تعداد بازدید: 3121

توصیه به دیگران 1

جمعه 18 مهر 1393-11:30

حجت الاسلام رسولی:

از يادواره هاي شهدا استفاده هاي سياسي مي شود

حجت الاسلام رسولی: هر روز كه جلوتر مي رويم به جاي اينكه مباني ما محكم تر شود، بعضي ها مشخص نيست با چه انگيزه اي بر طبل اختلاف مي كوبند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيد مجتبي رسولي جويباري در جمع اعضاي ستاد يادواره شهداي شهر سورك اظهار داشت: همه ما خود را مديون شهدا مي دانيم.

وي با بيان اينكه برگزاري يادواره شهدا را وظيفه خود مي دانيم و براي آن منتي بر كسي نداريم، افزود: اين شهدا هستند كه بر ما منت دارند چرا كه هر چه داريم از شهدا است و ما بر سر سفره شهدا نشسته ايم.

امام جمعه مياندورود ابراز داشت: كار ما در مقايسه با تاثير خون شهدا بسيار كم اهميت است و بايد قدر اين نعمت را دانست كه امروز همه ما مروج فرهنگ شهادت هستيم.

وي با بيان اينكه برگزاركنندگان يادواره هاي شهدا مشعل داران هدايت و ترويج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه هستند، افزود:اين كار بسيار پسنديده است و ما هم از شما قدرداني مي كنيم.

حجت الاسلام رسولي ابراز داشت: در دهه 60 هشت تشييع جنازه شهيد در يك روز در يك روستا امري بي سابقه بوده است و بنده تاكنون چنين چيزي نشنيده ام و نياز است كه براي اين اتفاق فكر ديگري كرد.

وي گفت: اعزام 60 نفر در قالب يك كاروان مستقل از يك روستاي كوچك هم بسيار قابل توجه و جالب است و به نظر بنده بايد در تاريخ و تقويم سورك اين موضوع ثبت شود.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه شركت 60 نفر از يك روستا در يك عمليات امري بسيار عجيب بوده است، افزود: اين روز نيز بايد به عنوان يك روز بسيار مهم و تاريخي در تاريخ شهر سورك ثبت شود و براي هر كدام از اين حادثه ها بايد يادماني داشته باشيم.

وي با اشاره به امضاي وصيت نامه 50 نفري رزمندگان سورك در عمليات كربلاي چهار اظهار داشت: اين هم موضوع بسيار قابل توجهي است كه 10 نفر از اين رزمندگان شهيد و 17 نفر نيز مجروح و جانباز شدند.

حجت الاسلام رسولي يكي از راه هاي زنده نگهداشتن ياد شهدا را برگزاري يادواره هاي شهيد دانست و گفت: غير از برگزاري يادواره بايد اين نكات برجسته و مهم به عنوان چند يادمان در شهر سورك به مردم معرفي شود.

وي با بيان اينكه در شوراي فرهنگ عمومي وصيت نامه دست جمعي و تشييع جنازه هشت شهيد مطرح شده و قرار شد تا تنديسي در نقاطي از شهر در اين خصوص جانمايي شود، افزود: مردم هميشه بايد عظمت استثنايي رزمندگان سورك را ببينند.

*موارد استثنايي رزمندگان سورك در جنگ احصاء شود

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه بايد موارد استثنايي رزمندگان سورك در جنگ احصا و روي آن برنامه ريزي شود، افزود: لازم است در ستاد يادواره شهدا بر روي اين مطالب كار و مسايل اجرايي آن به ادارات و نهادهاي ديگر واگذار شود.

*بعضي ها بر طبل اختلاف مي كوبند

وي ابراز داشت: متاسفانه در دوره اي هستيم كه حاشيه سازي نسبت به بعضي از مسايل اصيل زياد شده است، اين در حالي است كه در روز اول انقلاب فاصله اي بين نهادها وجود نداشت و هدف همه مشترك بوده است.

* خطيب جمعه سورك با بيان اينكه در آن زمان هيچ نقطه اختلافي وجود نداشت، گفت: متاسفانه اكنون هر روز كه جلوتر مي رويم به جاي اينكه مباني ما محكم تر شود، بعضي ها مشخص نيست با چه انگيزه اي بر طبل اختلاف مي كوبند.

حجت الاسلام رسولي ابراز داشت: شما در بين دوستان جبهه و جنگ و آنهايي كه به عنوان بسيجي مخلص در جبهه حضور داشتند اختلاف فاحشي مشاهده نمي كنيد، چون همه جنگ و دفاع را به شكل واقعي لمس كرده اند، لذا اكنون موقعيت حساس نظام و انقلاب را درك مي كنند.

وي ادامه داد: كساني كه اين موقعيت ها را نداشتند و الان در موقعيتي هستند كه احساس مي كنند كسي هستند، مسئوليتي دارند و سري از سرها سوا هستند و بايد همه را به دنبال خود بكشند، درك اين مسايل براي آنها بسيار سخت است.

*كم ظرفيتي عامل اشكال تراشي و سنگ اندازي است

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه فاصله بين اعتقاد بچه هاي جبهه و جنگ و خانواده هاي شهدا با اين افراد زياد است افزود: اگر اين ظرفيت ها در بعضي از مسئولان و نهادهاي ما وجود داشته باشد اين تنگ نظري ها و اشكال تراشي ها از بين مي رود.

وي ادامه داد: اين مشكلات به دليل كم ظرفيت بودن افراد و بعضي از دستگاه ها است، چرا كه اگر اين گونه باشد آن فرد به دليل اطلاعات كم و قدرت تحليل پايين فقط اطراف خود را مي بيند، مثل يك چراغ كم سو که شعاع نورش همان چند متر دور و برش است.

حجت الاسلام رسولي اظهار داشت: آنهايي كه اهل حاشيه سازي هستند و گهگاه هم سنگ اندازي مي كنند و عرصه را براي دوستان تنگ مي كنند، كم ظرفيت هستند و به دليل محدوديت شعاع ديدشان، نمي توانند بعضي از كارهايي را كه در سطح كلان انجام مي شود ببينند.

وي ادامه داد: اين افراد اگر قدرت داشته باشند كه بلند مي كنند و مي برند و آن گاه كه قدرت شان نمي رسد آه و ناله شان به آسمان بلند است و مثال مورچه اي هستند كه در بركه اي از آب افتاده اند و ادعا مي كنند كه دنيا را آب برده است.

*حركت بسيار طبيعي و عادي است/بهره برداري سياسي از يادواره هاي شهدا اشتباه است

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه حركت بسيار طبيعي و عادي است، افزود: استفاده از ياران دفاع مقدس و همراهان شهدا در يادواره ها بسيار تاثير گذار است اما متاسفانه امروز بهره برداري درست از يادواره هاي شهدا نمي شود.

وي ابراز داشت: متاسفانه از يادواره هاي شهدا استفاده هاي سياسي مي شود كه برفرض فلان آقا بيايد يا فلان جور شود كه مثلا يك بازتاب سياسي داشته باشد، ما شهدا را ابزار قرار دهيم كه فلان اتفاق در شهر ما بيفتد كه فلان بهره برداري سياسي شود، اين كاملا اشتباه است.

حجت الاسلام رسولي ادامه داد: حتما نياز نيست كه ما فلان شخص را بياوريم يا فلان فرد سخنران باشد، بلكه اگر قرار است ياد و نام شهدا گرامي داشته شود خودمان بايد اينكار را انجام دهيم و هر چه در توان ما باشد كار كنيم.

وي با بيان اينكه كساني كه دنيال اين مسايل هستند بالاخره زماني موج سواري مي كنند اما خون شهدا ضامن كار شما است افزود: از اين مسايل عبور خواهيم كرد و نبايد نگران اين مساله باشيم.

وي اظهار داشت: شهدا هيچ نيازي به گرفتن يادواره ها ندارند و اين خود ما هستيم كه به شهدا نياز داريم و با برگزاري يادواره ها اين ارتباط با شهدا برقرار مي شود تا آنها را از دست ندهيم.


  • شنبه 19 مهر 1393-17:21

    ...
    ماکه سورکی هستیم از بسیاری از مسائل اگاهیم
    آقای مازندنومه میدونید چرا سایت خبری میاندرود خبر اقا رونمیزنن

    • شنبه 19 مهر 1393-15:18

      خدایش کارشناس همه مسائل شده

      • شنبه 19 مهر 1393-11:41

        ...
        صحبت اينجاست برخي سخنان نخ نما وتكراري شده ...


        ©2013 APG.ir