تعداد بازدید: 3416

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 26 آذر 1393-13:31

معاون سازمان گردشگري كشور:

تقویم گردشگری مازندران تدوین شود

مرتضي رحماني موحد: متاسفانه در اولين جلسه ستاد سواحل در اثر بخشي نگري نزديك به يك ميليارد اعتبار سرمايه گذاري بخش خصوصي از بين رفت/ مازندران مي تواند تقويم گردشگري خود را با توجه به مناسبت هاي ملي كشور و آيين و رسوم محلي و منطقه اي ، تدوين كند.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: نخستين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر نوروزي سال 94 با حضور رحماني موحد در سالن جلسات اداره كل ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان مازندران برگزار شد.

دلاور بزرگ نيا –مديركل فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان مازندران- با اشاره به اينكه گردشگري صنعتي فرابخشي است، افزود: به همين دليل همه دستگاه هاي اجرايي بايد هماهنگي لازم را در اين خصوص انجام دهند.

وي گفت: به دليل اهميت اين موضوع استانداران رياست ستاد اجرايي خدمات سفر را در استان و فرمانداران در شهرستان ها به عهده دارند.

بزرگ نيا به تشكيل 11 كميته مستقل در راستاي خدمات بهتر به مسافران و گردشگران اشاره كرد و گفت: تلاش مي كنيم تا با تسهيل در خدمات، شرايط بهتري را براي ورود و حضور مسافران و گردشگران فراهم آوريم.

*مازندران استاني براي همه ايرانيان است

ربيع فلاح -استاندار مازندران- نيز در اين جلسه با بيان اينكه استان مازندران استاني خاص با جمعيت سه ميليوني نيست، ابراز داشت: در طول سال شاهد حضور گردشگران در اين استان هستيم و ضمن آمادگي كامل بايد به تامين نيازهاي آنها بپردازيم.

وي با تاكيد بر اينكه شاخص هاي مختلف استان نسبت به سال گذشته افزايش يافته است، گفت: همدلي، هماهنگي و انسجامي در استان به وجود آمده است كه همه نگاه ها، حتي نگاه منتقدان نيز در راستاي توسعه استان معطوف شده و اين يك موفقيت بزرگ براي استان است.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با اشاره به اينكه نگاه امروز به استان منطقه اي نيست، افزود: مازندران استاني براي همه ايرانيان است و بايد تلاش شود تا امكانات نيز متناسب با نياز مردم باشد.

وي گفت: اگر مديريت درستي در امر گردشگري صورت پذيرد، استان از اين محل قادر به چرخاندن امور خود است، براي مثال 20 ميليون نفر تخت در استان وجود دارد كه اگر براي هر تخت فقط 50 هزار تومان در نظر بگيريم هزار ميليارد تومان خواهد شد و اين رقم قابل ملاحظه اي است.

استاندار مازندران با بيان اينكه مردم به بسياري از ظرفيت هاي منحصر به فرد استان در زمينه ميراث فرهنگي آشنايي ندارند، ابراز داشت: امكانات دولتي اگر نمي تواند در اين عرصه ها ورود پيدا كند بايد زمينه را براي مشاركت بخش خصوصي آماده كنيم.

وي به فعاليت خوب مردم در بخش صنايع دستي هم اشاره كرد و گفت: فرمانداران و شهرداران بايد در خصوص بازار عرضه و فروش صنايع دستي اقدام كنند.

ربيع فلاح با بيان اينكه نگاه امروز مسئولان استان كلي نگري است، افزود: نبايد خلقيات ما به گونه اي باشد كه سرمايه گذاران به جاي ديگري بروند، بلكه بايد با سياست هاي دولت تدبير و اميد سرمايه گذار تشويق و راغب به اين امر شود.

*تقویم گردشگری مازندران تهیه شود

مرتضي رحماني موحد-معاون سازمان گردشگري كشور- در اين جلسه اظهار داشت: آيين نامه ارتقاي امنيت گردشگران در شوراي امنيت كشور به تصويب رسيده است.

وي با بيان اينكه آيين نامه نشان از اين دارد كه همه دستگاه ها تمايل دارند در راستاي پيشبرد اهداف سند توسعه گردشگري اقدام كنند، افزود: تكيه بر روش هاي سنتي و قديمي مديريتي كه بر اساس آموزه ها و تجربه هاي گذشته رقم خورده است، نيازمندي بخش گردشگري و صنعت مرتبط با اين بخش را مرتفع نخواهد كرد.

وي به 380 كيلومتر خط ساحلي مازندران نيز اشاره كرد و گفت: حيف است كه اين ظرفيت محصور و گرفتار وضعيت نامشخص شود.

رحماني موحد با بيان اينكه كميته ملي طبيعت گردي با همكاري منابع طبيعي و دستگاه هاي ديگر در حال تدوين است، افزود: اگر اين امر مصوب شود بخش عمده اي از مشكلات حل خواهد شد.

وي به ورود نیافتن سلايق فردي و شخصي اشاره كرد و گفت: متاسفانه در اولين جلسه ستاد سواحل در اثر بخشي نگري نزديك به يك ميليارد اعتبار سرمايه گذاري بخش خصوصي از بين رفت.

معاون سازمان گردشگري كشور گفت: حضور بخش خصوصي منطبق بر چارچوب و ضوابط دولت تدبير و اميد مي تواند به توسعه اين صنعت كمك كند و رابطه بين مردم و بهره برداران نيز بهبود خواهد يافت.

وي همچنين به لزوم تدوين تقويم گردشگري براي مازندران تاكيد كرد و گفت: استان مي تواند تقويم گردشگري خود را با توجه به مناسبت هاي ملي كشور و آيين و رسوم محلي و منطقه اي ، تدوين كند كه با انجام اينكار مي توانيم به توزيع زماني و مكاني گردشگران كمك كنيم.

* فرمانداران بايد قبل از اذان صبح در مساجد شهرها حاضر باشند

در ادامه جلسه چند تن از مديران نظرات خود را بيان کرده، سپس استاندار مازندران به جمع بندي بحث پرداخت.

ربيع فلاح جلودار با بيان اينكه پاسخگوي تمام مسايل ما مسئولان هستيم، افزود: به همه فرماندارن گفته ام كه اگر ايرادي در شهر وجود دارد شما مقصر هستيد و بايد با نگاه خاص و كارشناسي موضوعات را دنبال كنيد.

وي با بيان اينكه فرمانداران بايد قبل از اذان صبح در مساجد شهرها حاضر باشند، افزود: اين موضوع به همه فرمانداران ابلاغ خواهد شد و همه مساجد نيز بايد هنگام اذان صبح باز و داراي امام جماعت باشند.

مقام عالي دولت تدبير و اميد ادامه داد: اين كار فرهنگي بسيار بزرگي است كه هم به مشكلات مردم رسيدگي خواهد شد و هم بر بسياري از كارها كه در صبح انجام مي شود، نظارت صورت مي پذيرد.

وي سركشي فرمانداران از بيمارستان هاي عمومي و خصوصي، هم چنین جاده چالوس، سوادكوه و كندوان هم اشاره كرد و گفت: فرمانداران بايد حتي در آشپزخانه هاي مراكز خدمات دهي حضور يابند و بر مسايل بهداشتي نظارت كنند.

فلاح جلودار ادامه داد: استان مازندران يك استان گردشگرپذير است، بنابر اين بايد بر همه جزييات از جمله سرويس هاي بهداشتي سي ان جي ها و پمپ بنزين ها هم نظارت شود.

وي با اشاره به اقدامات موثر اين دولت در زمينه پسماند، به ديدار خود با رياست مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: در حدود 100ميليارد اعتبار براي پسماند استان است كه با تامين اين اعتبار اتفاق خوبي رخ خواهد داد.

استاندار مازندران به اقدام بسيار موثر نيروي انتظامي هم اشاره كرد و گفت: آمار تصادفات در استان 35 درصد كاهش يافته است و 9 درصد كاهش فوتي داشته ايم.

وي با بيان اينكه در بحث اعتبارات ملي مظلوم هستيم، گفت: استان هاي زيارتي و سياحتي تنها يك شهرشان درگير مسافر و گردشگر هستند اما همه شهرهاي استان مازندران در طول سال و تعطيلات درگير مسافران است و اين مهم نيازمند عزم ملي است.


  • شنبه 29 آذر 1393-17:40

    درود بر دلاور عزیز.

    • پنجشنبه 27 آذر 1393-6:48

      ما ميگيم زيرساخت گردشگري نداريم دلاور خان مياد كليپ وتقويم واعزام به خارج و...درست ميكنه !!؟؟

      • پنجشنبه 27 آذر 1393-9:24

        نیاز نیست تو بگی برادر، خود دلاور هم صدبار گفته زیرساخت نداریم. اما درست کردن تقویم گردشگری چه ربطی به زیرساخت داره؟ تو این بی پولی کی دنبال زیرساخته!! تازه اون جمله را دلاور نگفته رییسش که از تهران اومده گفته. بعضیا نشستند چرت و پرت بگن!!


      ©2013 APG.ir