تعداد بازدید: 3371

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 12 آذر 1393-21:15

یونسی: نهضت شکوفایی تعاونی‌ها آغاز شود

در کارگروه تخصصی زنان و خانواده مطرح شد: در 8 ماه امسال، 15 شرکت تعاونی بانوان با اشتغال زایی برای 756 نفر تشکیل شده است/70 درصد مراجعان، متقاضیان اشتغال هستند


 

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، مینا محسن پور: کارگروه تخصصی زنان و خانواده، با حضور فهیمه فرهمندپور-مشاور وزیر کشور در امور بانوان- ظهر چهارشنبه در سالن شماره یک استانداری تشکیل شد.

مریم جمشیدی –مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران- با اشاره به فزونی جمعیت بانوان تحصیل کرده و توانمند در مازندران، گفت: وجود تعاونی های مختص بانوان و خانواده را که منجر به سود آوری می شود، ضروری می دانیم.

*6 هزار و 774 تعاونی فعال در مازندران وجود دارد

سپس علی بابایی کارنامی –مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران- تشکیل تعاونی ها را راهی برای شکوفایی ابتکار جوانان عنوان کرد و افزود: توجه به کارکرد تعاونی ها در دستور کار دولت قرار دارد و دولت به منظور گسترش عدالت اجتماعی تلاش می کند که توجه ویژه ای به تعاونی ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 پشتوانه محکمی برای ترویج تعاون در جامعه است، ابراز داشت: تعاونی‌های ویژه بانوان، بهترین جایگاه برای حضور بانوان در بحث‌های مدیریتی در عرصه اقتصادی است.

بابایی تعاونی هایی را که 70 درصد از اعضای آن بانوان باشند، تعاونی بانوان خواند و شمار بانوان عضو این تعاونی ها را 4هزار و 614 زن اعلام کرد.

مدیر کل تعاون، با بیان اینکه یک‌هزار و 294 تعاونی بانوان در مازندران وجود دارد، گفت: در مجموع 6 هزار و 774 تعاونی فعال در مازندران وجود دارد و از این تعداد، 944 تعاونی، معادل 8 درصد تعاونی های استان، متعلق به بانوان است.

این مسئول ادامه داد: در 8 ماه امسال، 15 شرکت تعاونی بانوان با اشتغال زایی برای 756 نفر تشکیل شده است.

بابایی با اشاره به نبودن تسهیلات ارزان قیمت و همچنین لزوم همکاری شهرداران در ایجاد بازارچه های محلی به شکل رایگان، تصریح‌ کرد: بعضی از شهرداران در این زمینه همکاری خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه بخش بازار موضوعی جدی برای بانوان است، خطاب با کارگروه بانوان استانداری، تاکید کرد: اجرایی شدن این مصوبه به شهرداران ابلاغ شود.

مدیرکل تعاون، در پایان با اشاره به صندوق ضمانت سرمایه گذاری، برای ضمانت طرح های 100 میلیونی اعلام آمادگی کرد و همچنین از شکل گیری کمیته بانوان، در کارگروه اشتغال خبر داد.

*70 درصد مراجعان، متقاضیان اشتغال هستند

سید علی قاسمی -مدیرکل آموزش و پرورش مازندران- در این جلسه گفت: در حوزه زنان، با مسائل زیادی روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه در روزهای ملاقات عمومی، 70 درصد مراجعان، متقاضیان اشتغال هستند، خاطر نشان کرد: عمده این مراجعه‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

قاسمی با تاکید بر لزوم پژوهش میدانی از وضعیت تحصیلات و توانمندی بانوان جویای کار، اظهار داشت: با این پژوهش می‌توان اقتصاد بانوان را پویا کرد و اگر این تناسب‌سازی صورت گیرد وضعیت تغییر می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به پیشنهاد جمشیدی مبنی بر استفاده از فضاهای خالی متعلق به آموزش و پرورش برای احداث بازارچه و به شرط نفع هر دو طرف، برای بستن قرارداد با تعاونی ها اعلام آمادگی کرد و افزود: این فضاها عموما در روستاها هستند.

*تعاونی ها قالب خوبی برای توسعه مشاغل خانگی هستند

در ادامه فهیمه فرهمندپور- مشاور وزیر کشور در امور بانوان- با بیان اینکه زنان با دلایل مختلف در تعاونی ها فعالیت می کنند، افزود: در جامعه ما هنوز نظام سنتی پابرجا است و زنان علاقه مند به فعالیت در ساختار اقتصادی به شکل انعطاف پذیر هستند.

وی با اشاره به انجام فعالیت های اقتصادی خانگی و لزوم ثبت آن ها، تصریح کرد: تعاونی ها قالب خوبی برای توسعه مشاغل خانگی هستند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان، با تاکید بر همکاری های بین دستگاهی، خاطر نشان کرد: هیچ تشکیلاتی در هیچ دستگاهی به اندازه کارگروه بانوان، توانایی انجام فعالیت های گسترده را در این حوزه، ندارد.

فرهمندپور ثبت قانونی تعاونی های خانگی را از ملزومات برشمرد و افزود: در این راستا نیازمند تبلیغ و فرهنگسازی هستیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم توجه به بحث صنایع تبدیلی، در حوزه مشاغل خانگی و ترویج آن، حمایت ویژه از این صنایع را، به خصوص در روستاها، خواستار شد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه هایی بین آموزش و پرورش و تعاونی ها برای استفاده از فضاهای خالی این دستگاه منعقد تا با فروش محصولات تولیدی تعاونی ها دست واسطه ها کوتاه شود.

*در روستاها ظرفیت های تمام نشدنی وجود دارد

 علیرضا یونسی-معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران- با تاکید برلزوم حضور مدیران در جلسات کارگروه ها، گفت: حضور نیافتن چندباره مدیران در ارزیابی سالانه آن ها تاثیر دارد و مراتب به وزیران مربوطه به شکل مکتوب اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم افزایی از اسرار زنده ماندن انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: جوامعی موفق هستند که با هم متحد باشند و از ظرفیت های مردم استفاده کنند.

وی مازندران را استانی گردشگر پذیر خواند و افزود: با توجه به حضور 20 میلیون گردشگر در استان در شش ماه نخست سال، فرصت خوبی برای توسعه استان فراهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه برای جذب گردشگر، هیچ هزینه و تبلیغی صورت نگرفته و موهبت های الهی، این امر را محقق کرده است، تاکید کرد: کمیته‌ای در اداره ‌کل تعاون با حضور دیگر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش، سازمان صنعت، معدن و تجارت و ... تشکیل شود و برای فروش بیشتر محصولات به گردشگران، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در روستاها ظرفیت های تمام نشدنی وجود دارد، ادامه داد: نهضت شکوفایی تعاونی‌ها را در استان آغاز کنیم و برای فروش محصولات محلی، بازارچه ها را گسترش دهیم.

یونسی با بیان اینکه ذائقه گردشگران استان مشخص است، ابراز داشت: 20میلیون گردشگر می‌تواند 10 هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان تزریق کند.

 


  • يکشنبه 16 آذر 1393-0:48

    داستان ابقای فرماندار اصولگرا نوشهر در دولت آقای روحانی چیه !!! علت حمایت آقای ...از این ابقا چیه ؟ دلال های انتخاباتی و فرصت طلبانی مثل ... چرا از قمی فرماندار اصولگرای وابسته به جریان پایداری نوشهر حمایت می کنند . !!! باید فریاد سر داد و به حال این مردم گریه کرد . مردم با هزار امید به روحانی رای ندادند که قمی فرماندار نوشهر بمونه . وقتی قمی فرماندار نوشهر بشه جعفر قمی هم میشه نماینده اصلاح طلبان نوشهر . متاسفم


    ©2013 APG.ir