تعداد بازدید: 3988

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 28 آبان 1393-18:55

در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان؛

انتقاد معاون سیاسی از مدیرکل صنعت/تذکر به شهردار ساری

علیرضا یونسی: از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خواسته شده تا به مرکز قاجارخیل برود، اما تاکنون یک بار هم مراجعه نکرده است/اگرچه هر موردی را به شهردار ساری ارجاع دادیم انجام داد اما نیاز است در جلسات حضور یابد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: علیرضا یونسی معاون سیاسی استاندار مازندران در یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: ما متولی امر مردم هستیم و موظفیم آسایش و امنیت مردم را در اندازه توان، فراهم کنیم.

وی گفت: نزدیک به یک سال است که نیروی انتظامی از محلات پرخطر، مراقبت می‌کند چون به مردم متعهد است. نزاع دسته‌جمعی و درگیری هم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

یونسی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید مدرسه محله نوبنیاد را به مدرسه نمونه تبدیل کند، متذکرشد: جز رسانه‌هایی معدود، دیگر رسانه‌ها ورودی درباره این محلات ندارند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف سازمان صنعت، معدن و تجارت درباره مرکز قاجارخیل اظهارداشت: از مدیرکل این سازمان خواسته شده تا به مرکز قاجارخیل برود و در حوزه سازمان خود، نیاز مرکز نگهداری و بهبود معتادان در قاجارخیل را رفع کند، اما تاکنون یک بار هم مراجعه نکرده است.

یونسی خاطرنشان‌کرد: همان کاری که فنی‌وحرفه‌ای درباره آموزش در مرکز قاجارخیل انجام داده، سازمان صنعت، معدن و تجارت هم باید در حوزه تولید ورود پیدا کرده و در بازاریابی و فروش کمک کند.

وی با بیان اینکه مراکز آلوده بعد از پاکسازی، نیازمند نگهداری و مراقبت هستند، گفت: فرمانداران در مدت یک ماه آینده، امکانات فنی را در محلات پرخطری که در مسیر کمال قرار گرفتند، مستقر کنند.

یونسی با اشاره به غیبت شهردار ساری در این نشست و تذکر به شهردار ساری، اظهارداشت: بخش قابل توجهی از بازسازی محلات آوده در حوزه شهری از وظایف شهردار است. اگرچه هر موردی را به شهردار ساری ارجاع دادیم انجام داد اما نیاز است در این جلسات حضور یابد.

*نوبنیاد؛ نه روستا، نه شهر

علیرضا مرادی -دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران- هم در سخنانی با تاکید بر ارائه نقد سازنده از سوی رسانه‌ها، گفت: زحمات دولت نسبت به گذشته به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر، بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه 2 مرکز آلوده مازندران که از مناطق آلوده کشور بود سال گذشته پاکسازی شد، افزود: در 2 هفته اخیر هم شش مرکز آلوده در سطح استان پاکسازی شده است.

مرادی درباره فعالیت مرکز نگهداری و درمان معتادان در روستای قاجارخیل ساری، اظهارداشت: زمین 17هکتاری این مرکز باید مدیریت شده و بخش تولیدی و اقتصادی این مرکز، فعال‌تر شود.

فرماندار شهرستان ساری هم در این نشست گفت: طرح تفصیلی شهری در ترک‌محله ساری اجرا می‌شود.

جواد واحدی درباره ساماندهی منطقه نوبنیاد، یادآورشد: این منطقه در محدوده شهری قرار نگرفته و شامل دریافت خدمات شهری نمی‌شود. از سویی منطقه روستایی مشخصی هم ندارد و در تقسیمات کشوری از سوی وزارت کشور، ابلاغی درباره این منطقه نداریم.

رضا مردانشاهی -معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران- در واکنش به این بخش از سخنان فرماندار ساری، اظهارداشت: درباره اجرای طرح تفصیلی در ترک‌محله ساری، باید بگویم که تجربه مشابهی را در جوکی‌محله ساری داشتیم.

وی با بیان اینکه سوالم این است که مردم این منطقه چگونه ساماندهی می‌شوند، افزود: درباره ساماندهی مردم جوکی‌محله، تعهداتی وجود داشت که محقق نشد و این می‌تواند کانون‌های آسیب‌زا‌تری را ایجاد کند. ضمن اینکه کرامت انسان‌ها هم باید حفظ شود.

*تا کی باید ادامه دهیم؟

فرمانده انتظامی مازندران هم در سخنانی گفت: همه منتظر هستیم پول برسد. نمی‌خواهیم از سرریز پول سازمانی خودمان، کاری کنیم. مشکل این است که کار انجام نمی‌دهیم.

سردار مسعود جعفری‌نسب ادامه‌داد: حدود هشت ماه است که کار انتظامی را در منطقه نوبنیاد شروع کردیم اما تا کی باید ادامه دهیم؟ می‌ترسیم ترک‌محله را رها کنیم و به حالت اول خود برگردد. آن وقت مردم درباره نظام چه فکر می‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه رفتار ما با مردم این مناطق توهین‌آمیز نیست، افزود: ما هم به حفظ کرامت انسان‌ها اعتقاد داریم.

جعفری‌نسب با بیان اینکه تکلیف این مناطق باید روشن شود، تصریح‌کرد: 70 درصد از زمین‌های نوبنیاد باید تعیین تکلیف شود تا از این وضعیت نجات یابد.

وی با اشاره به اینکه در محله نوبنیاد، پلیس نسبت به ریختن مخلوط در معابر اقدام کرد، یادآورشد: دیوارکشی ساختمان، استقرار اورژانس و ... که کار پلیس نیست. هر کدام از دستگاه‌ها اگر یک چادر در محله نوبنیاد مستقر کنند،بافت این منطقه تغییر می‌کند.

جعفری‌نسب با بیان اینکه با مدیرکل جدید ورزش و جوانان برای آماده‌سازی فضای ورزشی در محلات آلوده هنوز نشستی برگزار نکرده‌ام، خاطرنشان‌کرد: مدیرکل قبلی، در محله نوبنیاد پا نگذاشت.

وی با اشاره به جمع‌آوری حدود چهارهزار ولگرد در شهرستان ساری، اظهارداشت: این جشن بزرگی است. به دنبال ایجاد نشاط در جامعه هستیم و دستگاه‌ها بعد از ایام محرم و صفر، برای این دستاورد، جشن بزرگی را تدارک ببینند.

*خدمت به مردم باید بی‌منت باشد

در ادامه این نشست، رضا گرزین مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران با اشاره به خدشه‌دار شدن کرامت انسانی در سال‌های اخیر، گفت: خدمت ما به مردم باید بی‌منت باشد.

وی با بیان اینکه سازمان فنی‌وحرفه‌ای مازندران با لحاظ کردن اعتبار 60 میلیون تومانی در مرکز نگهداری و بهبود معتادان قاجارخیل و تجهیز پنج رشته آموزشی، افزود: 321نفر در این مرکز آموزش دیدند.

گرزین با اشاره به سیاست سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور درباره آموزش‌های بازارمحور، متذکرشد: ما هم آمادگی داریم این طرح را که متشکل از چهار آیتم آموزش، تولید، بازاریابی و فروش است، در رشته طراحی دوخت در مرکز قاجارخیل اجرا کنیم.

سیدسعید آرام -مدیرکل بهزیستی مازندران- نیز اظهارداشت: بیش از 600 نفر از معتادان بهبودیافته از بهزیستی مازندران تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در مازندران متقاضی راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان نداشتیم، گفت: به همین دلیل سه مرکز در شهرهای ساری، بابلسر و تنکابن را آماده کردیم تا بانوانی که از محل ماده 16 مراجعه می‌کنند بتوانند از این مراکز، خدمات ترک اعتیاد دریافت کنند.


  • شنبه 1 آذر 1393-7:15

    تيتر خبر ؟؟!!!!!منصفانه نبود؟؟؟!!
    مبارزه با موادمخدر متولي امر دارد اما...
    از اقدامات بسيار خوب شهرداري ساري ساماندهي جوكي محله ساري بود كه درزمان شهردارقنبرپوراجراشدودر ترك محله ساري هم با حمايت سردارجعفري نسب شهرداري ساري درساماندهي ترك محله اقدامات بسيارمناسبي انجام داد من جمله آسفالت محله وپاكسازي وساخت مجموعه ورزشي آذربايجانيها كه مربوط به دوره آقاي حجازي ميشود كه عبوري آنرا تكميل كردو...


    ©2013 APG.ir