تعداد بازدید: 2982

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 18 شهريور 1393-14:32

برپایی نمایشگاه صنایع دستی نابینایان هنرمند در قائم شهر

برای نخستین بار در کشور، نابینایان و کم بینایان هنرمند مازندرانی، در قائم شهر نمایشگاه صنایع دستی برپا کردند/ این نمایشگاه تا 24 شهریور دایر است.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: شنیدن هر خبری در زمینه های پیشرفت علمی، هنری و فرهنگی جامعه نابینایان را باید با تامل نگریست و از کنار آن به راحتی عبور نکرد.

برای نخستین بار در ایران و سومین مرتبه در دنیا، جامعه نابینایان به برپایی نمایشگاهی از آثار خود در زمینه های مختلف هم چون بافته های سنتی و سفال اقدام کردند که افتخار این خبر به نابینایان مازندرانی تعلق دارد.

اختر سوادکوهی -دبیر اجرایی و مسئول این نمایشگاه- می گوید: شهردار تهران از ما دعوت کرد تا در برج میلاد این نمایشگاه را برپا کنیم که ترجیح دادیم این اتفاق خوب در استان خودمان باشد.

از این بانوی فعال و مربی نابیناها پرسیدیم چرا قائم شهر را برای اجرای نمایشگاه انتخاب کرده اند که گفت: قائم شهر بیشترین تعداد نابیناها را در استان دارد،3 هزار نفر، همین شد که تصمیم گرفتیم در نمایشگاه بین المللی قائم شهر آثار هنرمندان نابینا را به نمایش بگذاریم.

در این نمایشگاه هنرمندان نابینا از شهرهای مختلف مازندران و حتی استان گلستان شرکت کرده اند.

نمایشگاه صنایع دستی نابینایان و کم بیناهای سنین مختلف(از 9 تا 50 سال) از 15 شهریور آغاز به کار کرده است و تا 24 شهریور نیز عصرها از ساعت 16 تا 22 پذیرای مردم است.

مدیر نمایشگاه نابینایان می گوید: پنج شنبه ساعت 18 از بسیاری از مسئولان و اهالی رسانه دعوت کرده ایم تا به بازدید بیایند و تلاش کرده ایم نگاه مردم و مسئولان را نسبت به این قشر تغییر دهیم.

 هنرمندان نابینا در حالی در قائم شهر نمایشگاه برپا کرده اند که هنوز پیاده روهای شهر برای آنان مناسب سازی نشده است و بسیاری از آن ها مشکل اشتغال دارند.

با آن که قوانین شفافی در این بخش وجود دارد، فرصت برابر برای همه  افراد جامعه ایجاد نشده است. حذف پست های اپراتوری و تلفنچی برای نابینایان از جمله نمونه های نابرابری بین نابیناها و مردم عادی است.



    ©2013 APG.ir