تعداد بازدید: 3214

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 27 آبان 1393-16:23

شادمان: 25 دستگاه بر کار شهرداری نظارت می کنند

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران: از نظر جامعه شناسی باید به دنبال کشف این مسئله باشیم که نیازهای جوان امروز چیست که به اجتماعات این چنینی بعد از درگذشت هنرمند جوان موسیقی پاپ دست می زند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: نخستین نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای شهرداری های مازندران صبح سه شنبه در سالن اجتماعات اهل بیت مصلای ساری آغاز به کار کرد.

محمد حسن محمدی کیادهی- دبیر جشنواره- با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار برگزار می شود، ابراز داشت: این کار در راستای اجرای یکی از مصوبات کارگروه امور زیر بنایی استانداری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها با وجود وظایف پیچیده، بسیار مظلوم واقع شده اند، افزود: دستگاه های بسیاری نیز بر کار شهرداری نظارت می کنند که کار را دشوارتر می کند.

محمدی کیادهی در بخش دیگری از سخنانش به بودجه 550 میلیاردی شهرداری های استان اشاره و تصریح کرد: این میزان بودجه برای مازندران که در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است، بسیار اندک به نظر می رسد.

مشاور شهردار ساری سپس به منع تخصیص بودجه دولتی به شهرداری ها اشاره و پیشنهاد کرد: بودجه دولتی شهرداری حداقل 3 یا 5 سال در دستور بودجه قرار گیرد تا هزینه های زیاد طرح های شهرداری ها تامین شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در برگزاری کنگره ها و مراسم های کشوری گفت: هنوز یک سالن اجتماعات با ظرفیت بالا نداریم و این نبود امکانات، تلنگری برای شهرداری ها است که بیشتر و بهتر فعالیت کنند.

* نظارت حداقل 25 دستگاه بر کار شهرداری

در ادامه علی شادمان-مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران- با بیان اینکه نگاه به شهر یک نگاه ارگانیستی است، افزود: توجه به شهرها و مدیریت شهری نیز جز نیاز های مادی بشر است و باید به آن ها نیز توجه شود.

وی ادامه داد: امروزه سازمان های بین المللی در خصوص مدیریت شهری بر اساس تجربیات خود و سایر کشورها به طرح برنامه و مباحث در این مقوله می پردازند.

شادمان خاطر نشان کرد: در نگاه به شهر باید کاملا خردمندانه، علمی و با برنامه رفتار کرد.

این مسئول با اشاره به توجه همزمان به مردم و ساختارها و سیستم های جامعه افزود: با نگاه جامع می توان شهر را به درستی در همه زمینه ها مدیریت کرد.

شادمان با یادآوری نظارت حداقل 25 دستگاه بر کار شهرداری تصریح کرد: بدون نگاه فرهنگی مدیریت به درستی صورت نمی گیرد.

وی در بخش دیگری از ارتقای سازمان های مردم نهاد از 9 به 46 سازمان در دولت جدید خبر داد و گفت: اگر ما به نهادهای مردمی بها بدهیم، در مدیریت موفق تر خواهیم بود.

شادمان به رویدادی که در میان نسل امروز بر اثر فوت هنرمند جوان موسیقی پیش آمد اشاره کرد و گفت: از نظر جامعه شناسی باید به دنبال کشف این مسئله باشیم که نیازهای جوان امروز چیست که به اجتماعات این چنینی دست می زند.

وی در پایان از آغاز تحقیقات کشوری در خصوص سرمایه اجتماعی نیز خبر داد و افزود 14 هزار پرسشنامه تهیه شده که مازندران در پر کردن 400 پرسشنامه مشارکت خواهد کرد.

*مردم از مسئولان بهتر عمل کرده اند

 علی ثباتی-مدیر اداره شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی مازندران- با اشاره به ملاک های ناقص تبدیل یک روستا به شهر، گفت: در این ملاک ها جای توجه به تعاملات شهروندی و نهادهای مدنی خالی است.

وی ادامه داد: مردم روستایی که تا دیروز روستا بوده و امروز با یک ابلاغ شهر می شود با مشکلات عدیده ای روبه رو خواهند شد.

وی با ابراز تاسف از نبود برنامه ای در خصوص مدیریت واحد شهری، افزود: ما هنوز مردم را که مهمترین عنصر شهر محسوب می شوند در برنامه ریزی های مان مشارکت نداده ایم و این در حالی است که همیشه مردم از مسئولان بهتر عمل کرده اند.

وی به فروش بی رویه زمین در استان برای منافع عده ای خاص اشاره کرد و گفت: امروزه نه تنها باید به کالبد شهر بلکه به مسائل زیست محیطی به شکل توامان نگریسته شود.

گفتنی است در محل نمایشگاه از کتاب "دانشنامه شهری" شهرستان ساری رونمایی شد.

نمایشگاه دستاوردهای شهرداری های استان مازندران تا 29 آبان ماه در مصلای شهرستان ساری دایر است.


  • شهوند قائمشهریپاسخ به این دیدگاه
    پنجشنبه 29 آبان 1393-0:21

    اصلا از نظارت نگویید دروغه

    • چهارشنبه 28 آبان 1393-23:33

      واقعا نظارت وجود ندارد. چند سال نامه نگاری به چندین شهردار در مورد معضل یک محله کوچک معطل و بدون اقدام مانده است. یکسال و نیم پرونده زمین خواری و تعیین کوچه در بخش حقوقی شهرداری بهشهر بدون جواب مانده است. بدبینانه بگوییم عوامل شهرداری شریک تخلف هستند و یا بی کفایت. مسئول ناظر دهها تخلف در اداره شهری وجود دارد دریغ از یک نظارت حتی از سوی شورای شهر. کاش سازمان بازرسی جهت بررسی دوره ای در شهرداری بهشهر مستقر شود تا مستندات را به آنها ارائه ئهیم شاید به نتیجه برسد. شهری که نه یک خیابان استاندارد دارد نه یک کوچه بی نقص. ما که خسته شده ایم شما چطور!

      • رفیق روزهای بدپاسخ به این دیدگاه 1 0
        چهارشنبه 28 آبان 1393-10:17

        کاملا نقش نظارتی مشخصه. خصوصا در پروژه ها. برو عموشادمان.حنای نظارت دیگه رنگی نداره


        ©2013 APG.ir