تعداد بازدید: 4077

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 12 آبان 1393-20:42

کربلا، 9 محرم

گزارش امروز کربلا/ بین الحرمین را با موکت های قرمز رنگ مفروش کرده اند+عکس


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: تآسوعای حسینی؛ این جا -کربلا-  پر ازدحام تر از روزهای گذشته است.

هوا ابری است. بین الحرمین را با موکت های قرمز رنگ مفروش کرده اند

بسىاری از زائران از شهرهای دیگر خود را به کربلا رسانده اند. امسال برخلاف سال گذشته از استان های شمالی عراق زائر کمتر به کربلا آمده.

* هرگز حسین تو را رها نخواهیم کرد

سیدمرتضی قزوینی -امام جماعت حرم سیدالشهدا- در سخنرانی حماسی شب عاشورای خود در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: امشب ملایکه زمین و آسمان برای حسین(ع) گریه می کنند.

وی با بیان اینکه یزید دوره فعلی و اصحاب سیدالشهدا در زمان کنونی نیز وجود دارد، افزود: امروز سپاهیان یزید در امارات، بحرین، یمن و سوریه حضور دارند، اما حامیان دین و قرآن نیز در برابر آنها ایستاده اند.

امام جماعت حرم امام حسین با اشاره به حضور داعش در عراق اظهار داشت: ررمندگان و یاوران سیدالشهدا در منطقه الانبار، جرف الصخر و صلاح الدین در برابر آنها ایستاده اند.

وی ادامه داد: ای عزاداران حسینی! اگر می خواهید جز یاوران حسین باشید، سپاه ظلم در عراق حاضر است و باید با آن مقابله کرد.

حجت الاسلام قزوینی ابراز داشت: داعش و ابوبکرالبغدادی بداند که ما در برابر ظلم با شعار هیهات من الذله مولای مان خواهیم ایستاد(فریاد هیهات من الذله جمعیت)

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اعمال داعش باعث خشنودى معاویه، یزید، شمر وعمر سعد است، گفت: فداکاری جوانان عراقی موجب شادی دل پیامبر-على (ع)، فاطمه و امام حسین(ع) خواهد شد.

این روحانی شیعه عراقی  با بیان اینکه به عهد خود با صدیقه طاهره پایبند خواهیم بود، به شعار حماسی عرب در این زمینه اشاره کرد و گفت: "ابد والله ما ننسی حسیناه" (فریاد جمعیت)این شعار یعنی یا زهرا هرگز حسین تو را رها نخواهیم کرد.

شیخ مرتضی قزوینی به اعمال خاص روز عاشورا اشاره کرد و گفت: زیارت عاشورا با صد لعن و سلام بسیار سفارش شده است.

وی به تلاوت و تدبر در قرآن به عنوان یکی از مهم ترین احتیاجات جوامع اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: عزاداران حسینی قرآن بخوانید و به کودکان و اهل بیت خود آموزش دهید.

امام جماعت حرم سیدالشهدا به مهجوریت قرآن در میان مسلمانان و شیعیان اشاره کرد و گفت: وزرای تعلیم و جوامع عالمیه عراق فکری به حال مظلومیت قرآن در بین دانش آموزان و دانشجویان و جوانان عراقی کنند.

قزوینی در پایان سخنرانی خود با برداشتن عمامه از سر، روضه وداع امام حسین(ع) را خواند و عزاداران در شب عاشورای حسینی گریستند.

نکته جالب توجه علاقه وافر عراقی ها به روحانیان است. آنها پس از سخنرانی، به سمت شیخ می روند و به او، منبر،کتیبه ها و پارچه های سیاه عزا تبرک می جویند.

*مطلب مرتبط:

کربلا، 5 محرم

کربلا، 6 محرم

کربلا، 7 محرم

کربلا، 8 محرم


  • سه شنبه 13 آبان 1393-21:12

    از گزارش شما بسیار ممنونم.انشاالله سلامت بازگردید


    ©2013 APG.ir