تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 7 ارديبهشت 1384-0:0

چهاركارخانه كمپوست در مازندران احداث مي شود

دكتر ناصر مهردادي مديركل حفاظت محيط زيست مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين كارخانه ها در شهرهاي ساري، بابل، نشتارود، تنكابن و بهشهر راه اندازي خواهد شد.




وي اعتبار مورد نياز براي احداث هر يك از كارخانه هاي كمپوست را 20 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: روزانه 2 هزار و 500 تن زباله در شهر و روستاهاي مازندران توليد مي شود.
وي با اظهار نگراني از توليد زباله هاي بيمارستاني در مازندران يادآور شد: با هماهنگي دانشگاه علوم پزشكي مازندران قرار است زباله سوز منطقه اي در شهرهاي ساري، قائم شهر و تنكابن احداث شود.
مهردادي با اشاره به رفع چالش هاي عمده زيست محيطي در مازندران بويژه در سطح جنگل ها و مراتع يادآور شد: از مجموع 900 هزار هكتار عرصه جنگلي مازندران 90 هزار هكتار بعنوان منطقه حفاظت شده تعيين شد.
وي تنها مشكل موجود در عرصه زيست محيطي را عدم توجه به قوانين و مقررات مربوطه از سوي صاحبان صنايع دانست و افزود: با استقرار صنايع بدون توجه به ملاحظات زيست محيطي مخالفيم و به شدت با آن برخورد خواهد شد.
وي از تعطيلي 30 واحد توليدي صنعتي آلاينده در مازندران طي سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته اداره كل محيط زيست به 85 درصد استعلام هاي مراجع مسئول براي استقرار صنايع و واحدهاي توليدي و خدماتي در مازندران پاسخ مثبت داد.
مهردادي در مورد پروژه بندرويژه اقتصادي اميرآباد با اشاره به اينكه پرونده تخلفات زيست محيطي اين بندر در دادگاه است افزود: بندر اميرآباد بهشهر هيچگونه مجوز زيست محيطي ندارد و استقرار صنايع در اين بندر منوط به كسب مجوز ارزيابي زيست محيطي است.
وي گفت: در صورت عدم اجراي ضوابط زيست محيطي بندر امير آبادبهشهر با هماهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي محدوديت مالي و اعتباري براي آن ايجاد خواهد شد.(kayhannews)



    ©2013 APG.ir