تعداد بازدید: 4630

توصیه به دیگران 1

جمعه 25 مهر 1393-17:38

جشنی به شیرینی عسل/شیرگاه میزبان جشنواره عسل

اول آبان ماه جشن عسل در شیرگاه/نمایشگاه عرضه مستقیم عسل به مدت سه روز در منطقه پل شاهپور شیرگاه برپا می شود.


  مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، رضا شریعتی: محمد رضا منصوریان -فرماندار سوادکوه شمالی- در گفت وگوی تلفنی با ما با بیان اینکه اولین جشنواره ملی عسل در نخستین روز آبان ماه سال جاری با محوریت شهرستان سوادکوه‌ شمالی برگزار می شود، گفت: این جشنواره با عنوان "شیرگاه، شهر عسل" با همکاری معاونت امور دام جهاد کشاورزی، معاونت برنامه و اشتغال استانداری، اتحادیه زنبورداران سراسر کشور و استان برگزار می شود.

وی افزود: نمایشگاه عرضه مستقیم عسل به مدت سه روز در منطقه پل شاهپور شیرگاه برپا می شود.

منصوریان با بیان اینکه استان مازندران با از بهره مندی 5200 زنبورستان و 4000 هزار تن عسل رتبه پنجم کشور را در این بخش داراست، اظهار داشت: برای سامان دادن به بخش تولید این محصول همایش یک روزه ای با حضور مسئولان کشوری از وزارت جهاد کشاورزی کشور و نیز مسئولان و کارشناسان استان، انجمن علمی زنبورداران وهمچنین اتحادیه زنبورداران کشور و استان برگزار می شود.

فرماندار سوادکوه‌شمالی در خصوص اهداف برگزاری این همایش و جشنواره گفت: این جشنواره با اهدافی چون عسل وتغذیه سالم، زنبورداری به عنوان شغلی پایدار و کاربرد زنبور در گرده افشانی و حفظ محیط زیست برگزار می شود.

 منصوریان ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره از متخصصان امر تغذیه و صنعت زنبور و هم چنین متخصصان صنعت گرده افشانی بهره مند خواهیم شد.

وی از استاندار و معاونان وی، دکتر رکنی معاونت امور دام وزارت جهاد، هم چنین اتحادیه زنبورداران، مدیران عامل و هیئت مدیره زنبورداران کشور و مدیران عامل شرکت های بهره برداری و بسته بندی عسل به عنوان مهمانان جشنواره نام برد و افزود: از آنجا که نام عسل و زنبور در روایات و آیات قرآن کریم بارها ذکر شد است برای تفسیر آیات در این زمینه از آیت الله معلمی -نماینده مجلس خبرگان رهبری- هم دعوت کرده ایم.



    ©2013 APG.ir