تعداد بازدید: 3451

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 20 شهريور 1393-13:2

ابتکار: انحراف را تحمل نخواهیم کرد

معاون رییس جمهوری در جمع محیط بانان، کارشناسان و مشاوران محیط زیست استان: هر موضوع زیست محیطی در مازندران در مرز و بلکه درون بحران قرار دارد/ نباید به عنوان نماینده مردم کم کاری و کم فروشی کنیم.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گرشگری، مینا محسن پور: صبح امروز در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، نشست دکتر معصومه ابتکار -معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست– با جمعی از محیط بانان، کارشناسان و مشاوران محیط زیست استان برگزار شد.

در ابتدای مراسم ناصر مهردادی –مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران– با تاکید بر شرایط ویژه محیط زیست استان مازندران در سطح کشور، خاطر نشان کرد: محیط بانان مازندران نیز با توجه به شرایط ویژه به شکل مضاعف خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: خدا را شاکرم که در مسیر سفرتان به مازندران تا به این جا، هنوز به آلودگی خاصی در محیط زیست برخورد نکرده اید.

در ادامه نشست مسلم آهنگری -فرمانده یگان ویژه حفاظت محیط زیست مازندران– مسائل و مشکلات محیط بانان را کافی نبودن نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات محیط بانی از جمله ماشین و موتورسیکلت مناسب، پایین بودن دستمزد با وجود شرایط ویژه و سختی کار، نبود حمایت دستگاه های قضایی در خصوص مجازات متجاوزان محیط زیست که باعث بی انگیزگی محیط بانان می شود، کسر مبلغ بیمه از حقوق که با توجه به پایین بودن حقوق، دلسردی محیط بانان را به همراه دارد، نبود پوشش بی سیم در برخی مناطق که هزینه بالای تلفن همراه را برای محیط بانان در پی دارد و قانون 18 روز کار و 12 روز استراحت که به سال 42 برمی گردد، برشمرد.

 

پیش از سخنرانی دکتر ابتکار، طاهره فضیلت –رئیس اداره حقوقی و مسئول امور بانوان اداره کل محیط زیست مازندران– با تاکید بر لزوم و ضرورت آسیب شناسی قوانین حفاظت محیط زیست، ابراز داشت: این کار می تواند مسائل مالی همه همکاران را مرتفع سازد.

وی با بیان اینکه اداره حفاظت، در بحث اجرایی نیز مسائل و مشکلات عدیده ای دارد، افزود: برخی بخشنامه ها نیز موجب اخلال در کارکرد می شود.

فضیلت با اشاره به وجود قوانین موازی و تداخل آن ها با برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: قوانین مبارزه با جرم حمل اسلحه و یا صدور جواز حمل سلاح برای برخی سلاح قاچاق در کشور باید اصلاح شود.

* انحراف را تحمل نخواهیم کرد

معصومه ابتکار –معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست– در این نشست یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید را حتی از زمان دولت انتقالی، ارتقا حکمرانی محیط زیست در کشور خواند و افزود: با توجه به وضعیت ناگوار محیط زیست کشور باید تجدید نظر جدی در حکمروایی محیط زیست داشته باشیم تا متوجه شویم که در کجاها سیاست درستی به کار نگرفته ایم.

ابتکار با تاکید بر اینکه دولت دکتر روحانی در صدد باز گرداندن اعتدال، خرد، امید و آرامش به مردم است، افزود: دولت به خوبی به مسائل و مشکلات سازمان واقف و از مسائل معیشتی کارکنان و کمبود نیروی انسانی نیز آگاه است و علاوه بر توجه جدی دولت، شخص رئیس جمهوری نیز به عنوان پرچم دار بهبودی محیط زیست در راستای رفع مشکلات شما مجدانه تلاش می کند.

وی همچنین افزود: در یک سال گذشته سعی کرده ایم برنامه های مان را عملیاتی کنیم و هدفمند پیش برویم.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر آموزش و توانمند سازی محیط بانان و همچنین ارتقای سطح علمی سازمان، ابراز داشت: توجه ویژه و شناخت مردم از محیط بانان، برنامه امسال دولت تدبیر و امید است.

وی مازندران را یکی از پرچالش ترین استان ها برشمرد و گفت: هر موضوع زیست محیطی در این استان در مرز و بلکه درون بحران قرار دارد.

ابتکار سلامت نفس را اصل تاکیدی خود عنوان کرد و افزود: ما خدمتگزاران مردم هستیم و نباید به عنوان نماینده مردم کم کاری و کم فروشی کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد بازوی موثری برای پیشبرد اهداف سازمان هستند، گفت: همکاری با این گونه سازمان ها نیز در دستور کار ما قرار دارد.

ابتکار مشخصه های یک سازمان متعالی را کسب مهارت های ویژه و دارا بودن کارکنان آزموده همراه با روابط همکاری صمیمانه برشمرد و افزود: این چنین سازمانی می تواند به خوبی پاسخگوی مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه پای بندی به اصول کار و اصول اخلاقی و همچنین قانون گرایی از اهداف ماست، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در این دوره که در پی اعتلای سازمان هستیم، انحراف از این مسائل را تحمل نخواهد کرد.



    ©2013 APG.ir