تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 28 تير 1384-0:0

شکار غير مجاز

به گفته عده‌اي از روستائيان جنگل‌نشين غرب مازندران نبود نظارت کافي و مستمر و سوءاستفاده شکارچيان غيرمجاز، حيات وحش حيواناتي مانند کل، بز، قوچ، مارال و انواع پرندگان در عرصه‌هاي جنگلي غرب مازندران را به خطر انداخته است.



 قاسمعلي مرادي رئيس شوراي اسلامي روستاي «ايل» شهرستان نور در اين باره مي‌گويد: شکار غيرمجاز در منطقه به حدي است که صداي شليک انواع سلاح‌هاي شکاري موجب سلب آرامش روستائيان منطقه شده، حتي در برخي موارد شکارچيان براي مردم مزاحمت ايجاد مي‌کنند و به روي آنها اسلحه هم مي‌کشند، گفت: ادامه اين روند کار را براي روستائيان که بايد جهت کار کشاورزي به دشتها بروند مشکل کرده است. اين عضو شوراي اسلامي افزود: تاکنون چندين مکاتبه با مسئولين انجام داديم اما متاسفانه هنوز مشکلات پابرجاست.

جان‌الله عبدي بخشدار بلده شهرستان نور گفت: بخش بلده داراي 60 روستاي تحت پوشش مي‌باشد که 70 درصد منطقه حفاظت شده است و مامن و زيستگاه انواع وحوش و پرندگان مي‌باشد.

بخشدار بلده ادامه داد: حضور شکارچيان خصوصا زمستان در منطقه زياد است و باتوجه به وسعت بالاي بخش و وسعت 70 درصد مناطق حفاظت شده فقط دو پست شکارباني در منطقه وجود دارد که امکان نظارت و کنترل همه اين مناطق را غيرممکن مي‌کند.

 مهندس صادقي رئيس اداره محيط زيست شهرستان نور، با بيان اينکه اين شهرستان براي حفاظت از محيط زيست منطقه با کمبود نيرو مواجه مي‌باشد افزود: وسعت 270 هزار هکتاري شهرستان نور و کمبود شديد نيرو باعث شده افراد سودجو به شکار وحوش و صيد قزل آلا در رودخانه‌ها بپردازند و اخيرا تعدادي از صيادان غيرمجاز با ادوات صيادي به همراه دو راس کل و قوچ دستگير شدند.

 مهندس کيا کجوري رئيس اداره محيط زيست نوشهر و چالوش نيز از شکار بي‌رويه و غيرمجاز وحوش در جنگلهاي اين مناطق ابراز نگراني کرد و افزود: شکار گوزن، شوکا، کل، بز، قرقاول و کبوتر بيش از ساير وحوش است. وي استقرار محيط‌بان برقراري کشيک ثابت و سيار در مناطق جنگلي و ارتفاعات را از جمله اقدامات اين نهاد براي جلوگيري از شکار غيرمجاز وحوش در منطقه اعلام کرد.(khorasannews)



    ©2013 APG.ir