تعداد بازدید: 3342

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 2 آذر 1393-21:29

عضو شورای شهر ساری:

اعضای شورا در حضور خبرنگاران نقش بازی می کنند

جمال باقری: جلسات ما در غیاب خبرنگاران به این شکل نیست/ نباید در جایی یک بیمارستان را 3 میلیارد جریمه کنیم که حقوق کارکنانش مسدود شود و در جایی دیگر میلیاردها تومان زمین را در اختیار دانشگاه آزاد قرار دهیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: عصر یکشنبه جلسه شورای شهر ساری با حضور اعضا و مهمان جلسه -یوسف گران پاشا ، مدیر کل راه آهن شمال- برگزار شد.

دکترسید مهدی احمدی –نایب رئیس شورای شهر ساری- با طرح گلایه از دعوت نکردن فرمانده بسیج به مناسبت هفته بسیج، گفت: این جلسه باید به بسیج اختصاص داده می شد تا مشکلات بسیجیان را می شنیدیم و خدمات قابل ارائه را بررسی می کردیم.

احمدی ادامه داد: باید از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی شورا و جامعه استفاده کنیم زیرا آنان نکاتی را می بینند که از دید ما پنهان می ماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نامه حسین اسلامی ساروی در خصوص تغییر کاربری زمین یکی از پادگان ها به فضای سبز، اشاره کرد و گفت: اسلامی تنها شخص دلسوز ساری است و نامه ها و تلاش های او در تاریخ ماندگار خواهد شد.

*رسانه ها باید در جریان تخفیفات قرار بگیرند

سید محمد آقامیری –عضو شورای شهر ساری- نیز با اشاره به نامه اسلامی تصریح کرد: مدینه، نقیبی و خودم رای منفی به تغییر کاربری داده بودیم، زیرا با توجه به قانون در خصوص نحوه انتقال پادگان به سایر اماکن شهرداری قید شده است که شهرداری حتما تملک کند یا معوض دهد که این شرایط احراز نشد و این طرح در کمیته انطباق رد شد.

وی سپس به تخفیفات عمده شورای شهر به پروژه های تجاری اشاره و تصریح کرد: رسانه ها باید در جریان این تخفیفات که گاهی به 35 درصد می رسد قرار بگیرند.

* اعضای شورا در حضور خبرنگاران نقش بازی می کنند

دکتر جمال باقری – دیگرعضو شورای شهر ساری- در خصوص علنی بودن جلسه شورا گفت: اعضای شورا در حضور خبرنگاران نقش بازی می کنند و جلسات ما در غیاب خبرنگاران به این شکل نیست.

وی سپس به نامه دکتر اسلامی اشاره کرد و گفت: دلسوزی اگر دلسوزی باشد، نباید در جایی یک بیمارستان را 3 میلیارد جریمه کنیم که حقوق کارکنانش مسدود شود و در جایی دیگر میلیاردها تومان زمین را در اختیار دانشگاه آزاد قرار دهیم برای احداث بیمارستان.

وی ادامه داد: یک بام و دو هوایی در شان حقوقی اعضای شورا نیست.

علیجان شمشیربند در خصوص اهدای زمین به دانشگاه آزاد تصریح کرد: زمین به دانشگاه اهدا نشده، بلکه تهاتر شده است.

رضا پیوندی –عضو شورای شهر ساری- نیز پیشنهاد کرد: اعضای شورا در مناطق محروم قدم بزنند و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند.

*در زمینه تخفیفات اعمال سلیقه می شود

علی اکبر زلیکانی- عضو شورای شهر ساری- با بیان اینکه بلوار ارتش را باید نجات بدهیم، افزود: این بلوار در حریم امنیتی نیروی انتظامی قرار گرفته و در حال درجا زدن است و زور ما به این مناطق نمی رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تخفیفات داده شده، گفت: در این زمینه اعمال سلیقه می شود و البته یک طرفه نباید به قاضی رفت.

زلیکانی به چند پروژه در تعارض با حریم راه آهن اشاره کرد و ابراز داشت: با گذشت 9 ماه از سال هنوز مجوزهای لازم را نگرفته ایم و این در حالیست که با یک بارندگی کم، وضعیت آن مناطق بحرانی می شود.

وی همچنین به فضایی که در نزدیکی ریل وجود دارد و مردم برای تفریح و ورزش صبحگاهی از آن استفاده می کنند، اشاره کرد و افزود: به علت نبود پیاده رو حفاظ در حاشیه ریل، مردم در خطر هستند و چون مجوزهای لازم را نداریم، تاکنون اقدام مفیدی صورت نگرفته است.

زلیکانی همچنین پیشنهاد داد: به شهرداری اجازه داده شود در حریم راه آهن فضای سبز ایجاد کند.

* راه آهن هیچ انگیزه ای برای خارج شدن از شهر ندارد

یوسف گران پاشا -مدیر کل راه آهن شمال- در این جلسه در خصوص خروج راه آهن از شهر، تصریح کرد: راه آهن هیچ انگیزه ای برای خارج شدن از شهر ندارد و در تمام دنیا راه آهن در شهرها دارای ایستگاه است.

وی در باره ایجاد فضای سبز نیز گفت: برای راه آهن شمال و جنوب شهر تفاوتی ندارد و اولویت ما جنوب شهر و مناطق محروم است.

گران پاشا با اشاره به 10 نفر کشته سال 92، افزود: امسال تاکنون کشته ای نداشته ایم.

وی ادامه داد: تنها چیزی که از شهرداری خواسته ایم یک نرده است که حریم راه آهن تبدیل به پارک بازی بچه ها و به خطر افتادن جان شان نشود.

مدیر کل راه آهن شمال، در خصوص بحران پل گردن و پل دخانیات گفت: طبق توافقات حریم پل گردن را شهرداری و پل خانیات را راه آهن باید پیگیری کند و هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: در رابطه با احداث زیرگذر من بهره بردار نیستم و شیب و قوس آن و نحوه عبور و مرور به عهده شهرداری است.

گران پاشا از افتتاح خط راه آهن اینچه برون در 13 آذر توسط رئیس جمهوری و تعویض واگن های تهران-ساری و بالعکس تا پایان سال جاری خبر داد.


  • دوشنبه 3 آذر 1393-6:54

    تخفيف هايي كه شوراي شهر لحاظ ميكند خلاف قانون است واين ظلمي است به شهروندان


    ©2013 APG.ir