تعداد بازدید: 3812

توصیه به دیگران 1

شنبه 22 شهريور 1393-20:38

تحریم روسیه، فرصتی برای صادرات/محمدپور عمران: کار سختی در پیش داریم

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران: فرصت استفاده مازندران از بازار 17 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی و 40 میلیارد دلاری مواد غذایی روسیه به لطف تحریم های این کشور محقق شد/ قطر برای خرید برنج ممتاز مازندران اعلام آمادگی کرد.


 

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، مینا محسن پور: نشست خبری دکتر محمد محمدپور عمران- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان– ظهر امروز در سالن شهید بابایی این سازمان برگزار شد.

محمد پورعمران از وجود بازار17 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی و 40 میلیارد دلاری محصولات غذایی خبر داد و افزود: در پی تحریم های روسیه از سوی امریکا و 32 کشور عضو اتحادیه اروپا، فرصت صادرات محصولات غذایی را به این کشور یافته ایم.

وی افزود: درحال حاضر براساس تفاهم نامه کمیسیون مشترک روابط اقتصادی ایران و روسیه که در تهران منعقد شد، مازندران به عنوان تنها استان کشور، می تواند در صادرات محصولات کشاورزی به روسیه اقدام کند.

وی گفت: کیفیت محصولات صادراتی مازندران باید براساس آنالیز ریسک پذیری کشور روسیه باشد و شرکت هایی که ریسک پذیری صادرات محصولات کشاورزی را براساس پرسشنامه قرنطینه ای روسیه رعایت کنند، می توانند با حمایت دولت در صادرات محصولات کشاورزی به روسیه حضور داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه طیور، لبنیات، گل و گیاه، مرکبات و کیوی از جمله محصولاتی هستند که قابلیت صادرات به روسیه را دارند، افزود: براساس تفاهم نامه کمیسیون مشترک ایران و روسیه صادرکنندگان مازندران باید آنالیز قرنطینه ای روسیه را با تمام ضوابط آن رعایت کنند.

محمدپور عمران با برشمردن کشورهای چین، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی و مصر به عنوان رقبای ایران در تجارت با روسیه، گفت: کار سختی در پیش داریم اما شدنی است.

وی به مشکلات حمل و نقل محصولات صادراتی به کشور روسیه اشاره کرد و ادامه داد: درحال حاضر حمل و نقل زمینی و جاده ای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه با هزینه بالا انجام می شود که به صرفه نیست.

محمدپور عمران همچنین افزود: طی پیگیری های استاندار، قرار بر این شد که کشتی های یخچال دار و حمل و نقل ریلی به کمک حمل و نقل جاده ای صادرات محصولات کشاورزی استان بیایند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت کرد تا با وارد شدن به حوزه حمل و نقل صادرات محصولات کشاورزی، از فرصت پیش رو استفاده کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه غذای جهانی در مسکو خبرداد و گفت : این نمایشگاه در 11 دسته مواد غذایی با حضور 60 کشور جهان از 24 تا 28 شهریورماه جاری برگزار می شود.

محمدپور عمران صادرات سال گذشته مازندران را به روسیه 60 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: انواع میوه، سبزی، خشکبار،برخی مکمل های دارویی و مصالح ساختمانی از محصولات صادراتی مازندران به روسیه بوده است.

این مسئول همچنین در خصوص صادرات محصولات از مازندران به به کشور روسیه گفت: به ازای صادرات هر کیلوگرم مرغ از استان به روسیه، به تولید کنندگان پنج هزار ریال یارانه پرداخت می شود.

وی قیمت تمام شده و زمان ماندگاری را دو فاکتور مهم در بحث صادرات مرکبات استان برشمرد و افزود: در این مورد کشور پاکستان که یکی از رقبای ما محسوب می شود، پیشتاز این دو مقوله است ونسبت به ما برتری دارد.

محمدپور عمران به طور کلی مشکلات ملی تجارت با روسیه را انتقال پول، حمل و نقل، صدور ویزای تجاری و میزان تعرفه ها برشمرد و اضافه کرد: اکنون انتقال پول به شکل روبل از روسیه به ایران میسر شده است.

وی در پایان این نشست از درخواست کشور قطر برای خرید برنج بسیار مرغوب مازندران خبر داد.

 


  • يکشنبه 23 شهريور 1393-21:1

    مازندنومه جان کیفیت عکس افتضاح بود

    • يکشنبه 23 شهريور 1393-8:24

      محمد پور جان.اون قضیه دو راهی کیاسر سمنان چی بیه؟...

      • يکشنبه 23 شهريور 1393-8:18

        همين كه مديران ما اين طرزتفكر را دارند جاي شكراست هرچه صادرات محصول تمام شده نه مواد خام باقيمت مناسب انجام شود رشد وتوسعه اقتصادي را دربردارد


        ©2013 APG.ir