا هزينه خواهد كرد.

اين مسئول گفت: كف انتظارات ما از مسئولان مياندورود اين است كه رفت و آمد دانشجويان را با سه دستگاه اتوبوس حل كنند تا دانشجويان با حداقل هزينه بتوانند خود را به دانشگاه برسانند.

*چاره اي جز انتقال دانشکده نداريم

غلامعلي رنجبر-معاون پژوهشي دانشگاه منابع طبيعي-نيز در اين جلسه با بيان اينكه طي جلسات متعدد مشكلات بررسي و احصا شده است افزود: مشكلاتي باقي مانده است كه اميدواريم سريع تر حل شوند.

وي فشارهاي موجود بر مجموعه مديريت دانشگاه را الزاما منفي ندانست و گفت: اين فشارها باعث مي شود كه ما تلاش هاي بيشتري براي بازگشت اين دانشکده انجام دهيم.

رنجبر با بيان اينكه ناملايمات زيادي را متحمل شديم به گونه اي كه چندين بار دكتر بهمنيار و تيم همراه براي ارائه توضيحات به وزارت علوم رفتند، افزود: نامه نگاري هاي متعددي تحت عنوان جمعي از فلان و فلان به دستگاه هاي مختلف ارسال شده است و فشارهايي نيز از جانب بعضي از نمايندگان مجلس به مجموعه مديريت دانشگاه اعمال شد اما پس از استيضاح وزير علوم، ديگر دليلي براي توقف انتقال دانشگاه به خانه اوليه خود وجود نداشت.

وي ادامه داد: فشارهاي سياسي داخل استان را به جان خريديم و فراتر از توان دانشگاه براي تعمير و تجهيز ساختمان هاي آموزشي اين مجموعه هزينه كرديم تا مطابق وعده خود در مهرماه اين دانشگاه، دانشجو جذب كند.

اين مسئول با بيان اينكه با مشوش كردن اذهان عمومي و پرداختن به موضوعات انحرافي، تلاش كردند كه دانشگاه به جايگاه اصلي خود منتقل نشود، افزود: ما چاره اي جز انتقال دانشگاه نداريم، چرا كه نمي توان يك شهرستان را از داشتن دانشگاه محروم كرد.

وي با اشاره به سابقه 40 ساله اين دانشكده در بادله اظهار داشت:همه ما وابستگي فكري و ذهني و تعصب مكاني به اين دانشكده داريم، چرا كه اغلب ما فارغ التحصيلان اين دانشكده هستيم و با بازگشت دانشگاه سابقه 40 ساله اين دانشكده نيز حفظ خواهد شد.

معاون پروهشي دانشگاه منابع طبيعي با بيان اينكه موضوع پرديس يك بحث انحرافي بود كه عده اي مطرح كردند، گفت: پرديس مجموعه اي بود كه به صورت پرديس بين الملل تنها در مناطق آزاد كشور مجوز فعاليت داشت، به اين صورت كه در آن مناطق ساختمان هايي را اجاره مي كردند و كلاس هاي تحصيلات تكميلي در آن برگزار مي شد، چرا كه برگزاري اين واحد ها در خود دانشگاه ممنوع بود.

وي ادامه داد: اين كار به دليل ايجاد توان اقتصادي دانشگاه ها صورت پذيرفته بود اما بسياري از دانشجويان تنها در ترم اول هزينه كامل را پرداخت مي كردند و در مابقي ترم ها با دادن چك، عملا بحث ايجاد سرمايه اقتصادي براي دانشگاه كمرنگ شد و مسئولان به خاطر كاهش هزينه ها، كلاس هاي دانشجويان اين واحدهاي دانشگاهي را همراه با دانشجويان دوره هاي روزانه برگزار كردند.

اين مسئول افزود: بعضي از كلاس هاي پرديس در دانشگاه برگزار مي شود، بعضي از كلاس ها در آزمايشگاه هاي مرتبط و بعضي ديگر نيز كه براي گذراندن پايان نامه است، در شهر خودشان برگزار خواهد شد، در واقع ما بخواهيم يا نخواهيم اين دانشجويان تنها دو ترم تئوري دارند و مابقي بحث پايان نامه اي است.

وي با بيان اينكه دانشگاه متعلق به همه است و ارث شخص خاصي نيست، افزود: هر دانشجويي كه فارغ التحصيل اين مجموعه باشد سفير فرهنگي ما خواهد شد.

رنجبر گفت: آينده مياندورود بدون دانشگاه قابل تصور نيست، پس بايد تلاش كرد تا مشكلات حل شود چرا كه هر اندازه سفيران فرهنگي مياندورود بيشتر شوند، آينده آن نيز روشن تر خواهد شد.

* كارها بر اساس استدلال و منطق قوي در حال انجام است

دکتر جعفر اولادي- عضو هيات علمي دانشگاه منابع طبيعي –نيز در اين جلسه اظهار داشت: دكتر بهمنيار پس از شش ماه سرپرستي دانشگاه، ريیس اين دانشگاه شد، در حالي كه مسئول قبلي دانشگاه 22 ماه سرپرست بود كه در نهايت نيز حكم رياست دانشگاه براي وي صادر نشد.

وي علت اين امر را درايت و مديريت دكتر بهمنيار عنوان كرد و گفت: تمام كارها بر اساس استدلال و منطق قوي در حال انجام است و نمي توان شبهه اي بر آن وارد كرد.

*نگاه ما سياسي و حزبي نيست

حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي –امام جمعه مياندورود- نيز در اين جلسه با بيان اينكه قطعا اين نشست رسانه اي خواهد شد افزود: در نشست هاي مختلف گلايه اي نسبت به ما داشتند كه چرا شما قولي داديد و آن وعده در حال پيگيري است در حالي كه تمام حرف هاي ما با سند است و بايد پاسخگوي آن باشيم.

وي ابراز داشت: آقاياني كه مي خواهند بيايند ببرند و يا اينكه آنهايي كه مي خواهند بياورند از چه طيف و گروهي هستند، اصلا براي بنده مهم نيست بلكه براي بنده مهم اين است كه يك فضاي كاملا علمي و فرهنگي در شهرستان استقرار يابد.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه هدف ما تقويت جايگاه علمي و فرهنگي شهرستان است، افزود: اينكه افراد از چه طيف و جناحي هستند، هيچ مهم نيست بلكه بازگشت دانشگاه به جاي اولش، نيازمند عزم جهادي است.

وي ادامه داد: ما مي خواهيم ابهت و هويت شهرستان معناي خاص يابد و استقرار دانشگاه با اين وسعت مي تواند به اين امر كمك كند.

خطيب جمعه سورك با تاكيد بر اينكه در راستاي بازگشت دانشگاه هيچ نگاه حزبي و سياسي وجود ندارد، اظهار داشت: متاسفانه ما را متهم به طرفداري از آقاي فلاني و حزب فلان كرده اند، در حالي كه نگاه ما به دانشگاه كاملا علمي و فرهنگي است.

وي با بيان اينكه بناي شما بر اين است كه وقتي دانشگاه مي آيد با همه مقاطع و دانشجويانش بيايد، افزود: دغدغه اي كه ايجاد كردند اين بود كه مسئولان دانشگاه قصد دارند با آوردن دانشجويان مقطع كارشناسي، دانشجويان پرديس را از اين محل به جاي ديگري ببرند.

امام جمعه مياندورود ادامه داد: ما هرگز حاضر نيستيم كه 600 دانشجوي دوره كارشناسي را بگيريم و 100 دانشجوي دوره تحصيلات تكميلي را از دست بدهيم، چرا كه هيچ عقل سالمي حاضر نيست امتياز 100 دوره كارشناسي را به دست بياورد، در حالي كه امتياز 500 دوره ارشد و دكتري را از دست مي هد.

وي گفت: هرگاه به اين نكته برسيم كه در راستاي بازگشت دانشگاه اين نقطه له نخواهد شد، حمايت خواهيم كرد اما اگر اتفاق ديگري بيفتد مقاومت خواهيم كرد.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه با صحبت هايي كه با دكتر بهمنيار و مجموعه مسئولان دانشگاه داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه دانشگاه با هر سه مقطع باز خواهد گشت، افزود: اگر با آمدن سه مقطع دانشگاهي، دانشكده پرديس هم از اينجا برود، براي ما اهميتي ندارد، چرا كه دانشگاهي داريم كه در هر سه مقطع دانشجو خواهد داشت.

وي ادامه داد: دغدغه دوستان حفظ دانشكده پرديس بود اما با صحبت هايي كه مطرح شد، استقرار دانشكده اكوسيستم هاي خزري نيز در دستور كار قرار گرفته است كه ديگر نور علي نور است.

امام جمعه مياندورود با تاكيد بر اينكه نگاه ما سياسي و حزبي نيست و دانشگاه نيز نبايد سياسي شود، افزود: بالندگي دانشگاه بالندگي شهرستان است لذا تلاش خواهيم كرد تا آنچه كه در توان داريم در راستاي حل مشكلات دانشگاه به كار گيريم.

*مردم منتظر بازگشت دانشگاه هستند

ارسطو قادري-فرماندار مياندورود- در اين جلسه با بيان اينكه دولت با نگاه تغيير مردم روي كار آمده است، افزود: فضاي خوبي در عرصه هاي مختلف ايجاد شده است.

وي با بيان اينكه در اين دولت بايد با عقلانيت و تدبير تصميم گرفت و عمل كرد گفت: با تحقيقي كه بنده در آغاز ورودم به شهرستان داشتم متوجه شدم كه مردم منتظر بازگشت دانشگاه هستند.

نماينده دولت تدبير و اميد در مياندورود ادامه داد: يا تصميمي را نمي گيرم يا اگر تصميم گرفتم تا آخر حمايت خواهم كرد، لذا وقتي بازگشت دانشگاه به نفع مردم و شهرستان بود از اين امر حمايت كردم.

وي با اشاره به اينكه همه مسئولان شهرستاني به اين نتيجه رسيدند كه دانشگاه بايد فعال شود افزود: مشكلاتي وجود داشت كه از آن رد شديم اما اكنون بايد فضا به گونه اي آماده شود كه دانشجويان با آرامش خاطر در اينجا مستقر شوند.

قادري ابراز داشت: به تمام وعده هايي كه در اين زمينه دادم پايبندم و به معاون خود نيز اختيار تام داده ام تا در مباحث مربوط به دانشگاه به صورت ويژه ورود كرده تا مشكلات حل شود.

علي اكبر مظلومي نيا-ريیس شوراي شهر سورك- نيز در اين مراسم با بيان اينكه از تلاش همه عزيزان در راستاي بازگشت دانشگاه تشكر مي كنم، افزود:تا جايي كه زير ذره بين ديوان محاسبات نرويم از استقرار دانشگاه در اين محل حمايت خواهيم كرد.


  • دوشنبه 17 شهريور 1393-19:25

    جای بسی تاسف است که بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور مبنی بر عمل به اقتصاد مقاومتی و پرهیز از حاشیه روی و ریخت و پاشها و ایجاد آرامش امروز یک دانشگاه کوچک تخصصی یکپارچه را تجزیه می کنند و با نابودی پردیس بین الملل آن با 22 رشته دکترا و ارشد که با مجوز قطعی وزارت علوم می باشد و با تحمیل هزینه های سرسام آور میلیاردی بیت المال همه ارکان یک محیط علمی را از بنیان نابود می کنند. آیا بهتر نبود مدیران فعلی دانشگاه بعد از 8 ماه به جای این همه فرافکنی و حاشیه سازی ها و ایجاد اختلافات گسترده برای ارتقای دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برنامه ای داشتند. بعنوان یک مازندرانی از این برگشت به عقب و سیر قهقرایی شرمنده ام.

    • دوشنبه 17 شهريور 1393-17:2

      اگه مسئوالان این شهرستان پشتوانه مردمی داشتند همه خواسته هایشان با شیرینی و حلاوت خاصی انجام می شد اما صد حیف که...

      • دوشنبه 17 شهريور 1393-12:33

        خدا آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند انشا ا.... ادم چه چیزهایی که میبینه و میشنوه.

        • دوشنبه 17 شهريور 1393-11:38

          دانشگاههای کنونی استان چه گلی به سر استان زده اند که در میاندرود هم دانشگاه تاسیس شود . به جز دانشگاه اصلی دولتی مازندران ، دیگر دانشگاهها تبدیل به کارخانه مدرک سازی شده اند که می بایست جدی روی آن کار کرد و جلوی آن را گرفت تا حق احدی ضایع نشود و روزی نیاید که ببینیم ، همه دانشگاهی شده اند اما از فرهنگ دانشگاهی و انسان آگاه و متعهد دانشگاهی خبری نیست . انسانی که شخصیت دانشگاهی پیدا کند ، از یادگیری دست نمی کشد و بدنیال نمره و مدرک نمی گردد بلکه زکات علمش را در جهت توسعه دانش پرداخت می کند.

          • دوشنبه 17 شهريور 1393-2:23

            درود بد ارسطو قادری فرماندار قدرتمند وساعی میاندرود....قادری مچکریم


            ©2013 APG.ir