تعداد بازدید: 2750

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 10 آذر 1393-1:21

آقامیری: شورا خودش به نظارت نیاز دارد

عضو شورای شهر ساری: بیش از 380 نیرو با عنوان کارگر رفت و روب، با کت و شلوار در شهرداری های مناطق و در اداره ها مشغولند/در دولت احمدی نژاد، کارهایی که دو ماهه تمام می شد، یک روزه بر باد می رفت.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: علیجان شمشیربند-رئیس شورای شهر ساری- در جلسه این شورا که عصر یک شنبه برگزار شد، با اشاره به سخنان جمال باقری -عضو شورا- مبنی بر نقش بازی کردن اعضای شورا در مقابل خبرنگاران که در جلسه هفته گذشته شورا عنوان شد، تصریح کرد: در صحن شورا هریک از اعضا می تواند نظر خودش را بیان کند اما نباید مجموعه خدمات شورا را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: همین شورا با جدیت کاری که دوسال وقت برای انجامش نیاز است در سه ماه به اتمام می رساند.

شمشیربند خطاب به خبرنگاران گفت: جانب انصاف رعایت شود.

سپس مهدی قانعی - مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری- گزارشی از کارهای انجام شده سازمان پسماند، ارائه داد.

در این جلسه جمال باقری-عضو شورای شهر ساری- با بیان اینکه گروه های رفت و روب شهری و جمع آوری زباله از هم جدا هستند، ابراز داشت: این امر سبب می شود که هر گروه، ناظران و ساعت های کاری متفاوتی داشته باشند که بی نظمی را در پی دارد.

وی خواستار شکل گیری هماهنگی و هم پوشانی این دو بخش شد.

*در حضور خبرنگاران، بهتر رفتار خواهیم کرد

سید محمد جعفری-عضو شورا- با بیان این که پسماند را باید متمرکز و یکپارچه انجام داد، افزود: مشکل ما متمرکز انجام نشدن امور پسماند است.

وی با تاکید بر کمرنگ بودن نقش سازمان پسماند، ابراز داشت: اگر سازمان پسماند وجود دارد، باید همه کارهای مربوط به پسماند را این سازمان عهده دار شود.

*برنامه و طرح مشخص و جامع برای پسماند نداریم

 علی اکبرزلیکانی-رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر ساری- با پیشنهاد حضور خبرنگاران در تمام جلسات شورا سخنانش را آغاز کرد و افزود: در حضور خبرنگاران، ما هم بهتر رفتار خواهیم کرد، البته اگر به نقش بازی کردن متهم نشویم.

وی حوزه مدیریت پسماند را باری به هر جهت خواند و تصریح کرد: نه تنها در ساری بلکه در کل استان، برنامه و طرح مشخص و جامع نداریم.

این عضو شورا با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند، کاملا تخصصی است، استدلال کرد: این سازمان با سلامت روحی و جسمی مردم در ارتباط است.

وی با تاکید بر پیگیری تصویب طرح مدیریت جامع ابراز داشت: جداسازی از مبدا تاثیری در هزینه دفن زباله ندارد، زیرا کار تخصصی صورت نمی گیرد.

زلیکانی با اشاره به کم کاری در فرهنگسازی، تاکید کرد: باید تولید زباله را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورا، ضمن بیان اینکه در هیچ جای دنیا از زباله سوز مخلوط استفاده نمی شود، پیشنهاد کرد: یک برنامه مشخص تنظیم شود تا اعضای شورا بر اساس آن، عملکرد سازمان پسماند را بسنجند.

* اراده شهرداری ساری برای حل مسئله پسماند جدی نیست

سید مهدی احمدی-نایب رئیس شورای شهر ساری- نیز گفت: اراده شهرداری ساری برای حل مسئله پسماند جدی نیست.

رضا پیوندی- دیگر عضو شورا- نیز با اشاره به وضع بد تخلیه و دفن فاضلاب خانگی، خواستار پیگیری و ساماندهی ماشین های حمل فاضلاب شد.

محمد آقامیری- یکی از اعضای شورا- با گلایه از به کارگیری بیش از 380 نیرو با عنوان کارگر رفت و روب، ابراز داشت: این افراد با کت و شلوار در شهرداری های مناطق و در اداره ها مشغولند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعضی جاها هفته ای یک بار و بعضی دیگر هفته ای سه بار رفت و روب می شود که باید هماهنگی در انجام خدمات صورت گیرد.

این عضو شورا به بستن قرارداد حدودا 10 میلیاردی در سازمان پسماند اشاره کرد و افزود: با اینکه شورای شهر باید بر قرارداد شما نظارت داشته باشد، اما از این قرارداد بی خبر بود و به نظر می رسد که شورا خودش به نظارت نیاز دارد.

وی در پاسخ به یکی از اعضا تصریح کرد: در دولت احمدی نژاد، کارهایی که دو ماهه تمام می شد، یک روزه بر باد می رفت و نباید همچین دیدی نسبت به برخی پروژه هایی که زود افتتاح می شود، داشت.

*باری بر دوش شهرداری

فرامرز نقیبی-عضو کمیسیون عمرانی شورا- در این جلسه ابراز داشت: سازمان پسماند تشکیل شد که کوله بار شهرداری کمتر شود اما عملا به علت مسائل مالی، باری نیز بر دوشش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی و آموزش، این پرسش را مطرح کرد: شهرداری چقدر در بحث آموزش به سازمان پسماند بودجه داده است؟

نقیبی همچنین تاکید کرد: اگر سازمان ها وظایف اساسنامه خود را اجرا کنند، ما دیگر مشکلی نخواهیم داشت.


  • دوشنبه 24 آذر 1393-22:42

    وای به روزی که از شورای شهر ساری تحقیق وتفحص بشه!!!!

    • دوشنبه 10 آذر 1393-17:53

      آقای آقا میری متاسفانه مثل اکثر حزبیها طرف یک حزبو میگیره که بعضی ها طرف اصولگرا وبعضی ها طرف اصلاح طلب .شمایی که دم از دین میزنید چرا میگید شورا نیاز به نظارت داره رسانه ای نمیکنی اگه به قول خودتون اصلاح طلبی اصلاحشون کن .دم زدن بدون عملو همه بلدن .شما مردی ومردانگیتو در دفاع مقدس نشون دادی اینجا شورای شهر اسمنه اما ادامه مجاهدت شما در جبهست پس بیا با مدارک اشتباهات شورا وحتی خودتو بگو چون اگر شما ناظر باشی خودتو کی نظارت کنه خودت نظارت کن خودتو.مرد باش ونشون بده مردانگیتو

      • دوشنبه 10 آذر 1393-10:46

        کاشف شهردار، ما رو دیوونه کرده است!
        حالا مقصر کیه؟
        شهرداره
        ؟
        شما کشف کردی
        اگر شوراست که بازم شمایید
        اقامیری چیکار میکنی خودت متوجه هستی
        ...
        من موندم از دست مصاحبه های این اقا
        باور بفرمایید

        • دوشنبه 10 آذر 1393-9:45

          آقای آقا میری اونا ته واری پارتی نداشتنه که شه ...ره با لباس نو ...بیارن شهرداری .با لباس سپوری بیاردنه که بفهمن که اگرم کت وشلوار دپوشتنه ولی خدمتگذار مردمنه نا شم واری که جلسه شورا شهر درون همش دنبال مچ بیتن هستنی.ته برار چند نفر سر کار بیارده مخالف کار هاکردن زنا نیمی اما چقدر زن در سازمان .....مشغول بکارنه در حالی که جوونا همه بیکارنه وطلاق بیتنه در حالی که باید خدا ره در نظر داریم که ...


          ©2013 APG.ir