تعداد بازدید: 4458

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 16 مهر 1393-14:45

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

هر هفته یک کودک زیر 5 سال در مازندران فوت می کند

گزارش+عکس از دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمارستان بوعلی و بیمارستان در دست ساخت ماهک


مازندنومه؛ سرویس کلینیک، مینا محسن پور: قاسم جان بابایی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران- به همراه معاونانش به عیادت بیماران خردسال بخش های مختلف بیمارستان بوعلی ساری رفت.

در این ملاقات که به مناسبت روز جهانی کودک صورت پذیرفت، جان بابایی اظهار کرد: مطابق سال های گذشته به عیادت کودکان بیمارستان آمدیم تا تسلی خاطری برای کودکان و همراهان آن ها باشیم و به مسائل این بخش ها نیز رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه کودکان از بزرگسالان جدا نیستند، گفت: برنامه هایی که در طرح تحول سلامت اجرا می شود، کودکان را هم دربرمی گیرد و در این زمینه حداقل خانواده بیماران با کاهش هزینه ها تنها نگران سلامت فرزندشان هستند..

وی با اشاره به اینکه در بحث هتلینگ بیمارستان، بیمار هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند، تصریح کرد: تنها هزینه ای که بیمار می پردازد همان مبلغ درج شده در صورتحساب اوست.

وی ادامه داد: تمام امکانات بیمارستان به استثنای خدمات ویژه ای که خود بیمار درخواست می کند، رایگان است.

جان بابایی با اشاره به تعداد65 تخت ویژه نوزادان در استان و کمبود تخت در بخش اطفال بیمارستان ها تصریح کرد: اولویت افزایش تخت با بیمارستان هایی است که بخش زنان دارند.

* اولین کلینیک فوق تخصصی تکاملی کودکان افتتاح می شود

در ادامه محسن اعرابی-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران- از ارائه خدمات دندان پزشکی در مناطق روستایی خبر داد و گفت: این خدمات شامل آموزش، معاینه و فلوراید تراپی است که به صورت رایگان در استان در حال اجرا است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سلامت کودکان از پیش از بارداری، گفت: اولین کلینیک فوق تخصصی تکاملی کودکان در 3 ماهه سوم امسال راه اندازی خواهد شد که به مشکلات تکاملی کودکان خواهد پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت سلامت کودکان گفت: اداره آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان باید در این امر به کمک ما بیایند تا حجم وسیع تری از افراد را بتوانیم پوشش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر لزوم آموزش در مدارس، افزود: آگاهی از رفتارهای پرخطر، آموزش تغذیه سالم و فعالیت های فیزیکی مناسب می تواند درصد زیادی از زیان های ناشی از بی اطلاعی از این موارد را بکاهد.

اعرابی با اشاره به اینکه در هر هفته یک کودک زیر 5 سال در استان فوت می کند، تاکید کرد: برنامه های مراقبتی را باید افزایش دهیم و بدین منظور از اواخر ماه جاری در هر ماه یک عدد قرص ویتامین دی3 در کلیه مدارس توزیع خواهد شد و توزیع قرص آهن و فرو سولفات نیز در مدارس همچنان ادامه خواهد داشت.


  • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه
    شنبه 19 مهر 1393-11:14

    هفته ای یک کودک زیر 5 سال!!!!!!! این که فاجعه اس. یعنی سالی 48 تا 60 بچه! اخه چرا دلیلش چیه؟ این نشون میده به وضعیت اطفال در استان توجه چندانی نمیشه حالا چه امکانات شامل نیروهای متخصص خبره و تجهیزات پیشرفته چه اموزش و چه در بخش رسیدگی و مراقبت!!!!!!

    • روح الله شجاعیپاسخ به این دیدگاه 5 0
      پنجشنبه 17 مهر 1393-9:52

      از صمیم قلب از خدا می خوام هیچ پدر و مادری رو درگیر بیماری فرزند نکنه. این روزها برای سلامتی مهرزاد کوچولو پسر دوست و همکار عزیزمون داود محمدی دعا می کنیم حالش اصلاخوب نیست!


      ©2013 APG.ir