تعداد بازدید: 4219

توصیه به دیگران 2

شنبه 24 آبان 1393-23:20

جشنواره رشد کلید خورد/ ولی پور: 50 فیلم سهم مازندران است

چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، در سالن سلمان هراتی اداره فرهنگ و ارشاد مازندران افتتاح شد/ با نگاه امنیتی و حراستی و غیر نقادانه و بدون فکر شخصیت معلمان ساخته نمی شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، مینامحسن پور: چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد عصر شنبه در سالن سلمان هراتی اداره فرهنگ و ارشاد مازندران افتتاح شد.

آرزو ولی پور- رئیس دانشگاه پردیس صدیقه طاهره فرهنگیان و دبیر اجرایی جشنواره- با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان می کوشد که در رویدادهای فرهنگی مشارکت داشته باشد، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان تربیت محور است و رویکرد کاملا فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه فیلم ها نماد و ابزار بهتری برای آموزش هستند، گفت: این جشنواره فرصتی برای دانشجویان و دانشجو معلمان هنرمند است که بتوانند توانایی های خود را به نمایش بگذارند.

ولی پور از بررسی 1200 فیلم در دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: فیلم ها از 14 کشور مختلف ارسال شده اند که شامل 980 فیلم ایرانی و 220 فیلم خارجی است و سهم مازندران در اکران در طول یک هفته 50 فیلم است.

وی ادامه داد: کوشش شده است که موضوعات فیلم ها در راستای سند چشم انداز آموزش و پرورش باشد.

*معلم باید در همه زمینه ها آگاهی داشته باشد

در ادامه غلامرضا کیانی-معاون نظارت و ارزیابی کیفیت دانشگاه فرهنگیان- با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان و کارکنانش با سایر دانشگاه ها تفاوت دارد، استدلال کرد: در دانشگاه فرهنگیان شخصیت معلمان ساخته می شود.

وی ادامه داد: نسل امروز با نسل معلمان تفاوت دارد و معلم باید ویژگی های تقویت شده در شخصیتش داشته باشد تا بتواند دانش آموزان را تربیت کند.

کیانی با اشاره به برنامه درسی پنهان در رفتار و کردار معلم، گفت: معلم باید در همه زمینه ها آگاهی داشته باشد تا در کارش موفق عمل کند.

مترجم کتاب گفتگوی تمدن ها با بیان اینکه هوش هنری دانشجومعلمان در ورود به دانشگاه مهم است، افزود: در طول تحصیل دانشجویان باید این هوش پرورش یابد.

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران نقش رسانه ها را در اشاعه فرهنگ و بالا بردن آگاهی جامعه بسیار پررنگ عنوان کرد و افزود: اگر رسانه ای در این زمینه نکوشد حق مطلب را ادا نکرده است.

وی همچنین گفت: با نگاه امنیتی و حراستی و غیر نقادانه و بدون فکر قطعا شخصیت معلمانمان ساخته نمی شود.

*هنری که جنبه الهی نداشته باشد پوچ است

در ادامه علیرضا یونسی- معاون سیاسی، امنیتی استاندار- با اشاره به عمق وتنوع هنر، گفت: هنر، ظهور غیبت به میزان معین است و انسان نیز به عنوان اشرف مخلوقات از هنرهای خداوند است.

یونسی ادامه داد: در این دنیا هیچ قدرتی جز انسان نمی تواند زایش هنر داشته باشد و هنرمندان مظهر بدیع بودن خداوند هستند.

وی با بیان اینکه هنر بررسی و خلق حقایقی است که اکنون نیست، تصریح کرد: متعالی بودن انسان بستگی به میزان اتصال او به خدا و پاکی فطرتش دارد.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: علت ماندگاری واقعه کربلا که در چند ساعت اتفاق افتاد همین اتصال به عالم غیب و نامحدود بود.

 یونسی با بیان اینکه قوه خیال آدمی بهشتی است، افزود: پاکی قوه خیال آدمی از پیرایه ها هنر او را به تجلی الهی می رساند.

معاون امنیتی استاندار توفیق هنرمند را در آفرینش زیبا دانست و تصریح کرد: هنری که جنبه الهی نداشته باشد پوچ است.

گفتنی است در میان سخنرانی ها سه فیلم از کشور آلمان و ایران اکران شد.


  • سه شنبه 27 آبان 1393-23:44

    معلم هایی که درس ضعیف نمی دهند تا دانش آموز را به کلاس خصوصی هدایت کنند؛ خوبند.


    ©2013 APG.ir