تعداد بازدید: 4849

توصیه به دیگران 1

شنبه 3 آبان 1393-1:8

صمدی آملی در یادواره شهدای سورک:

بياييد بر سرسفره امام حسين(ع) بنشينيد

حجت الاسلام داود صمدی آملی: آمر به معروف و ناهي از منكر بايد مانند كسي باشد كه قرار است از فردي دستگيري كند و او را به سمت بالا سوق دهد/گزارش+عکس از مراسم یادواره شهدای سورک


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: بيست و هشتمين مراسم يادواره شهداي شهر سورك با محوريت شهيد شاخص اين شهر –شهيد مهندس ايرج سوركي آزاد- علي رغم ممانعت عده اي خاص به دليل مخالفت با سخنران اين مراسم، با شكوه تر از سال هاي قبل برگزار شد.

در اين مراسم حجت الاسلام داوود صمدي آملي با تسليت رحلت آيت الله مهدوي كني و فرارسيدن ايام عزاي سالار شهيدان، اظهار داشت: محرم بزرگترين تجلي امر به معروف و نهي از منكر است.

وي با تشريح موضوعي كمال انسان و نحوه تطهير او به واسطه پذيرش اصول خامسه دين اظهار داشت: اصول دين، انسان را تطهير مي كند لذا كسي كه اعتقاد به اصول دارد از پليدي، تطهير مي شود.

حجت الاسلام صمدي آملي با بيان اينكه همه جا منظر خداوند است، افزود: انسان اگر به اصول دين و فروع آن معتقد باشد، تطهير خواهد شد اما تطهير تام زماني محقق مي شود كه سر ولايت و امامت اميرالمومنين (ع) در اعتقاد هم پياده شود.

وي با اشاره به واقعه غديرخم و امر ولايت حضرت علي (ع) اظهار داشت: غدير يكي از شاخصه هاي اعتقادي تطهير قلب انسان است و مظهر طهارت دلهاي مومنين است.

اين شاگرد استاد حسن زاده آملي با بيان اينكه اگر كسي اعتقاد به امامت در او محقق نشود، پاك و تطهير نمي شود، افزود: انسان بعد ازورود به دامن تطهير، تازه به مقام آمريت به معروف و ناهيت از منكر مي رسد.

وي با بيان اينكه انساني كه دعوت به معروف مي كند در واقع دلسوز و خيرخواه طرف مقابل است، گفت: كسي كه امر خداوند را ترك و بر محرمات مشغول است، نشان داده كه خيرخواه خود نيست، لذا وقتي انسان از او تقاضاي معروف دارد، او را دعوت به خير مي كند.

اين استاد حوزه با تاكيد بر اينكه البته نبايد نگاه به عالم باعث شود تا انسان از توجه به عجايب هستي باز بماند، گفت: كسي كه امر خداوند را انجام نمي دهد محرم به هستي نيست و براي عالم، نامحرم محسوب مي شود.

وي گفت: عالم دارالعرفان و دارالمعرفت است لذا بايد از تدبر در آفرينش هر شيء و موجودي به خدا رسيد.

حجت الاسلام صمدي آملي اظهار داشت: امام حسين (ع) عامل خروجش از مدينه را فسادگري بيان نكرد، بلكه ايشان از مدينه براي اصلاح امت جدش خارج شد.

وي با بيان اينكه سعادت انساني مردم و اعتقادات ديني جامعه از بين رفته بود، گفت: امام حسين (ع)در چنين شرايطي از مدينه خروج كرد و بارها در سفر نيز به دوست داشتن امر به معروف و نهي از منكر تاكيد كرد.

اين استاد حوزه با اشاره به اينكه امام با كمالات انساني براي رسيدن به خداوند كاملا آشناست، گفت: او درد مردم را مي شناسد و مي داند كه بايد به اصل بپردازد.

وي با تاكيد بر اينكه حسين ابن علي (ع) در اين موضوع مبناي كار خود را بر دوستي و دوست داشتن بنياد نهاد افزود: آمر به معروف و ناهي از منكر بايد مانند كسي باشد كه قرار است از فردي دستگيري كند و او را به سمت بالا سوق دهد.

صمدي آملي گفت:انسان بايد خود را در معرض خداوند قرار دهد و شهدا اين لياقت را داشته اند كه در مسير نفحات قدسي الهي قرار گيرند و توفيق شهادت يابند.

وي در ادامه با ذكر خاطره اي از دوران دفاع مقدس اظهار داشت:شهداي ما قبل از عمليات توسط خداوند انتخاب مي شدند.

شاگرد برجسته استادعلامه حسن زاده آملي با اشاره به ايام محرم و اهميت اقامه عزا براي سيدالشهدا اظهار داشت: گريه معراج حسين (ع) است كه اشك هاي انسان در مصايب امام همانند حبل متيني است كه او را به خداوند متصل مي سازد.

وي با دعوت از اهل سنت و همه انسان ها گفت: بياييد بر سرسفره امام حسين(ع) بنشينيد و با گريه بر حضرت حسين(ع)به تعالي و سعادت انساني دست يابيد.


  • يکشنبه 4 آبان 1393-12:46

    سلام خدا بر حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی. بیانات شیوایی داشتند

    • شنبه 3 آبان 1393-15:7

      مسئله امر به معروف مسله پيچيده اي است. حوادث اصفهان- كه البته مقامات رسمي ارتباط آن را با مسيله حجاب يا بد حجابي و در نتيجه امر به معروف رد مي كنند- يا حوادث خفاش شب مشهد در چند سال گذشته و حوادث ديگر در اطراف و اكناف كشور نشان مي دهد كه اگر در جامعه مدرن و ماشيني شده گزگ دست افراد داده شود كه مي توانند خود سرانه امر به معروف كنند، يعني پليس و دادگاه خود خواسته باشند، نمي توان به راحتب امور را كنترل كرد. عدم شفافيت مرز ميان امر به معروف و اجبار به معروف موجب مي شود كه حوادث ياد شده اتفاق بيافتد.


      ©2013 APG.ir