تعداد بازدید: 3086

توصیه به دیگران 0

شنبه 26 مهر 1393-22:31

استاندار: نگاه ما در مديريت استان، جناحی نيست

ربیع فلاح جلودار: علي رغم همه مشكلاتي كه داشتيم وضعيت استان از آرامش نسبي خوبي برخوردار است و تورم استان نيز از نرخ تورم كشوري پايين تر است/گزاش وزير بهداشت به رئيس جمهور گزارش وضعيت مازندران بود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ديدار بازنشستگان كارگري استان با ربيع فلاح -استاندار مازندران- عصر امروز در سالن همايش استانداري مازندران برگزار شد.

در اين مراسم نصرالله دريابيگي اظهار داشت: كارگران هم قبل از انقلاب در فعاليت هاي سياسي و اجتماعي حضور داشتند و هم با اهداي شهداي بسياري دين خود را به نظام و انقلاب ادا كردند.

وي با تاکید بر اينكه كارگران در حوزه اقتصادي نيز مشاركت فعال داشتند، افزود: اين كارگران كارخانجات را از لوث وجود كمونيست ها و توده اي ها پاك كردند.

دريابيگي با بيان اينكه امروز وضعيت كارگران و بازنشستگان كارگري اسفناك است، گفت: آمار ارائه شده در اين خصوص تكان دهنده است.

وي ادامه داد: كارگران هشت سال افزايش حقوق و دستمزد نداشتند، يعني همين اكنون 250 هزار تومان از دولت طلبكاريم، در حالي كه در حال حاضر متوسط حقوق كارگران قابل گفتن نيست.

دبیر خانه كارگر ابراز داشت: بازنشستگان كارگري در حدود يك ميليون تومان حقوق مي گيرند و بازماندگان كارگران نيز در حدود 830هزار تومان در يافت مي كنند، در حالي كه سبد خانوار پنج نفره بالاتر از دو ميليون تومان در ماه است.

وي با بيان اينكه در مازندران بيش از 120 هزار كارگر داريم كه با احتساب متوسط جمعيت هر خانوار 4 نفر جمعيتي در حدود 500 هزار نفر را شامل مي شود، افزود: اين اقشار كارگري در خصوص يكسان سازي حقوق، جهيزيه و بيكاري فرزندران و موارد ديگر توقعاتي دارند كه انتظار مي رود اين موضوعات مورد برسي و پيگيري قرار گيرد.

دريابيگي با اشاره به مشكلات درماني كارگران اظهار داشت: پنج كلينيك تخصصي استان جوابگوي نياز كارگران نیست.

وي همچنين با بيان اينكه علي رغم تسويه حساب 40 ميليارد توماني با تامين اجتماعي، بيمه هاي تابع اين سازمان پاسخگوي تعهدات خود نيستند، افزود: بيمه دي يك ميليارد و پانصد ميليون بابت بيمه درماني و بيمه عمر به كارگران بدهكار است، اما توجهی صورت نمي گيرد.

اين مسئول با بيان اينكه بعضي از افرادي كه با راي ما به جايي رسيده اند متاسفانه از ما حمايت نمي كنند، افزود: حمايت از كارگران حمايت از اصل انقلاب و محرومان است كه اگر كم لطفي شود در واقع به كار و اشتغال كم لطفي شده است.

دريابيگي با نفي سخنان خارج نشينان اظهار داشت: ما در ايران و مازندران آزادي بيان داريم و در چارچوب قانون پيگير مطالبات خود هستيم كه البته دولت تدبير و اميد و استاندار قبلي و فعلي مازندران در اين خصوص واقعا دلسوزانه عمل كرده اند.

وي همچنين با بيان اينكه زمینی در ساري با اعتباري بالغ بر نيم ميليارد تومان براي ساخت كانون بازنشستگان خريداري شده است، افزود: بنا داريم در مشهد مقدس نيز زاير سرايي خريداري كنيم تا بتوانيم پاسخگوي بخشي از نيازهاي كارگران باشيم.

*دولت 9 هزار ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعي بدهكار است

علی اصغر محمودي -مديركل تامين اجتماعي استان مازندران- در اين جلسه با تاكيد اين مطلب كه فضاي خوبي بر فضاي مديريتي و كارگري استان حاكم است، گفت: صاحبان اصلي صندوق بازنشستگي تامين اجتماعي همين عزيزاني هستند كه امروز در محضر شما حاضرند.

وي ابراز داشت: امسال در استان بودجه مصرفي از منابع ما پيشي گرفته است، چرا كه بودجه تاميني ما يك تليارد و 127 ميليارد تومان و بودجه مصرفي ما يك تليارد و 373 ميليارد تومان است.

محمودي اظهار داشت: دولت 9 هزار ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعي بدهكار است كه اميدواريم با پيگيري استاندار محترم اين موضوع بررسي شود تا قدرت پرداخت ها افزايش يابد.

* مكشكلات رصد مي شود

علي بابايي كارنامي-مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مازندران- نيز در اين مراسم با بيان اينكه نشاطي كه امروز در استان وجود دارد در هيچ دوره اي وجود نداشته است، افزود: انتخابات 24 تشكل كارگري شهرستاني انجام شده و مكشكلات هم رصد مي شود.

وي با بيان اينكه در سطح استان نيز اين انتخابات در سال قبل برگزار شد، گفت: مشكلات بيش از 120 هزار نفر عضو اين تشكيلات رصد مي شود.

بابايي با اشاره به همكاري استاندار مازندران و پيگيري هاي مسئولان ابراز داشت:500 فقره وام قرض الحسنه يك ميليون توماني در آينده نزديك در اختيار شهرستان ها قرار خواهد گرفت.

وي از استاندار درخواست كرد تا طي رايزني و مكاتبه با فرمانداران و شهرداران استان، مقدمات استقرار ساختمان سخت افزاري واحدهاي تشكل هاي مدني كارگري را فراهم آورد.

بابايي كارنامي همچنين اظهار داشت: هيچ اختلاف نظري با آقاي محمودي، استاندار و ساير دستگاه هاي اجرايي در استان نداريم و در در راستاي رسيدگي به مشكلات كارگران گام بر مي داريم.

* از 15 آبان ماه هيچ پزشكي در سازمان تامين اجتماعي حق دريافت وجه را نخواهد داشت

دكتر خورشيدي-معاونت درمان علوم پزشكي مازندران- در اين جلسه با بيان اينكه پنج بيمارستان و 14 مركز درماني به 1700 بيمه شده سازمان تامين اجتماعي خدمات مي دهد افزود: مجموعا 400 ميليارد تومان اعتبار هزينه اي ما است كه بابت هزينه هاي بيمه شده ها و بازنشسته ها پرداخت مي شود.

وي با بيان اينكه 7.5 ميليارد اعتبار مصوب ما براي ساري است، افزود: در قائمشهر نيز مراسم افتتاحيه دستگاه سنگ شكن انجام و تجهيزات مربوط به ام آر اي نيز خريداري شده است.

خورشيدي گفت: ساختمان جراحي قلب قائمشهر كامل شده است و تاكنون 15 كاميون تجهيزات مربوط به اين مركز استقرار يافته، اما در بحث دستگاه آنژيوگرافي چون اين دستگاه بايد از خارج وارد شود، مناقصه هاي مربوطه انجام شده است كه دو شركت زيمنس و فيليپس به تعهدات شان در اين زمينه در موعد مقرر براي واردات اين دستگاه ها عمل خواهند كرد.

وي همچنين گفت: نيروهاي مورد نياز اين مركز نيز از طريق آزمون سراسري جذب خواهند شد.

خورشيدي با بيان اينكه 1.5 ميليارد تومان براي بازسازي پلي كلينيك بابل هزينه شده است، افزود: مركز تنكابن نيز آماده بهره برداري است.

اين مسئول با بيان اينكه اجراي همزمان پزشك خانواده و طرح تحول سلامت در استان كار را اندكي سخت كرده است گفت: از 15 آبان ماه هيچ پزشكي در سازمان تامين اجتماعي حق دريافت وجهي را نخواهد داشت و هيچ بيمه شده اي هم تحت هيچ شرايطي نبايد وسيله اي از بيرون خريداري كند.

وي ادامه داد: از 15 آبان ماه پزشكاني نيز شبانه در بيمارستان مستقر خواهند بود كه ارائه خدمات خواهند داد و ما نظارت ما نيز در اين زمينه بسيار سخت خواهد بود.

* صاحبان اصلي بانك رفاه، كارگران بازنشسته هستند

فلاح –مديرعامل بانك رفاه كارگران استان مازندران- با بیان اينكه صاحبان اصلي اين بانك، كارگران بازنشسته هستند افزود: تنها 40 ميليارد بودجعه قرض الحسنه ما در استان است كه پاسخگوي نياز كارگران نيست.

*نگاه ما در مديريت استان صرف خط و جناح نيست

ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران-نيز در اين جلسه با بيان اينكه مشكل كارگران، مشكل ماست، افزود: بايد به ما هم حق بدهيد، چرا كه وقتي مسئوليتي داريم بايد در نگاه هاي مختلف، مديريت را انجام دهيم اما همه عزيزاني كه امروز مسئوليت دارند بايد خدمتگزار مردم و كارگران باشند.

وي به جايگاه اجتماعي بازنشستگان در خانواده و جامعه اشاره كرد و ابراز داشت: بازنشستگان بزرگ خاندان هر خانواده اي هستند و شايسته است كه در راستاي حل مشكلات اين عزيزان گام برداريم.

مقام عالي دولت تدبيرو اميد در مازندران ابراز داشت: دولت در حال پرداخت تعهدات دولت هاي گذشته است و امروز اگر اراده اي قوي در موضوع تعهدات بازنشستگان باشد قابل وصول خواهد بود.

استاندار مازندران با بيان اينكه نگاه ما در مديريت استان صرف خط و جناح نيست، گفت: بسياري از نيروهاي كارگري فعلي استان از نيروهاي خوبي بودند كه در دولت گذشته مشغول فعاليت بوده اند و اين نشان مي دهد كه ما از همه ظرفيت هاي استان براي حل مشكلات كارگري استفاده مي كنيم.

وي ابرازداشت: كميسيون ها و تشكل هاي كارگري بايد در طول سال فعال باشند و پيگير مطالبات كارگري شوند و صرف يك جلسه و يك مراسم اينكار انجام نشود.

فلاح جلودار گفت: هر گونه اختياراتي كه در حوزه استاندار است براي پيگيري و رفع مشكلات كارگران به كار خواهم گرفت و براي كسب اعتبارات نيز آنچه كه در اختيار ما است عمل خواهيم كرد.

وي بزرگترين سرمايه استان را وفاق، همدلي و هماهنگي دانست و ابراز داشت: علي رغم همه مشكلاتي كه داشتيم وضعيت استان از آرامش نسبي خوبي برخوردار است و تورم استان نيز از نرخ تورم كشوري پايين تر است.

استاندار مازندران با بيان اينكه هيچ گاه در طول تاريخ مازندران سراغ نداشتيم كه برنج تارم توسط دولت خريداري شود، افزود: تاكنون 12 هزار تن برنج با قيمت توافقي از مردم خريداري شده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر نيز براي ميوه جات استان برنامه داريم تا اقتصاد و معيشت كشاورزان دچار آسيب نشود.

نماينده دولت تدبير و اميد در مازندران گفت:به هيچ عنوان اين موضوع را نمي پذيريم كه در دولت تدبير و اميد خانواده اي به بيمارستان مراجعه كند و نتواند از عهده مخارج و هزينه هاي بيمارستان برآيد.

وي ادامه داد:تحت هر شرايطي بايد مشكلات درمان مردم مرتفع شود و هيچ گونه كوتاهي در اين زمينه قابل پذيرش نيست.

فلاح با بيان اينكه مازندران در بحث تحول سلامت در كشور رتبه اول را داراست افزود: در واقع گزارش وزير بهداشت به رئيس جمهور گزارش وضعيت مازندران بوده است.

استاندار مازندران گفت:مسايل و مشكلات حوزه سلامت به وزير بهداشت ارجاع شده است و وزير وعده كرده است كه تا آبان ماه اين مشكلات حل خواهد شد.

وي با بيان اينكه مازندران در طرح پزشك خانواده نيز به عنوان پايلوت كشور انتخاب شده است افزود: بايد طرح در استان به بهترين شكل ممكن انجام شود تا نمونه مناسبي براي تبليغ در ساير استان هاي كشور براي اجرا باشد.

استاندار مازندران گفت: ما به عنوان فرزندان شما در استانداري مشغول به كار هستيم و در استانداري نيز به روي كارگران باز خواهد بود و پيگير مطالبات كارگران خواهيم بود.



    ©2013 APG.ir