تعداد بازدید: 4971

توصیه به دیگران 1

جمعه 14 آذر 1393-10:15

دخالت ممنوع!

آیا وظیفه نماینده دخالت در عزل و نصب است؟

نه فقط نماینده بهشهر و نکا که بسیاری دیگر از نماینده های استان، اولویت کارشان را عزل و نصب و جابجایی مدیران قرار داده اند و اگر بنا به کوچک ترین تغییر باشد، پای وزیر و رییس جمهوری را هم به میانه می کشند تا رفیق و نیروی ستادشان بر سر آن مقام بماند.


مازندنومه، سرویس سیاسی: در حالی که از تشکیل و آغاز به کار دولت تدبیر و امید، بیشتر از یک سال می گذرد، در بسیاری از پست های بالا و میانی کشور و استان، هنوز مدیران دوآتشه و ضعیف دولت ناتوان قبلی مشغول فعالیتند.

اینان با شعارها و اندیشه های دولت کنونی سازگاری ندارند و در پیشینه آن ها جز برخی تندروی های سیاسی و مواضع توده گرایانه ی احمدی نژادی، چیز دیگری دیده نمی شود.

بسیاری از این مدیران فرصت طلب و گاه موج سوار حتی در وقت اضافه، با حمایت برخی افراد و نماینده های مجلس هم چنان مشغول رتق و فتق امور خود هستند و قصد رها کردن میز و منصب شان را ندارند و اگر مانند رییس سابق آموزش و پرورش بهشهر، به اجبار و برخلاف میل نماینده شهرشان برکنار شوند، در مراسم تودیع شرکت نمی کنند و کلید در اتاق را نیز به مدیر جدید تحویل نمی دهند!

البته این تغییر مدیریتی، غیر از آقای نماینده و برخی که در اقلیتند، به مذاق بیشتر فرهنگیان و مرتبطان با آموزش و پرورش خوش آمد و باور بر آن است که این تغییر و تحول باید خیلی زودتر اتفاق می افتاد.

در همین رسانه با قلم های مختلف بارها یادآور شده ایم که وظیفه نماینده انتصاب یا عزل مدیران نیست و اصلی به نام تفکیک قوا وجود دارد. نماینده های مجلس که خود قانون گذارند و ناظر بر اعمال قانون، نباید تخطی از قانون جاری کشور را سرلوحه کارشان بدانند و چه خطایی بالاتر از دخالت نامربوط در کار قوه دیگر.

البته رویه آقای مقیمی چنین است، برای مثال چندماه پیش که دبیرمجمع نمایندگان مازندران شد، در نخستین گام، مسئول دفتر مجمع را تغییر داد و فردی از منسوبان خود را سرکار آورد و درست از همان زمان، ارتباط مجمع با بیرون به خصوص با رسانه ها قطع و سیر نزولی عملکرد دفتر مجمع نمایندگان استان آغاز شد.

به هرحال نه فقط نماینده بهشهر و نکا که بسیاری دیگر از نماینده های استان، اولویت کارشان را عزل و نصب و جابجایی مدیران قرار داده اند و اگر بنا به کوچک ترین تغییر باشد، پای وزیر و رییس جمهوری را هم به میانه می کشند تا رفیق و نیروی ستادشان بر سر آن مقام بماند؛ حالا مردمی که به این دولت رای داده اند و تغییرات دلخواه شان را انتظار می کشند، چه اهمیتی دارند؟

به هر روی حامیان دولت کنونی از تغییرات مدیریتی که منسوب به این دولت باشد و نه دولت قبل حمایت می کنند. به زعم بسیاری از حامیان دولت در استان، هم اکنون در برخی پست های مدیریتی چون فرمانداری ساری، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، کانون پرورش فکری و...این گونه تغییرات مثبت ضروری و هرگونه تاخیر نابجا تلقی می شود. نیاز به یادآوری نیست که برخی فرمانداران و مدیران کل هیچ باوری به گفتمان اعتدال ندارند.

در همین زمینه نوشته ای نیز درباره تغییرات مثبت، ولی دیرهنگام مدیریتی در آموزش و پرورش بهشهر از سوی یکی دبیران دبیرستان های این شهر برای ما ارسال شده که در زیر از نظرتان می گذرد.

*هیچ قدرتی اختیار چنین کاری را ندارد

از سال 85 تاکنون آموزش و پرورش شهرستان بهشهر سه مدیر را به خود دیده است. اولین مدیر انتصابی دولت احمدی نژاد گرجی، دومین آن احمدی و سومین آن ثلاثی بود که سومین مدیر اخیرا توسط مدیرکل دولت تدبیر امید عزل شد.

احمدعلی مقیمی -نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی- که در دفاع از مدیر معزول آموزش و پرورش این شهر اقدام به نگارش نامه به وزیر آموزش و پرورش نیز کرده است، شهریور 92 در جلسه ای با حضور مدیران مقاطع مختلف آموزشی در حالی ایراد سخنرانی نمود که یکی از مهمترین بخش های سخنان او مربوط به دریافت نامه‌های مکرر مدیران و همکاران فرهنگی آنان مبنی بر نارضایتی از رفتار و عملکرد مدیر وقت آموزش و پرورش شهرستان بهشهر بوده است.

ایشان خطاب به رئیس وقت آموزش و پرورش شهرستان بهشهر بیان داشت: «جناب آقای رئیس آموزش و پرورش، شما دارید چکار می‌کنید که این همه گزارش و شاکی دارید؟ چرا این قدر مدیران را خسته کردید؟ چرا این همه نارضایتی؟ بس کنید این کارها را» (صدای صلوات مدیران و دبیران حاضر در جلسه به نشانه تایید)

حال ضمن تعجب از رفتار دوگانه جناب نماینده، سه رفتار مدیر معزول آموزش و پرورش شهرستان بهشهر را تشریح می کنم.

یکی از خصوصیات و رفتارهای نامناسب و دور از شان مدیریت معزول آموزش و پرورش شهرستان بهشهر، تخریب شخصیت همکاران فرهنگی خود در مقابل دیگران بود.

به عنوان مثال اواخر شهریور 93 مدیر دبیرستان «سمپاد»، جلسه قدردانی از قبولی‌های کنکور آن مرکز تیزهوشان را برگزار کرد که سخنران جلسه مدیر وقت آموزش و پرورش شهرستان بود.

ایشان با مشاهده دانش آموزی که با پیراهن آستین کوتاه در جلسه حاضر شده بود، بدون ملاحظه موفقیت‌های علمی آن مرکز آموزشی، در حضور مدیران و معلمان و دانش آموزان خطاب به مدیر دبیرستان «سمپاد» گفت: «آقای مدیر! در این چهار سال چه کردید؟ چرا دانش آموزان شما با پیراهن آستین کوتاه در جلسه حاضر شدند؟ اینها در این چهار سال چی یاد گرفتند؟»

  ایشان با تاسی از رفتار زننده رئیس دولت قبل در جلسه‌ای خطاب به مدیران مدارس دستور داد تا فرزند رئیس و کارمندان هریک از ادارات آب، برق و گاز که اقدام به قطع آب، برق و یا گاز مصرفی هر مدرسه ای کردند از مدرسه مربوطه اخراج شوند؛ موضوعی که تا مدت‌ها نقل مجالس شده بود تا اینکه در پی این تصمیم جلسه‌ای در اداره برق بهشهر برگزار شد و در آن جلسه مدیر وقت اداره برق شهرستان بهشهر، آن تصمیم احساسی مدیر وقت آموزش و پرورش شهرستان را مورد نقد قرار داد و اظهار داشت: «هیچ قدرتی اختیار چنین کاری را ندارد»

نگاه یکجانبه و به دور از دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های وزارتی و ابلاغی سومین پرده از ده‌ها پرده مدیریتی ایشان بود. به عنوان نمونه در ارتباط با ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد در طی سه سال اخیر این مدارس کاملا از آیین نامه‌ها فاصله گرفت و صرفا با دستور ریاست وقت آموزش و پرورش ملزم به ثبت نام غیرقانونی از دانش آموزانی بود که ایشان تشخیص می‌داد؛ تا جایی که در تابستان 93 کار به جایی رسید که ایشان به صراحت اعلام نمود «هرکسی که نمی تواند خود را با سیاست های من همراه کند باید برود»


  • دوشنبه 17 آذر 1393-15:3

    واقعا جای تاسف داره برای کسانی که شعارشون ادب مرد به ز دولت اوست بوده!
    لحن نگارش این به اصطلاح مقاله پر بود از کینه ای که در کلمه کلمه این چند خط بیشتر از هر چیز دیگری خودش و نشون میداد!

    در مورد آقای مقیمی! بحث مربوط به این نیست که ایشون کارنامه شون چنین و چنان بوده! مهم این هست که ایشون با اکثریت آرا به این سمت رسیدند! پس بر اساس قانون دموکراسی این موضوع که ایشون با خط مشی های دولت فعلی سازگاری ندارند حرفی بس گزاف و بیهوده است.
    ثانیا اینکه سعی نگارنده در نشان دادن تجربیات شخصی خود در قالب تجربیات جمعی، امری بسیار نکوهیده است و جای بسی تاسف داره!

    عدم اشاره حتی به یک نکته صبت در عملکرد تمامی کسانی که مصداقا در این متن به نام آنها اشاره مستقیم صورت گرفته امر نکویده دیگری است که از سوی نگارنده انجام گرفته!

    استفاده از تریبون های این چنینی برای تسویه حساب های شخصی! امری است که اگر چه نگارنده سعی در نکوهش آن در متن با آوردن مثال از رفتاری برخی اشخاص نامبرده شده داشته! اما خود دچار همین آفت شده و
    رطب خورده کی تواند که کند منع رطب!

    مع الوصف بهتر است در نقد!! میانه روی الگو قرار گیرد!
    والسلام!

    • يکشنبه 16 آذر 1393-8:1

      تغییر مسئول دفتر مجمع نمایندگان شاید تنها کار خوب و قابل دفاع مقیمی بود . دفتر مجمع به حیاط خلوت ایرج نیاز تبدیل شده بود که مقیمی این حیاط خلوت را خراب کرد . من با کارهای دیگه مقیمی کار ندارم . لطفا یک بررسی و تحقیق در باره دوره مسئولیت برادر نماینده بابل در دفتر مجمع داشته باشید .... مازند نومه که منتشر نمی کنه

      • يکشنبه 16 آذر 1393-1:1

        حالا مثلا در جاهایی که نمایندگاه دخالت نکردند آقایان فرصت طلب به اصطلاح اصلاح طلب چه گلی به سر ما زدند . اصلا شما آقای ... که مدیر کل ... شده را می شناسید ؟ ایشون رئیس ستاد احمدی نژاد و جلیلی در غرب مازندران و نوشهر بوده . ایشون از اصولگرایان تندرو است که در کمال ناباوری از سوی فرصت طلب دیگری بنام دکتر...(رئیس ... ) به سمت مدیرکلی ... منصوب شد.
        دوست نگارنده تو مازندران کسی دغدغه اصلاحات نداره و همه بفکر خودشون و هم باند های خودشون هستند.

        • يکشنبه 16 آذر 1393-0:36

          آقای مقیمی نماینده قشر خاصی تو شهر شده.... با تمام خطرات زیست محیطی سالها برای تاسیس پالایشگاه پافشاری کردو بی نتیجه ماند. دنبال سرمایه گذاری برای تله کابین رفت و 8 نفر کلنگ افتتاح رو زدند تا 18 ماهه افتتاح بشه به هیچ جایی نرسید. هر پروزه ای که تو شهرستان انجام شد رو به عنوان کارنامه خودش تو بروشور عملکردش اورد. تحرک عملی ایشون تنها تحریک جماعت دور و برش بود تا بتونه قدرت رو همچنان در اختیار داشته باشه. در مورد میراث فرهنگی منطقه هم هیچ عملی انجام نداد. تو مجلس هم هیچ صدایی نداره. خدا کنه تو انتخابات آینده یکی بیاد که بتونه کار جدی و عملی بکنه و مشکل بزرگ بیکاری منطقه رو حل کنه. ما چشم به راه آدم های شریف و کاربلد برای دوره بعدی مجلس هستیم تا بهشهر از این وضع فلاکت بار نجات پیدا کنه.

          • شنبه 15 آذر 1393-20:53

            آقای ثلاثی مدیری توانمند و با هوش بود . حیف شد که ما فرهنگیان بهشهر از خدماتش محروم شدیم . از آقای مقیمی که این روزها با پیگیری هایش برای برخورد با مسببین برکناری سیاسی ثلاثی تلاش می کند تشکر می کنیم . این پیگیری باعث افزایش محبوبیت مقیمی شده و مورد حمایت همه فرهنگیان بهشهری است .

            • سید بهشهریپاسخ به این دیدگاه 2 2
              شنبه 15 آذر 1393-20:48

              البته در نزدیک دوره قبل انخابات مجلس هم برخی می گفتند که مقیمی رای نمی آورد و موج تخریب راه انداختند اما دیدید که چه شد . آقای مقیمی با اقبال مردم روبرو شد . حتب در نکا که حجم تخریب ها شدت داشت رای هم داشت . مردم خدمتگذار را از دیگران تشخیص می دهند . رای ما بازهم مقیمی

              • شنبه 15 آذر 1393-15:59

                سلام به مازندران و ایران
                اینها گوشه ای از درد دل ملتی است صرفا در یک...دمکراسی شرکت کرده اند گذشته ها گذشته
                بیایید بفکر مجلسی غیرنظامی باشیم
                مجلسی که عصاره فضایل یک ملت باید باشد
                ...

                • شنبه 15 آذر 1393-0:2

                  ... بهتر است با یک نظر سنجی در بهشهر، میزان اعتبار مقیمی و مهندس موسی خان اشرفی را بسنجید و قضاوت را به مردم بسپارید....!

                  • جمعه 14 آذر 1393-23:34

                    ایا با تعویض مدیر ناحیه 2 او کلید اتاقش را تحویل میدهد دو بار با حمایت نماینده کلید تدبیر وامید که تکیه کلامش شده حفظ کرده

                    • جمعه 14 آذر 1393-18:30

                      بله متاسفانه آقای... نماینده...درک نکردند که مردم به تغییر رای دادند و بعد گذشت بیش از یک سال از دولت تدبیر و امید همچنان اجازه تغییر در فرمانداری و بخشداری های دوره احمدی نژاد را ندادند، کسانی که کاملا با دولت نا همسو هستند

                      • جمعه 14 آذر 1393-17:45

                        ما در انتظار دوره جدیدانتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی در بهشهر هستیم تا وکیل مردمی داشته باشیم. نماینده شهر ما کارش چینش مدیران در ادارات دولتی و به تبع آن تبلیغات برای انتخاب دوره بعد به نفع خود شده است. اتخاب فرماندار و ریاست بسیاری از ادارات با فشار و دخالت مستقیم ایشان بهشهر را همچنان در عقب ماندگی نگه داشته است. ... ادبیات و تهدید ایشان در نامه ای که به وزیر آموزش و پرورش نوشته اند موجب تاسف است.

                        • جمعه 14 آذر 1393-16:50

                          کجای کارنامه آقای مقیمی در طی چند سال اخیر جای دفاع دارد... و البته، تاریخ نسبت به عملکرد آقای مقیمی به مانند آقای توکلی و مانند آنها در بهشهر و اطراف قضاوت خواهد کرد، آن چنانکه نسبت به خادمان به علم و فرهنگ و آبادانی منطقه به مانند مرحوم مهندس موسی اشرفی قضاوت کرده و می نماید....!


                          ©2013 APG.ir