تعداد بازدید: 4421

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 19 آبان 1393-10:43

حال و هوای شمال در غرفه مازندران

سرپرست گروه موسیقی تبری: غرفه مازندران را با استفاده از تعدادی عروسک با پوشش مازندرانی و صنایع دستی استان اعم از گلیم و جاجیم، تزئین کردیم، می‌خواستیم حال و هوای مازندران در نمایشگاه مطبوعات، جلوه‌گر باشد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی از روز شنبه در تهران برپا شده است.

دیروز علی شادمان به عنوان نخستین مسئول مازندرانی از این نمایشگاه و غرفه مازندران بازدید کرد و قرار است روز چهارشنبه نیز استاندار مازندران و برخی مسئولان استان به همراه جمعی از خبرنگاران، از این نمایشگاه بازدید کنند.

سید جلال محمدی -مسئول گروه موسیقی "تبری"- که به همراه میثم روحی، غرفه‌آرایی مطبوعات مازندران در نمایشگاه مطبوعات کشور را هم بر عهده داشت، گفت: در پیراستن غرفه مطبوعات مازندران، سعی کردیم از داشته‌های بومی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ما هم در گروه موسیقی تبری مدتی است که سعی داریم دکور را با نمایی از مازندران، به مردم نشان دهیم، تصریح‌کرد: هیچ ترکمنی را بدون آلاچیق ندیدم و ما هم باید به فرهنگ بومی خودمان که شامل زبان، شعر، پوشش، تربیت و ... است توجه کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه غرفه مازندران را با استفاده از تعدادی عروسک با پوشش مازندرانی و صنایع دستی استان اعم از گلیم و جاجیم، تزئین کردیم، یادآورشد: می‌خواستیم حال و هوای مازندران در نمایشگاه مطبوعات، جلوه‌گر باشد.

این هنرمند در ادامه گفت و گو با مازندنومه اظهارداشت: پروژه نوروزخوانی که کاری مشترک با حوزه هنری مازندران است، چهارم آذرماه رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون هم در حال تهیه و آماده‌سازی پروژه "امام‌خوانی" هستیم که کار مشترک دیگری با حوزه هنری استان است. این پروژه با حال و هوای موسیقی مازندران است و در حال جمع‌آوری موسیقی و شعر هستیم.

 این هنرمند موسیقی با بیان اینکه در برگزاری هفته فرهنگی مازندران هم می‌توانیم کمک‌کار دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم باشیم، اظهارداشت: وظیفه ما فقط در ترویج موسیقی بومی نیست و باید با فرهنگ بومی ترکیب باشد.

محمدی با اشاره به اینکه مردم ما باید بدانند ابزار زندگی ما در گذشته وابسته به دیگر شهرها نبود و هر خانواده مازندرانی به کارآفرینی می‌پرداخت، خاطرنشان‌کرد: نمی‌خواهیم مردم در 50 سال گذشته زندگی کنند اما باید از کارکردهای خانواده بهره ببریم.



    ©2013 APG.ir