تعداد بازدید: 2943

توصیه به دیگران 2

شنبه 22 آذر 1393-7:35

حجت الاسلام رسولی: نمي گذارند حرف ما به گوش مردم برسد

امام جمعه مياندورود: اگر از كربلا درس نگيريم و هزاران ليتر هم اشك بريزيم هيچ فايده اي ندارد/آن هنگام كه عزيزان و دوستان ما به جنگ مي رفتند كسي از آن ها نمي پرسيد كه اصولگرا هستيد يا اصلاح طلب/كساني كه ادعاي ولايت مي كنند و مدام دم از ولايت فقيه مي زنند امروز به سخنان رهبري گوش نمي دهند


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري در جمع رزمندگان، يادگاران دفاع مقدس و عزاداران حسيني در تكيه ضيايي ساري با بيان اينكه اربعين تنها مختص به سيدالشهدا است و اين امر در قبل و بعد از امام حسين(ع) برای هيچ يك از پيامبران و معصومين وجود نداشت، افزود: موقعيت ابي عبدالله و نقش بسزا و تاثيرگذار او با همه بزرگان حتي پيامبر اعظم فرق مي كند.

وي به ايجاد يك شي و اهميت بقاي آن در اسلام نيز اشاره كرد و ابراز داشت: پيامبر با همه بزرگي خود اسلام را آورد اما اگر كربلا، حسين، شهادت، اسارت و اربعين نبود از پيامبر و دينش نيز خبري نبود.

حجت الاسلام رسولي تصریح كرد: اگر از كربلا درس نگيريم و هزاران ليتر هم اشك بريزيم هيچ فايده اي ندارد، چرا كه حسيني كه ما را وادار به تلاش و حركت نكند حسين فاطمه نيست.

امام جمعه مياندورود با تاكيد بر اينكه اربعيني كه جامعه را حسيني نكند اربعين و عاشورا نيست، افزود: امروز دشمن نيز به دنبال همين موضوع است كه مردم واقعيات را نفهمند و ندانند كه در انقلاب ايران كه نشات گرفته از قيام سيدالشهدا است چه گذشته است.

وي ادامه داد: دشمن نمي خواهد مردم و نسل جوان بفهمد كه چرا پاي جانبازان مصنوعي است و يا چرا بعضي از جانبازان به دليل مصرف مواد شيميايي نفس هم نمي توانند بكشند.خطيب جمعه سورك با گلايه از برخي مكتوبات، اشعار و برخي فيلم هاي عرصه دفاع مقدس اظهار داشت:گاهي آنقدر مسايل با واقعيات جنگ فاصله دارد كه ما انگشت تعجب به دهان مي مانيم .

وي با بيان اينكه بلايي كه بر سر ما آوردند اين است كه هر روز انشقاق و جدايي با اسامي مختلف بين نيروهاي نظام و انقلاب ايجاد مي كنند افزود: كسي با وجود و حضور احزاب و جناح ها مخالف نيست اما آن هنگام كه عزيزان و دوستان ما به جنگ مي رفتند كسي از آن ها نمي پرسيد كه اصولگرا هستيد يا اصلاح طلب، چرا كه اين حرف ها به ارزني نمي ارزد.

حجت الاسلام رسولي گفت: پاسداري كه همه چيز خود را براي اسلام و انقلاب فدا كرده است امروز در گير و دار حزب گير كرده است.

وي با بيان اينكه ما در نظام اسلامي اصولي داريم و همه نيز نسبت به نظام و اسلام اصولگرا هستيم ابراز داشت: انسان مومن اصولگرا است و اصول ما هم ثابت است اما اصل در نظام اسلامي جمهوريت و ولايت فقيه است بنابراين اگر اصلاح در جامعه وجود نداشته باشد اصول هم متوقف مي شود.

امام جمعه مياندورود با اشاره به قيام حضرت سيدالشهدا و هدف او از قيام عاشورا اظهار داشت: امام حسين(ع) براي اصلاحات قيام كرد بنابر اين نبايد فرقي بين اصلاح و اصول وجود داشته باشد چرا كه دين و دينداران نياز به اصلاحات دارند و ابزار اينكار نيز امر به معروف و نهي از منكر با معيار و سيره پيامبر و اميرالمومنين(ع) است.

وي با بيان اينكه نسل اول انقلاب هنوز زنده است اما جامعه از آرمان جنگ و نسل اول فاصله گرفته است گفت: ما و شما نمي توانيم حرف بزنيم و يا نمي گذارند حرف ما به گوش مردم و نسل جوان برسد .

خطيب جمعه سورك ادامه داد: همين امروز بسياري از واقعيات را وارونه جلوه مي دهند اما اگر كسي بخواهد از دين و ولايت دفاع كند متهم به ضد نظام و ضد ولايت فقيه مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه همه جبهه رفته ها اصولگرا مي باشند چرا كه شيفته نظام، انقلاب، امام و رهبري هستند، افزود: اين عزيزان به اندازه سر سوزني از نظام و انقلاب فاصله نگرفته اند اما چرا عده اي جدا و فكر و ذهن نسل آينده را نسبت به اين عزيزان خراب مي كنند؟

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه بحث حزب و جريان و گروه نيست بلكه دل ها براي نظام و انقلاب و رهبري مي سوزد گفت:كساني كه ادعاي ولايت مي كنند و مدام دم از ولايت فقيه مي زنند امروز به سخنان رهبري گوش نمي دهند.

وي گفت: اربعين براي اين است كه همه ما وادار به حركت و تلاش و فرياد زدن شويم چرا كه تدين ما با انقلاب گره خورده است و كربلا و عاشورا نيز يك جريان فرهنگي است كه تا روز قيامت تداوم خواهد يافت.



©2013 APG.ir