تعداد بازدید: 4054

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 22 آبان 1393-19:3

معاون وزیر راه در امور روستایی:

تخصیص اعتبارات به صورت استانی/ اعتبارات دولت کاهش یافت

سید حسین میرشفیع: با توجه به آنکه دولت محدودیت اعتباری دارد، درآمدها و بودجه، سال به سال کاهش پیدا کرده است/برای نگهداری راه روستایی باید 1200 میلیارد تومان اعتبار تامین شود.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضاشریعتی: صبح روز پنج شنبه 22 آبان 93، سید حسین میرشفیع -معاون وزیر راه در امور روستایی- که دو هفته قبل در تماس تلفنی با محمددامادی -نماینده مردم ساری ومیاندرود وعضو کمیسیون عمران- قول حضور در مازندران را داد، به ساری ومیاندرود آمد.

در این بازدید معاون وزیر و تعدادی از مسئولان استانی، از برخی مناطق روستایی چون کوهدشت میاندرود، جاده گهرباران، روستاهای بخش چهاردانگه بازدید کردند.

معاون وزیر راه متعهد شد تا در روستاهای بالا دست میاندرود حدود 6 کیلومتر از راه های روستایی آن منطقه آسفالت و از طرفی در بخش هایی از چهاردانگه، قیر مورد نیاز مردم تامین و عملیات عمرانی آغاز شود.

در این بازدید که تا پایان شامگاه روز پنج شنبه ادامه داشت، محمد دامادی -نماینده ساری ومیاندرود- گفت: مازندران چون فضای خوبی دارد، گویی به نظر می رسد مشکلاتی ندارد، اما فقط در روستاهای ساری ومیاندرود حدود 600 کیلومتر از راه های روستایی ما نزدیک به 50 درصد مشکل دارد و متاسفانه مسئولان تا نبینند باور نمی کنند.

وی با بیان اینکه اولویت ما این است تا بار ترافیک را از روستاها برداریم، گفت: در رابطه با مسیر چهار راه ورکلا و راه اصلی ساری و نکا قرار شد با همکاری محلات، طرح هایی را اجرا کنیم، اما برای پیگیری های نهایی قرار بر جلسه ایی در تهران شد.

عضو کمیسیون عمران گفت: برای جاده ساری به تاکام هم موفق شدیم تا دو ونیم برابر افزایش اعتبار بگیریم که امیدوارم بتوانیم در سازمان مدیریت از آن حفظ و حراست و دفاع کنیم .

*اعتبارات به صورت استانی تخصیص داده شد

در پایان بازدید، حسین میرشفیع در گفت و گوی اختصاصی با مازندنومه، به پرسش های ما پاسخ داد.

مازندنومه: با توجه به این که شغل عمده مردم روستاهای مازندران کشاورزی و باغداری است و راه های روستایی برای حمل و نقل محصولات با بازار و اشتغال زایی، بسیار اهمیت دارد، حمایت ویژه دولت یازدهم در این زمینه چگونه است؟

 با توجه به آنکه دولت محدودیت اعتباری دارد، درآمدها و بودجه، سال به سال کاهش پیدا کرده است، یعنی نسبت به سال 90 ما در سال های 91، 92 و 93 کاهش بودجه داشته ایم، بنابر این اعتبارات برای راه روستایی کاهش یافته است.

  امسال 600 میلیارد برای راه روستایی در نظر گرفته شده است و نمایندگان در مجلس این 600 میلیارد تومان را اختصاص دادند.

این میزان اعتبار زمینه ای شد تا از پشتوانه مردمی استفاده کنیم، هرچند بودجه اعتباری دولت کم بود اما مشارکت مردم باعث شد تا پروژه ها را به خوبی پیش ببریم.

چیزی که نیاز روستاهای بالای 5 خانوار است، حدود 5000 میلیارد تومان اعتبار است تا برای وضعیت راه روستایی را برنامه ریزی کنیم. حالا منتظریم تا بعد برنامه ریزی کنیم. البته دولت ومجلس قول هایی را دادند تا بتوانیم امسال کار جهادی و انقلابی انجام دهیم.

مازندنومه: چند کیلومتر راه آسفالت نشده در کشور داریم و در سال 93 چند کیلومتر از راه روستایی ساخته شد؟

حدود سه هزار کیلومتر راه روستایی ساخته نشده داریم که باید ساخته شود 17 هزار کیلومتر از آسفالت راه‎های بالای 50 خانوار باقی مانده است ، 54 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی باید روکش ومرمت شود عمر بالای ده سال دارد. در سال 93 1600 کیلومتر آسفالت شده است وامیدواریم تا پایان سال 1500 کیلومتر دیگر آسفالت شود.

مازندنومه: از وضعیت بودجه ای و اعتباری راه روستایی راضی هستید ؟ بفرمایید چند درصد از اعتبارات مصوب شده برای حوزه راه روستایی، تخصیص پیدا کرد؟

خدا را شکر اعتبارات ملی نداشتیم و اعتبارات به صورت استانی تخصیص داده شد. از این نظر بهتر هم بوده است و امیدواریم بهتر از سال 92 هم شود.

مازندنومه: بیشترین اعتبار مربوط به کدام استان بوده است؟

الان حضور ذهن ندارم.

مازندنومه: شیوه تخصیص اعتبار برای روستاها به چه صورت است؟

وضعیت کلیه راه های روستایی کشور یادداشت شد که چه میزان راه هایی آسفالت و چه مقدار خاکی است. از طرفی دیده شد تا چه منایع معدنی و کشاورزی داریم. این ها در یک سایت بانک اطلاعاتی جمع آوری شد. مردم هم برای اینکه بدانند وضعیت به چه صورت است می توانند در سایت راه روستا وضعیت راه مشاهده کنند. ما بر مبنای آنکه هر شهرستان چند روستا وچه مقدار جاده خاکی دارد اعتبار تخصیص می دهیم. چون اعتبارات استانی است ما فقط کنترل می کنیم تا در جهت برنامه باشد.

مازندنومه: با توجه به آنکه در مازندران برخی روستاها دچار رانش یا بهمن می شوند، چه میزان اعتباری برای مرمت راه های روستایی کوهستانی در نظر گرفته شده است؟

برای نگهداری راه روستایی در کشور باید 1200 میلیارد تومان اعتبار تامین شود. اگر اشتباه نکنم در مازندران حدود 7 یا هشت میلیارد اعتبار نیاز است و در کل کشور حدود 200 میلیارد اعتبار سالانه باید تامین شود.

وضعیت راه های روستایی نکا، بهشهر وساری که ساری خیلی محروم تر از حد تصور است، نیازمند اعتبار زیادی است. فعلا نمی توانیم اولویت بندی کنیم، اما تمام توان مان را با امکانات موجود می سنجیم.


  • يکشنبه 25 آبان 1393-16:19

    میشه بگین این آقای عبدالله عبدی کیه

    • شنبه 24 آبان 1393-10:10

      دو نماینده؟ آقای شجاعی فقط یک ساعت درکنار دامادی و معاون وزیر بود. بعد حتی به همراه آن دو نفر به چهاردانگه هم نرفت. برادر محترم عرشیا جان خوبه بدونی ایشان فقط در منطقه میاندرود آن هم برای یک ساعت حاضر شد و بعد بر ای جلسه ای نزد آقای عبدالله عبدی رفت. این دامادی بود که تا ساعت 10 شب با معاون وزیر به چهاردانگه رفته بود

      • شنبه 24 آبان 1393-8:38

        دامادی تلاشت ستودنی ست
        مرد ساعی
        عشق ما
        دلاور خسته نباشی

        • شنبه 24 آبان 1393-6:58

          از اينكه دو نماينده شهرمان دركنار هم پيگير مسائل حوزه انتخابيه خويش هستند موجب خرسندي ماست


          ©2013 APG.ir