تعداد بازدید: 5058

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 11 آبان 1393-22:8

کربلا، 8 محرم

گزارش امروز کربلا/همه جا حرف سردار ایرانیست/ دیدار از نجف اشرف+عکس


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: امروز به نجف رفتم. در این شهر نیز هم چون کربلا، مردم به دور از تهدیدات داعشی ها، با امنیت کامل در حال زندگی عادی هستند.

در حرم حسینی بلیت های کاظمین و نجف را همراه با سامان دهی وسایل رفت و برگشت، به زائران می فروشند و آنها را به زیارت می برند و تا قبل از غروب برمی گردانند.

مسجد سهله و مسجد کوفه و زیارت امیرالمومنین سه مکانی است که اتوبوس ها و کاروان های حرم حسینی، زائران را می برند.

قبرستان وادی السلام در چندصدمتری حرم امام علی قرار دارد، به همین دلیل بسیاری از اموات را که از جای جای عراق برای دفن به قبرستان وادی السلام می آورند، برای تبرک به 

داخل حرم می برند. البته برای این کار هم خدمه خاص و هم ماشین های ویژه حمل جنازه تدارک دیده شده است.

بسیاری از بزر گان شیعه همچون علامه حلى، مقدس اردبیلى، شیخ عباس قمی و شیخ طوسی و همچنین آقاسید مصطفی خمینی در اطراف رواق های حرم مدفون هستند.

چندساعتی که در حرم امیرمومنان بودم، حدود ۱۵شهید جنگ با داعش را به حرم آورده بودند. این هم چند عکس از سفرم به نجف اشرف:



* همه جا حرف سردار ایرانیست

در عراق هرجا سخن از جنگ است، نام سردار قاسم سلیمانی می درخشد. یکی از زائران می گفت:«ما ۵ روز قبل از محرم، کربلا بودیم. پس از درگیری شدید در سامرا و فتح آن به دست نیروهای مبارز، سردار سلیمانی به بین الحرمین آمد و نماز شکر خواند که ما نیز با او نماز خواندیم.«

درگیری های شدید دو روز گذشته باعث شده  شمار شهدا افزایش یابد این موضوع از تعداد شهدایی که به حرم ها آورده می شود مشهود است.




* شهدا هم درجه با انبیا و اولیای خداوند هستند

امشب کربلا نیز شلوغ تر بود اما شلوغی آن مانند سال قبل که این جا حضور داشتم، نبود.

شنیده ها حکایت از آن دارد که مسئولان عراقی برای اربعین حسینی قصد دارند بدون ویزا اجازه ورود را به زائران ایرانی و شیعیان حوزه خلیج فارس بدهند. از روز گذشته نیز ورودی های حرم و بین الحرمین را با رمل پر کرده اند.

امشب حجت الاسلام سیدمرتضی قزوینی -امام جماعت حرم سیدالشهدا- با اشاره به ارزش و اهمیت شهادت در قران و روایات اظهار داشت: شهدا هم درجه با انبیا و اولیای خداوند هستند.

وی با بیان اینکه امروز دفاع از دین و کشور بر همه واجب است، افزود: مقابله با داعش و وحشی گری آنها در حکم دفاع از دین و قرآن است و کشتگان این مبارزه نیز شهید محسوب می شوند.

قزوینی از همه زائران مجاوران و شیعیان خواست تا برای مجاهدان دعا کنند.

لازم بة ذکر است درگیری های روز گذشته در اطراف بیجی استان صلاح الدین، جرف الصخرة و فلوجه بوده است.

*مطلب مرتبط:

کربلا، 5 محرم

کربلا، 6 محرم

کربلا، 7 محرم



©2013 APG.ir