تعداد بازدید: 3009

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 19 آبان 1393-11:10

واكنش معاون فرهنگي دانشگاه مازندران به خبر برخی سايت های مخالف دولت؛

مجوزی صادر نشده بود تا لغو شود

مدیریت جدید دانشگاه با تکیه بر قانون گرایی و التزام به اصول اعتدال گرایی به دفعات تقاضای سخنرانی و حضور منتقدان دولت را در هیات نظارت دانشگاه بررسی کرده و مورد موافقت هم قرار گرفته است.


مازندنومه، سرویس سیاسی: پس از انتشار خبري از سوي برخی سايت های مخالف دولت در کشور و استان مبنی بر تشدید فضای امنیتی دانشگاه ها با لغو مجوز سخنرانی منتقدان دولت و لغو مجوز سخنرانی سه نماینده منتقد دولت در دانشگاه مازندران، معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه مازندران ضمن واكنش به اين خبر آن را " خلاف واقع" توصيف و توضيحاتي در اين خصوص ارايه داد.
 
       به گزارش روابط عمومي دانشگاه مازندران، دكتر محمود دياني معاون فرهنگي  با بيان اينكه اعطای مجوز به اينگونه فعاليت ها برعهده هيات نظارت بر تشكل هاي اسلامي دانشگاه ها است، اظهار داشت: طبق اعلام دبیرخانه هیات نظارت دانشگاه مازندران چنین ادعایی صحت ندارد.

       وي در توضيح اين مطلب بيان داشت: درخواستی از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران در تاریخ 27 مهرماه 93 به دبیرخانه واصل شد و طي آن، این تشکل درخواست هزینه، امکانات، پذیرایی، سالن و ترابری را داشتند، نه اخذ مجوز و هماهنگی با هیات نظارت بر تشکل های دانشگاه مازندران، که با نظر مسئول محترم بسیج دانشجویی مقرر شد جهت اخذ مجوز، موضوع پس از تکمیل اطلاعات و فرم های لازم در جلسه هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه مطرح شود. پس مجوزی هنوز صادر نشده بود تا  لغو شود و بدیهی است مرجع دیگری هم مجوزی صادر نمی کند که در این هیات یا در جای دیگر با آن مخالفت شود.

       وي در خصوص رويكرد هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه مازندران هم گفت: هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه مازندران اختصاص به گروه، تشکل و یا جریان و جناح خاصی ندارد و در خدمت همه تشکل های قانونی دانشگاه است و از حضور چهره های سیاسی وفق قانون و مصالح عمومی کشور و دانشگاه استقبال می کند.

        دياني گفت: از ابتدای فعالیت، مدیریت جدید دانشگاه با تکیه بر قانون گرایی و التزام به اصول اعتدال گرایی به دفعات تقاضای سخنرانی و حضور منتقدان دولت را در هیات نظارت دانشگاه بررسی کرده و مورد موافقت قرار گرفته است.

       عضو هيات علمي دانشگاه مازندران همچنين در پاسخ به اين سوال كه انتظار شما از سايت خاطي رجانیوز چیست، افزود: انتظار مي رود با عنایت به تبصره 3 ماده 1 و نیز ماده 23 قانون مطبوعات، پاسخ دانشگاه در آن سایت درج و منتشر شود تا موجبات قضاوت عادلانه کاربران محترم این سایت و سایت های دیگری که خبر را نقل کردند، فراهم آورد.

       گفتنی است به دنبال درج اين خبر در سايت مورد اشاره، دكتر اصغري آقمشهدي -رييس دانشگاه مازندران- نيز در جلسه شوراي فرهنگي دانشگاه، رسانه های گروهی را به صداقت و درستی در انتشار اخبار دعوت کرد و گفت: همه ما در رفتارها و سخنانی که می گوییم مسوولیم و اگر صداقت و درستی در میان نباشد چیزی برای انسان باقی نمی ماند.

       وی با بیان این مطلب که ما از انتقاد و پیشنهاد سازنده استقبال می کنیم، افزود: انتظارمان از همه دوستان، انصاف و صداقت در همه شئون است و دانشگاه برابر منطق و صداقت رفتار کرده و از این پس نیز به همین روال عمل خواهد کرد و دروغ پراکنی های بعضی ها هم هیچ خللی بر اراده و منطق صحیح ما وارد نخواهد کرد.
 



    ©2013 APG.ir