تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 30 تير 1384-0:0

فيلم سازان بايدچاره ای برای عصبیت های جوانان بيابند - معصومي

گفت و گوي syna با خسرو معصومی کارگردان بهشهري.


جوانان ، اصلی ترین مخاطبان سینما در هر دوره ای بوده و هستند و به همین دلیل وظیفه فیلم سازان است که مهم ترین دغدغه خود را حل مشکلات این قشر بدانند و از هر ابزاری برای تحقق این مهم بهره گیرند . "خسرو معصومی"،کارگردان بهشهري،گفت: کارگردانان سینمای ایران باید به آن دسته از مشکلات جوانان بپردازند که در عین حال که دارای جذابیت برای آنان بوده ،عمومیت نیز داشته باشد و تنها به واگویه های شخصی نپردازد. به گفته وی جوانان در حال حاضر به خاطر شرایط اجتماعی ای که با آن دست به گریبان هستند ناخواسته با تردید های فراوانی روبه رو می شوند که بسیار تمایل دارند در فیلم ها و سریال های تلویزیونی پاسخی برای تعدادی از آنها پیدا کنند.

کارگردان "گته مردی" و"رسم عاشق کشی" ادامه داد: البته مشکلاتی مانند ممیزی در سینمای ایران تا حدودی راه را بر فیلم سازان بسته و آنچه بیشتر مایه تاسف است آنکه این ممیزی ها فاقد یک قانون مشخص بوده و تا حد زیادی سلیقه ای است. این کارگردان سینما گفت : باید توجه کرد که فیلم سازان ما همانند سایر مردم ممیزی را زمانی پشت سر گذاشتند که با انقلاب کردن راه را به روی بسیاری از ضد ارزشها بستند .

برنده جایزه اول جشنواره "شانگهای چین"هم چنین خاطر نشان ساخت: زمانی که فیلم ساز به دغدغه جوانان توجه داشته باشد آن وقت به مهم ترین هدف خویش که اتفاقا بسیارهم منطقی است ،خواهد رسید و آن فتح گیشه است؛ زیرا جوانان ما منتقدان بسیار خوبی بوده و به راحتی تفاوت یک فیلم خوب و بد را از هم تشخیص داده و در استقبال از فیلم ها این موضوع را در نظر می گیرند.

 خسرو معصومی گفت : فیلم سازان به عنوان مهمترین روانکاوان جامعه باید بتوانند در فیلم های خویش چاره ای برای عصبیت های جوانان که گاهی اوقات باعث بروز پاره ای واکنش های عصبی در آنان می شود، بیابند. وی ساخت فیلم هایی با چاشنی طنز را از جمله مهم ترین فیلم هایی دانست که می تواند در این زمینه موفق باشد. به گفته این کارگردان سینما در حال حاضر اگر تلویزیون نیز تلاش کند تا فیلم هایی با سطح کیفی برتری را پخش و سطح سلیقه جوانان را ارتقا دهد سینما نیز در رسالت خود موفق تر خواهد بود.



    ©2013 APG.ir