تعداد بازدید: 3543

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 13 آذر 1393-13:38

مازندران، بدون گدا!

در جلسه بررسی وضعیت متکدیان شرق استان مطرح شد: به دنبال این هستیم که در مازندران هیچ متکدی آشکاری نداشته باشیم و در این راستا نیروی انتظامی و شهرداری ها باید اقدامات لازم را انجام دهند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: جلسه بررسی وضعیت متکدیان شرق استان، با حضور علیرضا یونسی-معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران- صبح پنج شنبه در مرکز ساماندهی متکدیان شرق مازندران"کیانمهر" برگزار شد.

در این نشست، جواد واحدی -فرماندار شهرستان ساری- چند پیشنهاد از جمله ایجاد مکانی برای دستفروشی با همکاری دستگاه های متولی امور متکدیان، ساماندهی متکدیان ارجاع شده به کمپ و تهیه مدارک شناسایی برای متکدیان فاقد مدارک هویتی را مطرح کرد.

فرماندار شهرستان ساری، راه اندازی سایت مراکز نگهداری متکدیان را از ملزومات دانست و ابراز داشت: این سایت برای ارائه اطلاعات جامع نسبت به این افراد، جلوگیری از انجام امور خلاف در سایر شهر های استان و اعمال بهتر قانون، مفید است.

وی تخصیص شعبه خاصی از دادگستری برای رسیدگی به امور متکدیان را نیز خواستار شد و تصریح کرد: دستگاه ها تا زمانی که حکم صادر نشود، نمی توانند خدمات ارائه دهند.

*هیچ گاه نمی توان آسیب ها را به صفر رساند

در ادامه علی شادمان-مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران- با بیان اینکه در جامعه هیچ گاه نمی توان آسیب ها را به صفر رساند، گفت: مرکز ساماندهی متکدیان شرق استان، مردم نهاد است و فعالیت های خوب و هماهنگی انجام می دهد.

وی تصریح کرد: قوانین موجود متناسب با جرم و پیشگیری از آن نیست و باید به روز رسانی شود.

شادمان با بیان اینکه تکدی گری به دلایل متعددی صورت می گیرد، متذکر شد: برخی از این افراد به صورت حرفه ای و از روی عادت تکدی گری می کنند که در این موارد باید شدیدتر اعمال قانون شود.

این مسئول با بیان این که برخی متکدیان به صورت حرفه‌ای به این کار می‌پردازند، افزود: متکدی جمع‌آوری شده که خانه 2 طبقه و پیکان وانت صفر دارد.

وی با اشاره به این که مسئولیت اصلی در این زمینه بر عهده شهرداری‌ها است، ادامه داد: به دلیل اینکه متکدیان حداقل 10 شهرستان برای تکدی‌گری به مرکز استان مراجعه می‌کنند، شوراها و شهرداری‌ها در تصویب اعتبار سالانه خود، سهم کمک به مرکز ساماندهی متکدیان مرکز و شرق مازندران را لحاظ کنند

* سیاست دولت اعتدال، بر رفع مشکلات نیازمندان جامعه است

علیرضا یونسی-معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران- نیز با بیان اینکه اسلام دینی رحمانی و نورانی است، گفت: دین ما برای همه حوزه های زندگی فردی و اجتماعی برنامه مشخص و به روز دارد.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به امور نیازمندان و مستمندان، افزود: این جا یکی از مراکز مفید استان است که با مدیریت خوب، مشغول فعالیت و کمک رسانی است.

یونسی از راه اندازی مراکز نگهداری متکدیان در آمل و تنکابن نیز خبر داد و ابراز داشت: این مراکز تسهیل کننده رسیدگی به امور متکدیان هستند.

معاون سیاسی استاندار، تعدار متکدیان جمع آوری شده در کل استان را از تاریخ 17 آبان ماه به مدت یک هفته، 201 نفر اعلام و تصریح کرد: با افرادی که برای چندمین بار دستگیر می شوند باید برخورد شدیدتری صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: از زمانی که مرکز ساماندهی متکدیان شرق و مرکز مازندران دائر شد، امور مربوط به متکدیان به صورت ارزشمندی ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در صورت مشاهده متکدی در شهرها، آنها را جمع‌آوری کرده و به این مرکز بفرستد.

یونسی با بیان این که تیم کارشناسی علمی برای متکدیانی که چندین بار جمع‌آوری شده و باز هم به تکدی‌گری می‌پردازند، تشکیل شود و امور مربوط به این افراد را رسیدگی کند، تاکید کرد: دولت در سال جاری 25 میلیارد تومان برای بهزیستی اعتبار درنظر گرفته است و این مجوز را به ما داده که ظرفیت جامعه هدف بهزیستی را به پنج‌هزار برابر وضعیت فعلی افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که دولت با این ظرفیت‌سازی تلاش دارد هیچ متکدی نیازمندی در جامعه نباشد، گفت: اگرچه که مردم با مشکلات معیشتی هم مواجه هستند اما سعی دولت بر این است که حداقل نیازهای مردم رفع شود.

یونسی با بیان این که دولت مجوز احداث 500 واحد مسکونی را هم در مازندران داده است، افزود: شعبه مخصوص رسیدگی به امور متکدیان ایجاد شود

یونسی، حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط را در جلسه های هفتگی این مرکز، ضروری دانست و ابراز داشت: اقدامات و مجوز های لازم برای راه اندازی سایت اطلاعات جامع متکدیان صورت گیرد.

معاون سیاسی استاندار، با اشاره به لزوم زیبایی بصری برای شهرها و نیز مهیا بودن امکانات و ابزار لازم، گفت: به دنبال این هستیم که در مازندران هیچ متکدی آشکاری نداشته باشیم و در این راستا نیروی انتظامی و شهرداری ها باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه حضور متکدیان نسبت به گذشته کاهش یافته است، تاکید کرد: باید یک تیم علمی برای حل مشکل این افراد در مدت زمان مشخص تشکیل شود.

یونسی در پایان افزود: باید به لحاظ شغلی پای این افراد بایستیم تا بتوانیم این آسیب ها را کاهش دهیم.



    ©2013 APG.ir