تعداد بازدید: 3792

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 31 شهريور 1393-11:11

هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح آغاز شد

استاندار مازندران: دولت تدبیر و امید، همت خود را به توانمندسازی، توسعه دانش و بسط این خودکفایی و بهره‌گیری از توان نیروهای مسلح در عمران و آبادانی کشور معطوف کرده است و در مازندران هم با همت نیروهای بخش‌های مختلف نظامی و انتظامی در این زمینه گام برمی‌داریم+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: ربیع فلاح -استاندار مازندران- در مراسم رژه آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور حماسه آفرینی و مجاهدت‌های مردم ایران است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری خردمندانه امام راحل انجام شد، افزود: در شرایطی که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی بودیم ضد انقلاب و ایادی استکبار، در کشور مشکل به وجود می‌آوردند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در چنین شرایطی صدام به نمایندگی از استکبار جهانی، از هوا و زمین به کشور ما حمله کرد، گفت: صدام این خیال خام را در سر خود می‌پروراند که سه روزه کشور ما را تصرف کند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی با توجه به حضور همه جانبه مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی همچون نگینی تابناک بر تارک حماسه تاریخی، ماندگارشد، تصریح‌کرد: مردم سلحشور مازندران در چنین جایگاهی به عنوان برگ زرینی در دفتر تاریخ دفاع مقدس ماندگار شدند.

فلاح با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان ارتش آرمان‌خواهٰ با قدرت تمام در صحنه جهانی خودنمایی می‌کند، ادامه‌داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در تمام زمینه‌های نظامی، دفاعی، دانش، سازندگی و خودکفایی، به شکل موثر خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، همت خود را به توانمندسازی، توسعه دانش و بسط این خودکفایی و بهره‌گیری از توان نیروهای مسلح در عمران و آبادانی کشور معطوف کرده است، متذکرشد: در مازندران هم باهمت نیروهای بخش‌های مختلف نظامی و انتظامی در این زمینه گام برمی‌داریم.

*رزمندگان ما با انگیزه مادی نجنگیدند

در ادامه این مراسم دریادار دوم خرداد حکیمی فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر، اظهارداشت: گذشته و تاریخ و آنچه بر کشور و ملت ما رفته است چراغ راه آینده خواهد بود تا همچون گذشته دچار خسران و ضایعات نشویم.

وی با بیان اینکه در شهریور سال 59 در چنین روزی دشمن بعثی با خطای محاسباتی که داشت، حمله سراسری به کشور ما را آغاز کرد، گفت: صدام با انگیزه جدا کردن بخشی از خاک کشور ما و سپس با انگیزه سرنگونی جمهوری اسلامی، به کشور پهناور ما حمله کرد.

حکیمی با اشاره به اینکه مسئولان بعثی افکار خود را پنهان نمی‌کردند و آشکارا عنوان کردند وجود پنج ایران کوچک در همسایگی آنها، بهتر از وجود یک ایران بزرگ است، افزود: درگیری‌های داخلی در آن مقطع، شرایط را به گونه‌ای رقم زد که صدام تصمیم گرفت حمله به کشور ما را آغاز کند.

وی ادامه‌داد: از آنجا که عراق در خفقان ژئوپلوتیک به سر می‌برد و به دریا راه نداشت، صدام تلاش کرد با تصرف خوزستان، به دریا راه پیدا کند اما نفوذ کلام رهبر ما را در محاسبات خود نگنجانده بود.

حکیمی با بیان اینکه رزمندگان ما با انگیزه مادی نجنگیدند، متذکرشد: انگیزه رزمندگان ما انگیزه معنوی بود و با وجود ظعف‌های نظامی در آن سال‌ها داشتیم توانستیم در مقابل پنجمین ارتش جهان، مقاومت کنیم و به پیروزی برسیم.

فرمانده دانشگاه دریایی نوشهر با اشاره به اینکه در همان ابتدای نبرد با مقاومت جانانه در منطقه خرمشهر مواجه شدند و راهبرد تصرف سه روزه آنها با شکست مواجه شد، افزود: یک عملیات تاکتیکی در زمان و مکان محدود، در پیروزی اثرگذار است اما پیروزی راهبردی محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن در ابتدای نبرد شکست خورد، اظهارداشت: هم‌اکنون شاهد هستیم هیچ کشور همسایه و قدرت‌های ماورای منطقه‌ای، فکر تجاوز به حریم کشور ما را ندارد و ایران دارای موقعیت راهبری و استراتِیک است و در نهایت امنیت، کار و پیشرفت خود را ادامه می‌دهد و همه اینها مرهون فرمان تاریخی امام راحل در بسیج نیروهای مردمی بود.



    ©2013 APG.ir