تعداد بازدید: 5844

توصیه به دیگران 2

جمعه 14 آذر 1393-18:41

حرفی برای گفتن

جريان اصلاحات، نماینده بيش از 60 درصد مردم است

گزارش+عکس+حاشیه نگاری از گردهمايي سراسري اصلاح طلبان استان مازندران


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: گردهمايي سراسري اصلاح طلبان استان مازندران صبح امروز با هدف برگزاري انتخابات شوراي مركزي اصلاح طلبان استان با حضور موسوي لاري  در سالن همايش مصباح مجموعه پيامبر اعظم(ص) ساري برگزار شد.

هيات رئيسه اين مجمع خانم ها مرضيه عبوري و مريم شعباني و آقايان عليرضا صفاريان و يدالله طاهرنژاد بودند.

يدالله طاهر نژاد –نماينده مردم نوشهر در دوره پنجم انتخابات مجلس شوراي اسلامي – با بيان توضيحاتي درباره شيوه معرفي نمايندگان تشکیلات اصلاحات در استان هاي كشور اظهار داشت: قرار است تا در اين ساز و كار از نمايندگان ادوار اصلاح طلب و علمايي كه مورد اعتماد مردم هستند از شهرستان ها تا سطح ملي استفاده شود.

وي با اشاره به اينكه مركز براي شهرستان ها تصميم نمی¬گيرد، افزود: قرار است تا با كار تشكيلاتي درست و منطقي تصميم گيري از پايين به بالا باشد و پشتيباني نيز از بالا به پايين انجام شود.

اين فعال سياسي اصلاح طلب اظهار داشت: اگر در هر رده اي هم اختلافي بروز كند يك رده بالاتر دخالت كرده و اختلافات را حل خواهد كرد و كميته داوري نيز زير نظر آقاي خاتمي تشكيل خواهد شد تا اختلافات حل شود.

وي گفت: اميدواريم كمترين نياز به ارجاع اختلافات به كميته داوري را داشته باشيم، اما آنچه كه امروز براي ما مهم است اين است كه مسئولان و شخص دكتر روحاني از نيروهاي اصلاح طلبي كه از او حمايت كردند، غافل نشوند.

طاهرنژاد با بيان اينكه انتظار نداريم كه همه مجلس را اصلاح طلب ها بگيرند، افزود:ما مي خواهيم مخالفاني كه مانند زنجير به پاي دولت بسته شده و سد راه تحقق آرمان هاي دولت مي شوند از مجلس كنار روند.

وي گفت: مجلسي مي خواهيم كه به دولت كمك كند تا عقب افتادگي هاي سال های گذشته را جبران كند، چرا كه اگر دولت با تمام توان با يك مجلس همراه و همچنين رفع تحريم ها تمام همت خود را به كار گيرد، ما در انتهاي دولت دكتر روحاني مي توانيم به اواسط دولت هاشمي در خصوص رشد شاخص ها برسيم، يعني ميزان عقب رفت ها تا اين حد است.

* دوستان شرق به غرب توجه ندارند

حجت الاسلام مطهری نيز به نمايندگي از اصلاح طلبان غرب استان با بيان روايتي از معصوم به اهميت دوستي و شرايط دوستي در اسلام اشاره كرد و گفت: بايد ظاهر و باطن دوست يكي باشد .

وي با بيان اينكه دوست بايد خوبي همديگر را خوبي خود بدانند افزود: مشكل غرب و شرق مازندران از همين موضوع نشات مي گيرد كه مثلا دوستان شرق به غرب توجه ندارند، چرا كه زينت آنها را زينت خود نمي دانند در حالي كه نبايد اين گونه باشد.



مطهری با ذكر خاطره اي از یکی از دوستان خود كه به منصب مديريتي بزرگي رسيده بود، اظهار داشت: يكي از شرايط دوستي اين است كه اگر فردي از دوستان به مكنت و مال و مقام رسيد، باعث ايجاد تغيير در او نشود.

وي ابراز داشت: دوستان اصلاح طلبي كه در دولت تدبير و اميد مسئوليتي دارند بايد به فكر مردم باشند و در فكر سختي و مشكلات دوستان خود را رها نكنند.

اين فعال اصلاح طلب ادامه داد:در سال 84 بسياري از جوانان،علما و دوستان ما دچار آسيب شدند اما كسي سراغ آنها نيامد كه بگويند چه شده است در حالي كه يكي از شرايط دوستي اين است كه در هنگام صدمه ديدن انسان دوستان خود را رها نكند.

* اختلافات بيداد مي كند

حجت الاسلام صمد زراعتي نيز در اين همايش با بيان اينكه اختلافاتي كه در بين اصلاح طلبان وجود دارد، پدر ما را در آورده است افزود: الان هم اين اختلافات بيداد مي كند اما بايد تلاش كرد تا از اقدامات دولت عدالت محور كه چندين هزار ميليارد تومان در آن گم شده است، درس بگيريم و وحدت خود را حفظ كنيم.

وي با اشاره به تندروي هاي هشت سال دوران اصلاحات اظهار داشت: تندروي هاي زيادي در حوزه هاي مختلف داشتيم و آن¬قدر بهانه به دست جناح مخالف داديم كه آنها ما را از حيز انتفاع خارج كردند و امروز با قبر ما هم كار دارند.

حجت الاسلام زراعتي آرامش و تدبير در موضع گيري را لازمه اقدام اصلاح طلبان عنوان كرد و ابراز داشت: برادران و هم سنگران ما بازماندگان فكري مشروطه هستند، بنابر اين نگذاريد كه مشروطه ادامه يافته در اين عصر و زمان قرباني تندروي ها شود.

وي گفت: علي رغم نقدي كه بر مديريت ها داريم بايد حامي دولت بود، چرا كه تخريب ها و هجمه ها هر روز بيشتر مي شود.



اين فعال اصلاح طلب بر ضرورت وحدت براي هم انديشي و هم افزايي در راستاي انتخابات آينده مجلس تاكيد كرد و گفت:متاسفانه اين مجلس پيام تغيير ملت ايران در 24 خرداد را دريافت نكرده است.

وي با تاكيد بر اينكه پاچه خواري و وكيل الدوله بودن هنر نيست، افزود: اين كه از يك شهر هشت تا كانديدای اصلاح طلب دهيم، هنر نيست بلكه نبايد همچنان از يك سوراخ چندين بار گزيده شد و آرا را تقسيم كرد و دچار تشتت شد.

حجت الاسلام زراعتي با قرائت فرازي از سخنان ريئس جمهوری در مراسم تحليف اظهار داشت: از دكتر روحاني مي خواهيم كه با روي كار آمدن شايستگان، برچيدن مديران اتوبوسي، اصلاح مديريت عالي وزرات كشور، افشاي هشت سال اختلاس اموال بيت المال و حصر ميرحسين موسوي و حجت الاسلام كروبي به خواسته هاي مردم پاسخ دهد.

وي گفت: اين كشور به حرمت خون شهدا در آرامش است و بايد قدر اين موهبت بزرگ را دانست و تندروي نكرد.

* با تدبير تر و با تجربه تر شده ايم

مريم شعباني -از اعضاي هيات ريئسه اين مجمع- نيز با اشاره به نگاه منصفانه و تدبير دولت دكتر روحاني اظهار داشت: هيچ گاه خانم ها در صدد حذف حقوق آقايان نخواهند بود، بلكه در راستاي پيشبرد اهداف انقلاب و اصلاحات گام برخواهد داشت.

ليلا مومني – مشاور امور بانوان استانداري مازندران- نيز با قرائت مقاله اي در اين نشست، اظهار داشت: افتخار داريم امروز در كنار هم انديشان، با تدبير تر و با تجربه تر شده ايم.

وي گفت: هشت سال فرصت خوبي بود كه اشتباهات گذشته را مرور كنيم و از آن درس بگيريم و امروز نيز خرسنديم كه به دور از من بودن و شما بودن، بخواهيم اهداف مشترك را ببينيم كه اگر نباشد ظلمي به تشكيلات و مخصوصا حوزه زنان خواهد بود.

* احساس مي كنيم حرفي براي گفتن داريم

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری  نيز در اين مراسم با بيان اينكه خداوند دو حجت ظاهري و باطني براي انسان قرار داده است، افزود: حجت ظاهري كه همان پيامبران و امامان معصوم هستند و حجت باطني نيز عقل انسان است كه جايگاهش همتراز پيامبران است.

وي با تاكيد بر اينكه خداوند آموزه هاي عقلاني را در عرض آموزه هاي وحياني قرار داده است گفت: ويژگي اصلي كساني كه مدعي اصلاح و اصلاح طلبي هستند اين است كه بايد از افراط و تفريط پرهيز كنند، چرا كه اينكار محصول جهل و ناآگاهي است.

اين عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز اظهار داشت: كساني كه مي خواهند براي بهبود شرايط گام بردارند بايد از عقل و منطق و خرد استفاده كنند تا گرفتار جهل نشوند.



وي با بيان اينكه كشور ما ظرفيت و موقعيت هاي زيادي دارد و ما ملتي با سابقه درخشان تمدني هستيم، افزود: ايران بيش از آنچه كه امروز در صحنه بين المللي تاثيرگذار است مي تواند نقش ايفا كند.

وزير كشور دولت اصلاحات اظهار داشت: جاهايي نيز با مشكل روبرو بوديم كه نتوانستيم به درستي از منابع و شرايط استفاده كنيم اما نبايد در گذشته متوقف شد، بلكه بايد از گذشته براي رسيدن به آينده استفاده كرد.

وي با بيان اينكه ملت ايران افت و خيزهايي داشته است و بسياري از فرصت ها نيز نابود شد افزود: بسياري از بي برنامگي ها بر كشور سايه انداخت و انتقاد ما نيز به دولت قبل اين بود كه نتوانستند از امكانات به درستي استفاده كنند كه البته اين به معناي اين نيست كه در زمان ما همه چيز گل و بلبل بوده است.

حجت الاسلام موسوي لاري ادامه داد: در اين هشت سال با تعطيلي مراكز برنامه ريزي و تصميم گيري، سرمايه اي  که معادل يك و نيم برابر سرمایه قرن اخير بوده، مشخص نيست كجا رفته است!

وي به برخي اشتباهات عملكردي و سازماني اصلاح طلبان در انتخابات سال 84 اشاره كرد و ابراز داشت: ما در سال 84 چهار كانديدا معرفي كرديم كه اگر سرجمع آرای آنها را نگاه كنيد در حدود يك و نيم برابر طرف مقابل بود، اما آرای كانديداي ما شكسته شد و اتفاقاتي خارج از قاعده رخ داد.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با بيان اينكه در سال 92 شرايط به مراتب از 84 سخت تر بود افزود:در سال 84 دستگاه هاي اجرايي و وزارت كشور در اختيار اصلاح طلبان بود اما در سال 92 مشكلات عديده اي داشتيم، به گونه اي كه كانديدايي در سطح رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام رد صلاحت شد.

وزیرکشور دوران اصلاحات ادامه داد:  با يك چرخش خرد ورزانه و با يك منطق منطبق بر رويه اصلاح طلبي، اجماعي صورت گرفت كه نقش آفرين شدند و امروز سربلنديم كه آن اتفاق افتاده است و احساس مي كنيم حرفي براي گفتن داريم.

موسوي لاري با بيان اينكه نبايد در كنار همه گلايه ها به خودمان آدرس غلط بدهيم، گفت: سال 92 يك پله بوده است و اكنون بايد به پله بعدي فكر كرد، چرا كه جريان اصلاحات، نمایندگی  بيش از 60  درصد مردم جامعه را دارد كه اگر خودشان چندپاره شوند نمايندگي درصدهاي كمتري را دارند.

وزیرکشور اسبق اظهار داشت: نبايد انسجام را از دست داد اما بخشي از گلايه ها را بايد واقعي بدانيم و براي واقعيت هاي ناهنجار بايد به دنبال راه حل بود .

وي با انتقاد ضمني از روند تشكيل برخي  نشست هاي اصلاح طلبان ابراز داشت: جريان اصلاحات نبايد به سمت چندپاره شدن گام بردارد و پيشنهاد دارم اصل را بر اين بگذاريم كه هيچ كس از قلم نيفتاده است.

موسوي لاري ادامه داد: بايد جمع به گونه اي باشد كه سلايق مختلف را پوشش دهد، چرا كه وقتي اصلاح طلبان وجود تكثر در جامعه را به رسميت مي شمارند بايد تكثر در جبهه خودي را نيز بپذيرند.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز ابراز داشت: قدر مشترك ها را در جمع بزرگ كنيم و بپذيريم كه مطلق نگري يكي از مشكلات جامعه اسلامي ما است.

وي با بيان اينكه نتيجه مطلق نگري به ظهور و بروز عناصري چون داعش و تكفيري ها منجر خواهد شد، افزود: تكفيري ها خود را بر حق و بقيه را باطل مي شمارند و به همين دليل به دنبال حذف رقيب هستند.

وزير كشور دولت اصلاحات با اشاره به اينكه در داخل كشور خود ما را هم مي زنند و مي گيرند و مي كوبند گفت: هميشه حرف ما اين بوده است كه جريان رقيب چرا به جاي ورود به عرصه رقابت، همه تمايلش اين است كه به حذف و رد صلاحيت روي آورد؟

وي ادامه داد: به اين دليل كه آنها خود را بر حق مي دانند  و ما بر خلاف حق مي پندارند اقدام به اين كار مي كنند، در حالي كه ما مي گوييم هر كس بخشي از حق را مي تواند به دست بياورد.

موسوي لاري استفاده از روش حذف براي رقيب را امري مذموم ونادرست عنوان كرد و ابراز داشت: در داخل جبهه خودي نيز بايد آستانه تحمل را بالا برد، چرا كه امكاناتي در دست ما نيست كه بخواهيم بر سر تصاحب آن اختلاف ایجاد كنيم.



وي رسيدن به يك نقطه وفاق روشن را بهتر از تصميم گيري زودهنگام دانست و تاكيد كرد: فرصتي بدهيم كه همه حرف ها زده شود و در مورد اين حرف ها هم، فكر شود.( تشويق جمع)

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت: اگر تصميم گيري عجولانه باشد و باعث اختلاف شود ضرر مي كنيم بلكه جمع بايد به گونه اي باشد كه هر كسي وارد اين جمع مي شود خود را متعلق به آن بداند.

وي گفت: ما دل مان مي خواهد كه شما را در كنار هم ببينيم و اميدواريم كه خداوند توفيق دهد تا بتوانيم تاثيرگذارتر از ديروز در امور كشور باشيم.

*بعدازظهر پرحاشیه

پس از سخنراني، جمع به غباروبي شهداي گمنام و اقامه نماز رفتند و جلسه مجددا در ساعت 14 آغاز شد.

در ابتداي جلسه شيخ صمد زراعتي پشت تريبون رفت و اظهار داشت: اگر امروز انتخاباتي برگزار نشود رسانه هاي گروهي ، كشوري و استاني همه ما را به تمسخر خواهند گرفت.

وي گفت: ما به هر قيمتي شده امروز انتخابات را برگزار مي كنيم و هر كس نمي خواهد برود جاي ديگري و نشست خود را برگزار كند.

به گزارش مازندنومه، برخی اصلاح طلب های حاضر در همایش، از روند برگزاری انتخابات به شدت انتقاد داشتند. تعدادی از اصلاح طلب های شاخص هم چون حسین روزبهی، دکتر بهاری، مجید حسین زادگان، علی اصغر رحمانی خلیلی، علی اصغر یوسف نژاد، محسن نریمان و انوشیروان محسنی در مراسم حاضر نبودند.

استاندار اسبق مازندران نیز تا پایان جلسه نماند و موسوی لاری نیز عمده وقت سخنرانی خود را به این مسئله اختصاص داد که اصل را بر این بگذارید هیچ کس از قلم نیفتد.

افرادي كه به جلسه دعوت شده بودند، دست چين شده عده اي خاص بودند که به برخی از آن ها در محافل رسانه ای، عنوان اصلاح طلب نما اطلاق می شود.

اصلاح طلبان در حالی به سوی تشکیل صف نماز ‌رفتند که صفوف سیاسی آنان بسیار آشفته تر شده بود، لذا قبل و بعد از اقامه نماز، حیاط مجتمع پیامبر اعظم (ع) به محل جلسات چند نفره و رایزنی‌های متعدد و اعتراضات پیاپی به هیئت برگزار کننده مراسم پیرامون چگونگی و تعداد دعوت شدگان افراد از شهرستان‌ها تبدیل شده بود.

در حالی که بسیاری از شرکت کنندگان در این نشست برای عملی شدن پیشنهاد موسوی لاری و حضور چهره‌های شناسنامه دار اصلاح طلب مازندران خواستار تاخیر یک هفته‌ای در برگزاری این انتخابات بودند، با مدیریتی مهندسی شده انتخابات به شکل شهرستانی برگزار شد.

 در حالی که برخی از شهرها همچون بابل و آمل به علت آنکه پیش از این انتخابات، شورای مرکزی خود را برگزار کرده بودند ، بلافاصله اقدام به معرفی نمایندگان خود کردند اما برخی دیگر از شهرها همچون ساری و بهشهر رقابت‌ها به بحث و جدل انجامید.

مهندسی انتخابات و دعوت از افراد منتسب به ستاد انتخاباتی قالیباف و تنی چند از نمایندگان اصولگرای مجلس نیز باعث اعتراض عده ای شده بود. یکی از مدعوین غرب استان با فریاد گفت: «فرد شناخته شده و منتسب و به رحیم مشایی در جلسه اصلاح طلبان چه می‌کند؟»

به هر حال اين ساز و كار كه به ازي هر ده هزار نفر در هر شهرستان يك نفر به عنوان نماينده انتخاب شود و به تناسب جمعيت از هر شهرستان، نمايندگان براي راي گيري در انتخابات شوراي اصلاح طلبان استان شركت كنند، به اجرا درآمد.

* منطق اصلاح طلبي حكم به گفتمان دارد

كلام شيخ صمد زراعتي باعث ايجاد هياهو در جمع شد به گونه اي كه رياست هيات رئيسه از موافقان و مخالفان برگزاري و يا به عقب انداختن انتخابات درخواست كرد پشت تريبون بيايند و صحبت كنند.

رحماني به عنوان مخالف روند برگزاري انتخابات با اين سيستم اظهار داشت: اصلاح طلبي يك تفكر برتر است و با يك ليست يك نفره و چند نفره شكل نمي گيرد.

وي با بيان اينكه قرار بود مكانيسم از پايين به بالا باشد، افزود: اتفاق بايد ابتدا در شهرستان ها انجام شود، نه اينكه يك نفر در استان بنشيند و اسامي را ليست كند، به گونه اي كه تا دقيقه 90 اين ليست بالا و پايين مي شد.

این اصلاح طلب آسيب اين كار را بيشتر از برگزاري انتخابات دانست و گفت: براي ما هدف متعالي تري مهم است تا اينكه انتخابات برگزار شود و بگويند چكيده انسان هايي كه از جامعه اصلاح طلبي بيرون آمدند شناسنامه اصلاحات ندارند و يا اصلاح طلب نيستند.

وي گفت: منطق اصلاح طلبي حكم به گفتمان دارد، اينكه بگوييم امروز انتخابات برگزار مي شود و هر كس نمي خواهد برود خانه خودش، منطق اصلاح طلبي نيست.

حجت الاسلام ولي زاده نيز به عنوان موافق برگزاري انتخابات اظهارداشت: دوستان هيچ ادله و منطقي را ارائه  نكردند. اگر بحث بر سر اين است كه عده اي بدون دعوت آمدند خب، بلند شوند بروند چرا كه اگر دعوت نشدند نبايد مي آمدند.

وي با بيان اينكه دوستان ما در طول يكسال بيش از 60 جلسه برگزار كردند، افزود: اگر دعوا بر سر يك يا دو شهرستان است ما از سمت غرب مازندران هيچ مشكلي نداريم.(اعتراض و مخالفت جمع)

اين فعال سياسي ابراز داشت: اگر اين انتخابات در استان برگزار شود برگ برنده اي براي استان ما و براي كل كشور است، در هر صورت اين جلسات حاصل يك سال و چند ماه فعاليت است و نبايد انتخابات زير سوال برود.

يوسفي ديگر عضو مخالف برگزاري انتخابات نيز با بيان اينكه عده اي در همه شهرها دخالت مي كنند، افزود: چون صداي اين عده بلندتر از بقيه است و چون مي توانند داد بزنند و ارعاب كنند،حرفشان خريدار دارد.
وي ابراز داشت: اگر به ازاي هر ده هزار نفر در نظر بگيريم بايد اكنون 310 نفر در جلسه حضور  داشتند اما جمعيت فعلي بسيار بيشتر است.

يوسفي گفت:به نظر بنده اگر جمع حاضر به نتيجه نرسيد سخنان موسوي لاري حكم باشد، چرا كه شكل گيري يك جمع بيمار مسبب بسياري از مسايل ديگر خواهد بود.

تقي پور هم به عنوان ديگر نماينده موافق برگزاري انتخابات صحبت كرد و گفت :بزرگترين كار امام برگزاري رفراندوم 12 فروردين بود كه اگر اين انتخابات برگزار نمي شد هيچ كار ديگري هم انجام نمي شد.

وي گفت: پيشنهاد مي كنم انتخابات با همان شيوه مذكور به صورت موقت شش ماهه برگزار شود تا بعد از آن، انتخابات تكميلي برگزار شود.

در نهايت بحث و جدل ها پيشنهاد شد تا از بين نمايندگان شهرستان ها، هر شهرستان يك نماينده از بين خودشان به عنوان نماينده در شوراي مركزي اصلاح طلبان استان معرفي كنند كه البته شهرهاي بهشهر و تنكابن هر كدام دو نماينده ، قائمشهر سه نماينده، آمل چهار نماينده و بابل و ساري هر كدام پنج نفر نماينده را به شوراي مركزي اصلاح طلبان معرفي كردند تا در جمع در خصوص اين نمايندگان راي گيري شود.

بدين ترتيب پس از لابي و اجماع نمايندگان شهرستان ها هر كدام از شهرستان ها به صورت كتبي و با امضاي اعضاي خود، يك نفر را به عنوان نماينده در شوراي اصلاح طلبان استان براي راي گيري از مجمع به هيات رئيسه معرفي كردند.

اسامي اين افراد به شرح زیر است:

محمودآباد: آقاي سيف اله زاده
چالوس: تهمورث مختاري
بابل: سيد احمد میری، عليرضا شهيري،  اشكان ذهابيان ،احمد سرخپر وجواد ابوالحسني
فريدونكنار: علي دستباز
گلوگاه: محمدرضاصيدانلو
نور: حجت الاسلام پرویز ولي زاده
بابلسر: علی قلي تبار
نكا: سيدمصطفي سجادي
كلاردشت: آقای رستمي فر
آمل: حجت الاسلام موسی رجايي، علی اصغرغلامي، سیدمحسن نوراني، علی اصغررستم زاده
سوادكوه: نصراله بزرگي
عباس آباد: اصغر شيخ حسني
نوشهر: جعفر قمي
قائم شهر: جواد حق نظر، علي فلاح و فاطمه فقيه
بهشهر: امير عادلاني و هاشمي نسب
مياندورود: حسين لاري

در خصوص شهرستان هاي تنكابن و رامسر پس از معرفي نمايندگان براي راي گيري در مجمع اختلاف بالا گرفت و مخالف براي صحبت كردن پشت تريبون رفت.

يكي از مخالفان ابراز داشت: دعوت نامه شيخ صفر قاسمي به دستش نرسيد و درد ما اين است كه براي اصلاحات عده اي تصميم مي گيرند كه نيروي مشايي هستند .

وي ادامه داد: چرا بايد اجازه داد مشايي چي بشود اصلاحات چي؟!!

اين سخن با فرياد مخالفان همراه بود كه می گفتند:دروغ است، اما موافقان نيز گفتند ثابت مي كنيم.

موافق گزينه پيشنهادي نيز عنوان كرد: شيخ صفر قاسمي در انتخابات از نماينده جبهه پايداري حمايت كرد و نبايد مسايل را با هم مغالطه كرد.

مخالف ديگر رامسري نيز اظهار داشت: مشكل رامسري ها چيز ديگري است و چون از شهرستان رامسر نمايندگان در اين جمع حضور ندارند خواهش مي كنم كه جلسه درون شهري بگذارند و داستان را حل كنند.

در شهرستان رامسر خانم دكتر گليان مقدم و در شهرستان تنكابن هم آقايان دكتر همتي و محرابي معرفي شده بودند كه به دليل اختلاف راي نهايي و بررسي مشكلات، موضوع بر عهده كميته داوري نهاده شد.

در شهرستان جويبار نيز به دليل اينكه شيخ صمد زراعتي از تريبون براي سخن گفتن استفاده كرده بود، از انتخابات انصراف داد اما طاهر نژاد اظهار داشت: آن ساز و كار به هم خورد و نيازي نيست كه ايشان انصراف بدهند كه در ادامه صفاريان يكي ديگر از اعضاي هيات رئيسه با اين موضوع مخالفت كرد و در هر صورت انتخاب نماينده جويبار هم به كميته داوري سپرده شد.

در خصوص شهرستان ساري نيز به دليل نبود اتفاق نظر براي معرفي پنج نماينده كار به كميته داوري واگذار شد. البته ابتدا مهدی احمدی فولادی، ماه سلطان کاشی، فرشته احمدی، محبوب نیکزاد و علی اکبر بهمنش انتخاب شده بودند که گفته شد نفر پنجم حذف و یک سهمیه به شهرستان میاندورود داده شد.

در پايان جلسه نيز شيخ صمد زراعتي مجددا پشت تريبون رفت و گفت: بنده اشتباهي را مرتكب شدم كه از همه شما عذرخواهي مي كنم اينكه گفتم هر كسي قبول ندارد برود حرف درستي نبود.( تشويق شديد حضار)


  • دل واپس جهنمیپاسخ به این دیدگاه 4 1
    يکشنبه 16 آذر 1393-20:0

    قابل توجچه اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر وامید لطفا ملا حضه فرمایید.
    رشد 83 درصدی بودجه نهاد ریاست جمهوری/ افزایش 14 درصدی حقوق کارمندان
    مقایسه ارقام لایحه بودجه سال آینده با بودجه سال جاری از رشد قابل توجه اعتبارات نهاد ریاست جمهوری نشان دارد.
    گروه اقتصادی مشرق-بر اساس این مقایسه، بودجه مربوط به حقوق و مزایای کارکنان نهاد ریاست جمهوری در سال 1394 نسبت به سال جاری 29 درصد افزایش خواهد یافت. از آنجا که طبق اعلام رئیس جمهور، نرخ رشد حقوق کارمندان در سال آینده 14 درصد خواهد بود، افزایش 2 برابری اعتبارات حقوق و مزایای نهاد ریاست جمهوری نسبت به رشد حقوق کارمندان سایر دستگاه ها احتمالا ناشی از افزایش تعداد کارکنان آن خواهد بود.

    اما در صورتی که تعداد کارکنان نهاد ریاست جمهوری تغییر زیادی نکرده باشد، آنگاه باید این سوال را کرد که افزایش 29 درصدی بودجه ناشی از کدام تغییرات در این دستگاه اجرایی بوده است .



    همچنین مجموع هزینه های جاری نهاد ریاست جمهوری در سال 1394 نسبت به امسال 20 درصد رشد نشان می دهد. بودجه عمرانی نهاد ریاست جمهوری برای سال آینده نسبت به امسال حدودا 8 برابر شده است.

    در مجموع بودجه نهاد ریاست جمهوری در سال 1394 بالغ بر 111 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به رقم 60 میلیارد تومانی سال جاری حدود 83 درصد رشد نشان می دهد.

    رشد چشمگیر بودجه نهاد ریاست جمهوری در حالی است که دولت در کلیت لایحه بودجه سال آینده، رویکرد انقباضی اتخاذ کرده است.

    • يکشنبه 16 آذر 1393-17:43

      چرا میگین جریان اصلاحات نماینده 60 در صد مردم است بگید 100درصد مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • يکشنبه 16 آذر 1393-16:29

        ...دنبال اینست که با افزایش سهمیه ساری برود توی شورا
        ...ی روز رای گیری 4 رای داد
        یکی دیگر که اسمش را فراموش کردم 3 تا رای داد
        آقا نبودی وقتی ... از بین دانش آموزان خودش رای اول آورد چه خوشحالی ای کرده بود

        • حسن محمدی آملیپاسخ به این دیدگاه
          يکشنبه 16 آذر 1393-13:44

          برای پویایی، پایایی و در عین حال توسعه کمی و کیفی جریان اصلاحات در مازندران حضور اندیشه های توسعه یافته، پویا و اهل مدارا بر مسند هدایت و مدیریت ضرورتی انکار ناپذیر است و هرگز سیاستها و مطالبات اصلاح طلبانه را نمی توان با افراد جزم اندیش و انحصارطلب که مدام با شخصیت پدرسالانه خویش، عرصه را بر نواندیشی و نشاط فکری تنگ می کنند، پیش برد و با این حضور دافع غیر نافع، پیش بینی هزینه سنگین و خسارات جبران ناپذیر و انسداد نیز دور از انتظار نیست.

          • يکشنبه 16 آذر 1393-13:7

            این اصلاح طلبان همیشه با انتخابات مشکل دارند وبرای اتنخابات شورش می کنند نمونه آن انتخابات ریلست جمهوری سال 88 0

            • اصلاح طلب از بدو تولدپاسخ به این دیدگاه 2 0
              يکشنبه 16 آذر 1393-12:28

              جناب آقای موسوی لاری که می فرمایند سال 92 از 84 به مراتب سخت تر بود سال 84 که ایشان مسئول اجرائی انتخابات بودند چرا ضعیف عملکردند و به قول شیخ اصلاحات خواب اصحاب کهف بود که فرهیخته گرامی دکتر احمدی نژاد متبلورشد ؟ سالی که نکوست از جلسه آذر ماه پیداست تاسف به اینهمه بی برنامه بودن !!!!!

              • فرهنگی اداره کلپاسخ به این دیدگاه
                يکشنبه 16 آذر 1393-10:50

                جریان اصلاحات در ساری ...و اقای ... را با خود همراه ساخته اند وگرنه تمام اصولگرا ها از اداره کل خارج شده فقط ... مانده

                • يکشنبه 16 آذر 1393-9:53

                  ما که ضرب المتل عا لم و ادم بودیم/ چه شد انگشت نمای همه عالم شده ایم

                  • يکشنبه 16 آذر 1393-9:38

                    داستان حاضرین ساری 42 نفر بودند و جناب فولادی 54 رای آوردند ؟

                    • نوشهری ریکاپاسخ به این دیدگاه 2 0
                      يکشنبه 16 آذر 1393-9:34

                      تمام مشکل را ... بوجود آورد
                      ایشان نا جوانمردانه و بی خردانه با قضایا برخورد کرد
                      ایشان فقط می خواست به کشاورزیان بفهماند دیگر بزرگ استان منم

                      • يکشنبه 16 آذر 1393-7:32

                        مشکلات شخصی و بیماری و مسافرت دلایل اساسی بود که دوستان سعادت حضور نیافتند در ضمن جمع ۴۵۰ اصلاح طلب استان کار بی نظیر در ایران است و هر کاری در ابتدا که نمی تواند جامعیت کامل باشد و تاریخ بشریتی به یاد ندارد هیچ کاری بدوناشکال توسط ادمیان خلق شود

                      • شنبه 15 آذر 1393-22:13

                        به نام خدا
                        با سلام و احترام فراوان خدمت دوستان وهمراهان عزیز.
                        1- زحمات و خدمات دوستان وبزرگان اصلاحات و تلاش ودلسوزی برگزار کنندگان و متولیان همایش 14 آذر را پاس میدارم.
                        2- قصورها وتقصیرهای همایش را به طور جدی مورد ارزیابی قرارداده و نقاط ضعف همایش برطرف و نقاط قوت تقویت گردد.
                        3- شایسته است منتخبان محترم مجمع استانی در اسرع وقت وقبل از عمیق شدن کدورت ها نسبت به رفع سوءتفاهم ها و دلخوری های بوجود آمده اقدام فرمایند.
                        4 - دلجویی از جوانان و دیگر دوستان عزیزی که در همایش آگاهانه و یا نا آگاهانه مورد بی مهری قرار گرفتن باید در اولویت اقدامات برگزار کنندگان و منتخبان محترم همایش قرار گیرد.
                        5- اصلاح طلبان واقعی و امتحان داده با اصلاح طلبان بدلی ونفوذی از هم تفکیک شوند ومراقبت ابن الوقت ها باشیم.
                        پاینده و سربلند باشید.

                        • گروه مجازيپاسخ به این دیدگاه 2 0
                          شنبه 15 آذر 1393-22:11

                          یارانی که دیروز نیامدند یا دعوت نشدند :
                          حاجی روزبهی
                          حاجی بهاری
                          مجید حسین زادگان
                          مصطفی شیرزاد
                          حسن باغبان
                          اصغر یوسف نژاد
                          رضا عنایتی
                          ارسطو قادری
                          مهرداد ملکی
                          عیسی میرشفیعی
                          ...کاغذلو
                          مهرداد ملکی
                          ...اشجعی
                          محمد شتر داران
                          سعید بهاری
                          علی رجبی
                          قربانعلی یوسفی
                          عبدالله سعیدی
                          مهدی محمدی
                          ...انصار حسینی
                          مصطفی حسینی
                          ...شادمان
                          علیرضا سعیدی
                          اکبر جعفری
                          اکبر ذلیکانی
                          محمدعلی ذلیکانی
                          فخرالدین ذلیکانی
                          محمدرضا خورشیدی
                          رمضانعلی فیروزگان
                          جعفر رستمیان
                          نجفعلی برزگر
                          محمد آقا میری
                          مجید محسنی
                          محسن محسنی
                          هادی قاسمی
                          ابوالحسن سلامی
                          ...افشار
                          ...تقوی
                          ... قاسمیان
                          ... صمدی
                          علی بابا دمسی
                          جمال کیا
                          جمال علینژاد
                          ... سراج
                          علی رستمیان
                          حسین محمدی
                          محمد کریمی
                          خسرو قربانزاده
                          داوود تقی نیا
                          حسن مهدوی
                          مجتبی گلی
                          سهراب خورشیدی
                          سید باقر موسوی
                          مهدی خورشیدی
                          اسماعیل قربانی
                          داوود قربانی
                          شهاب اکبری
                          رضا حسن زاده
                          ناصر طالبی
                          صادق ذبیحی
                          ...عمرانی
                          شعبان رستمی
                          محمدعلی دیانی
                          محمد جواد دیانی
                          محمدباقر اصغری
                          فخرالدین اصغری
                          ...مرادی
                          منصور جعفری
                          علی دهقان
                          محمدعلی بی غم
                          و فراوان جوانانی که صادقانه و متواضعانه فعالیت کردند و هزینه دادند و گمنام هستند .

                          • يکشنبه 16 آذر 1393-8:9

                            فقط از شهرستان ساری
                            البته تعداد زیادی دیگر هم هستند که دوستان کمک کنند تا لااقل یادشان کرده باشیم

                          • شنبه 15 آذر 1393-22:3

                            درود بر اصلاحات .سلام بر اعتدال. در رابطه با شهرستان رامسر باورش برام سخته که جناب قاسمی از نماینده جبهه پایداری حمایت کرده باشند. یکی اطلاعات درست به بنده بدهد.

                            • delaram.aramesh@gmail.comپاسخ به این دیدگاه 1 1
                              شنبه 15 آذر 1393-20:34

                              زنده باد اصلاحات....

                              • شنبه 15 آذر 1393-18:22

                                اگر چه کار جمعی و شکل گیری شورای اصلاح طلبان استان که با قدرت کارهای اجتماعی و جمعی و سیاسی را در استان مدیریت کند امری مطلوب است؛ ولـیکن این همایش ضعف ها و آسیب هایی نیز داشت.
                                1. دعوت بیش از حد و ظرفیت در نظر گرفته شده برای هر شهر بنحوی که بجای 300 نفر بیش از 500 نفر آمده بودند که بسیاری از این افراد اصلاً اصلاح طلب نبودند. و عده ای مینی بوسی آمده بودند برای رای دادن به بعضی افراد معلوم الحال که اقبال ندارند.
                                2. برگزاری این همایش قبل از مشخص شدن شورای اصلاح طلبان شهرها غلط بود؛ چه اینکه فقط شهرهای بابل و آمل قبلاً انتخابات داخلی برگزار کرده بودند و تکلیفشان معلوم بود و در شهرهای دیگر اعضای شورای اصلاح طلبان شهری مشخص نشده بودند و تا روز برگزاری نیز به جمع بندی نرسیده بودند.
                                3. هیئت برگزاری هم در چینش سخنرانان دقت بعمل نیاورد و بعضی افراد با روحیات و ادبیات غیر محترمانه، اخلاق جمعی را رعایت نکردند.
                                به هر حال قدرت پرستی و عدم دغدغه جدی اجتماعی در میان بعضی از فرصت طلبان بعنوان یک آسیب جدی مطرح است.
                                دغدغه جدی اجتماعی و کار مدنی و حضور در میان مردم مهم ترین نکته ای است که هنوز نیز در میان اصلاح طلبان مغفول مانده است.چنین مباد.

                                • شنبه 15 آذر 1393-17:56

                                  بازم دچار توهم شدید. بزن بزن و فحش کش کردن همدیگه ...تو این بدبختی و گرونی اینکه مارو می خندونید خیلی خوبه ..خخخخخخخخخخخخخ.. بیچاره ها خودتون هم میدونید که هیچی نیستید..

                                  • دوم خردا هویت ماستپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                    شنبه 15 آذر 1393-17:34

                                    از همون روز که برای لغو همایش دوم خرداد به فرماندار ساری نامه نوشتن معلوم بود که روزی به کتک کاری و برخورد فیزیکی هم روی میارن- از کوزه همان برون طراود که دروست

                                    • اصلاح طلب اصولگراپاسخ به این دیدگاه 1 1
                                      شنبه 15 آذر 1393-17:28

                                      فکر کنم تنها اصلاح طلب واقعی درآن جمع همان شیخ اصلاحات و چند نفر بزرگان بودند که همه چیزخود را فدای عقیده خود کرده اند .مابقی اعضای ستادروحانی به قولی بادمجان دورقاب چی هستند.جوانان اصلاح طلب هم اگر واقعا اصلاح طلب هستند ، به سخنان بزرگان خود گوش دهند اینطوری می توانند به خواسته های خودشان برسند.با آرزوی موفقیت

                                      • شنبه 15 آذر 1393-13:13

                                        بسیار بسیار باعث تاسفه!!!!!!!!!!!!!!!من که خارج میشم متوجه شدم کسی بفکر مردم نیست دنبال جاه ومقام خود هستند مردم را بازیچه دست خود نکنید.خاتمی شرمنده ام از دست این افراد .................

                                        • شنبه 15 آذر 1393-13:11

                                          سلام
                                          می خواستم به معلم عزیز و گرامی جناب آقای سید مصطفی سجادی عرض کنم آقا به خدا شأن معلمی از این بازی های سیاسی خیلی بالاتر هست. معلم بمان و شایسته احترام باش

                                          • شنبه 15 آذر 1393-11:10

                                            بادرود وسپاس از سايت اعتدال بنده در تمامي گروهها و جناحها بودم و هستم فقط از انسانهايي خوشم نمياد كه نسبت به بيت المال مسلمين خيانت ميكنند منظورم... است برويد بدهكاري اين شخص و از بانك هابپرسيد...

                                            • شنبه 15 آذر 1393-11:0

                                              گزارش شما مناسب اما در مواردی هدایت شده بود مثلا همه دیدند که بیشترین تشنج و درگیری را قانمشهریها داشتند اما شما اشاره ای نداشتید

                                              • ali Reza Shahiri Tabarestani پاسخ به این دیدگاه 14 2
                                                شنبه 15 آذر 1393-9:38

                                                گزارش قشنگ وخوبی بود.باید پذیرفت که اختلاف نظر، درهمه جا هست و اساساً«اختلاف»، ملازم وهمراه همیشگی«انسان» است. البته کشمکش ها ودرگیری ها درمیان افرادومحافل سیاسی.، به مراتب بیشترازاشخاص واجتماعات دیگراست وهمین، شنیدن یا خواندن گزارشات سیاسی را جذاب تر میکند. من دراین نشست حضور داشتم وشاهد رویدادهای ریز ودرشت آن بودم. گزارشگر محترم مازندنومه هم، کارشان دقیق بود وامانت رارعایت کردند. به گمان بنده، دستاورد این همایش سیاسی، فراتر از انتخاب تعدادی افراد اصلاح طلب دریک مجمع استانی است. مهم این است که دراین نشست،هسته اولیه یک تشکل سیاسی اصلاح طلب برای ورود به «عرصه سیاست ملی» درحال شکل گیری است واین، اتفاق بسیارمبارکی است!

                                                • يکشنبه 16 آذر 1393-9:54

                                                  اصلاح طلب همیشه اصلاح طلبه نه اینکه تو ایام سرما و گرما رنگ عوض کنه. بعد اینکه آقایون میتونند یه ثبت نام اولیه(علاقمندان به اصلاح طلبی) از کل استان داشته باشند (اینترنتی) به تفکیک هر شهر .بعد از هر شهر به همون نسبت جمعیت افراد به عنوان نماینده انتخاب بشوند و در جلسه استانی از بین خودشون یه تعدادی رو هم به عنوان هیئت رئیسه انتخاب کنند.

                                                • شنبه 15 آذر 1393-8:29

                                                  آقای یوسف زاده به عنوان مخالف صحبت کردند نه یوسفی !

                                                  • شنبه 15 آذر 1393-8:20

                                                    اقای ملکیان شمام لازم نیست مدام عنوان "دکتر" خود را به همه گوش زد کنید

                                                    • شنبه 15 آذر 1393-8:18

                                                      شورای نگهبان فقط و فقط کاندیدا را احراز صلاحیت میکند ولی اقایان برگزار کننده گویا علاوه بر کاندیدها رای دهندگان را نیز تعیین صلاحیت کردند و از صافی خود گذراندند تا مبادا بزرگان و عقلای استان به شورا راه پیدا کنند باعث تاسف است که لا ارقم تاکیدات همه بزرگان به خصوص شخص جناب موسوی لاری مبنی بر به تعویق انداختن و اصلاح ساز و کار و روند برگزاری انتخابات و حضور همه بزرگان در این عرصه، عده ای معلوم الحال که همیشه آتش اختلاف و اختناق را در این استان برافروخته و شعله ور میکردند با تهدید و فشار و ارعاب و هوچی گری این انتخابات را برگزار کردند ناگفته نماند که مهندس طاهرنژاد هم برای بیرون کشیدن عوامل و نیروهای خود در غرب و همچنین برای به راه انداختن نمایش اقتدار در جهت زمینه سازی برای مطرح نمودن خودبه عنوان استاندار اینده مازندران به تنهایی بر اتش اختلافات استان هیمه ریختند و با به راه انداختن ان انتصابات و نمایش ...مازندران را درگیر یک بحران داخلی کردند

                                                      • شنبه 15 آذر 1393-8:16

                                                        نمایندگان مشایی - قالیباف و تنی چند از نمایندگان اصولگرا هم در جلسه حضور داشتن. غضنفران اصلاحات اتوبوسی نیرو آوردند شعبان بی مخ ها فریاد می کشیدند ...

                                                        • شنبه 15 آذر 1393-13:29

                                                          این ادبیات، نشان دهنده ی شخصیت غضنفرهای میدانی است. خوبه که فیلم گرفتند که یک جمع کوچک فحاشی کردند و هورا کشیدند و...

                                                        • شنبه 15 آذر 1393-8:8

                                                          ...+ سمت مهندسی انتخابات
                                                          چماقدار ...+ سمت ضرب و شتم جوانان اصلاح طلب

                                                          • شنبه 15 آذر 1393-8:6

                                                            چرا از زد و خورد اصلاح طلب نماها ها با جوانان اصلاح طلب چیزی نگفتید

                                                            • ملکلیان - دکترپاسخ به این دیدگاه 5 7
                                                              شنبه 15 آذر 1393-7:14

                                                              حسب اخرین سرشماری سال۹۰ سهمیه شهر ساری ۵ نفر می باشد
                                                              میاندرود هم یک شهرستان و سهمیه یک نفر داشت۰ جوانان بابلی یک تشکیک ایجاد کردند که با مراجعه به سایت ثبت احوال مشکل حل و جمعتت ساری فقط ۱۸ هزار نفر کمتر دارد و چون از ۴۵۰ هزار نفر بیشتر است سهم ساری همانند بابل ۵ نفر است

                                                              • شنبه 15 آذر 1393-1:31

                                                                ممنون از گزارشتان. وزیر کشور اسبق هم فهمید اینجا چه خبره؟ چرا جلوی اختلاف افکن ها گرفته نمی شود؟ چرا اینها را اخراج نمی کنند تا یکدست شود؟ مگر چند نفر هستند که برای همه تصمیم می گیرند؟ اسم و رسم شان هم که مشخص است. مثل الهه راستگو که بخاطر تخطی از مرام حزب از حزب کار اخراج شد، اینها را هم اخراج کنید و خلاص


                                                                ©2013 APG.ir