تعداد بازدید: 3011

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 27 آذر 1393-19:43

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران:

رسانه ها از فضاي حاشيه اي خارج شوند

در همایش همايش وقف و رسانه مطرح شد: بشريت هم مديون وقف است/تدبير و اميد را در مازندران ديدیم/حركتي كه در برخي از رسانه ها پيگيري مي شود روند خوبي نيست/برخی هر روز خبر عزل استاندار و يا تغيير او را روي خروجي قرار می دهند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخش سورکی: پيش از ظهر امروز همايش وقف و رسانه در سالن اجتماعات امامزاده عباس (ع) ساري برگزار شد.

حجت الاسلام ستار عليزاده-مديركل اوقاف استان مازندران- در اين همايش با بيان اينكه وقف در راستاي ضابطه مند و نظام مند كردن مديريت مالي است، افزود: احياي موقوفات يكي از دستاوردهاي نظام اسلامي است و بشريت هم مديون وقف است، چرا كه كمتر كسي را مي توان پيدا كرد كه ارتباطي با وقف پيدا نكند.

مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران با تاكيد بر اينكه در حال حاضر وقف مظلوم است گفت: باور ما بر اين است كه رسانه بهترين همياران موقوفات در اجتماع هستند.

وي ابراز داشت: رسانه بايد هنرمندانه مضرات موقوفه دزدي را با استفاده از مباني ديني و علمي به مردم گوشزد كند تا مانع از سوء استفاده ها در اين زمينه شوند.

  این مسئول با بيان اينكه اوقاف موفقيت خود را مديون رسانه مي داند، گفت: باور عميق ما اين است كه موثرترين قشر در عرصه اطلاع رساني رسانه ها هستندد.

حجت الاسلام عليزاده با قدردانی از مديريت عالي استان و معاونان او اظهار داشت: ما تدبير و اميد را در مازندران ديدیم، حداقل بنده در حوزه كاري خود شاهد اين مهم بوده ام و هر زمان نيز اراده كرديم استاندار و معاونان استاندار همراهي خوبي با ما داشته اند.

*2000 دقيقه برنامه های مربوط به وقف در صدا و سیما تولید شد

تقی صمدي -قائم مقام صدا و سيمای مازندران- در اين همايش گفت: وقف از مختصات نظام حقوقي و اقتصادي اسلام است.

وي وقف را تبديل مالكيت خصوصي به مالكيت عمومي براي بهره مندي همه آحاد جامعه دانست و گفت: هدف اصلي و اساسي همه نظام ها از وقف ايجاد تعادل اقتصادي و اجتماعي است.

اين مسئول با بيان اينكه با حضور مديركل جديد اوقاف مازندران بيش از 100 درصد برنامه سازی در اين حوزه افزايش يافته است، افزود: 900 دقيقه برنامه مربوط به وقف به بيش از 2000 دقيقه برنامه در راستاي تبيين مباني وقف رسيده است.

صمدي از آمادگي مجموعه صدا و سيما براي ساخت تله فيلم و موضوعات داستاني در زمينه وقف خبر داد و گفت: اگر سنت حسنه وقف در جامعه، جا بيفتد بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

وي به معرفان واقفان نمونه در قالب مستند داستاني ، روايي و يا مصاحبه حضوري اشاره كرد و گفت: تهيه فيلم از موقوفات استان و تبيين آثار اجتماعي آن مي تواند باعث افزايش ترويج فرهنگ وقف شود.

*زمینی برای احداث خانه مطبوعات مازندران

علي شادمان-مدير كل امور اجتماعي استانداري مازندران- نيز در اين همايش اظهار داشت: استانداري از هر عملي كه بتواند جايگاه رسانه را حفظ و تثبیت کند، حمايت مي كند.

وي تصریح کرد: استانداري وظيفه خود مي داند به عنوان يك دستگاه نظارتي روابط بين رسانه و دستگاه هاي اجرايي مختلف را رصد كند، چرا كه اعتقاد داريم رسانه ها نقش موثري در تبيين موضوعات و مشكلات اجتماعي دارد.

مديركل امور اجتماعي استانداري مازندران با اشاره به اينكه هر اقدامي كه باعث نزديكي رسانه به دستگاه اجرايي مي شود، بايد گام موثرتر در اين زمينه به شكل عملي بردارد، افزود:رسانه ها در همه كشورهاي دنيا در فرآيندهاي مختلف توسعه هاي اجتماعي و فرهنگي تاثيرگذارند.

وي همچنين از اقدام استانداري و همكاري اوقاف جهت در اختيار قراردادن زميني براي خانه مطبوعات مازندران خبر داد و گفت: بنا است كه اوقاف به صورت 70 به 30 در ساخت آن هم مشاركت كند.

شادمان اظهار داشت: قلم اصحاب رسانه در جا انداختن وقف بسيار موثر است، چرا كه در بسياري از موارد، عظمت اين كار براي مسئولان هم پوشيده است.

*حركتي كه در برخي از رسانه ها پيگيري مي شود روند خوبي نيست

احمد مظفري-مديركل روابط عمومي استان مازندران- در اين همايش با بيان اينكه براي ترويج سنت حسنه وقف بايد از جايگاه رسانه استفاده شود، افزود: عظمت وقف به اندازه اي است كه فاني را به باقي بدل خواهد كرد.

وی در ادامه اين جلسه ضمن اشاره به ضريب نفوذ بالاي اينترنت در مازندران و استفاده بيش از دو ميليون و 800 هزار كاربر از اينترنت در مازندران از عملكرد بعضي از رسانه ها انتقاد كرد.

مظفری با گريز به سخنان اخير استاندار مازندران در نخستين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر نوروزي سال 94 اظهار داشت: استاندار مازندران در آن جلسه بيان كرد كه فرمانداران در راستاي اجراي كار فرهنگي و رسيدگي به مشكلات مردم در خصوص بعضي از اموري كه در صبح انجام مي شود نماز صبح را در مساجد شهر بخوانند كه عده اي از تغيير ساعت كار فرمانداران در سايت هاي شان نوشته اند.

مظفري با انتقاد شديد از پرداخت بعضي رسانه ها به حواشي سخنان و كارهاي اجرايي استان ابراز داشت: حركتي كه در برخي از رسانه ها پيگيري مي شود روند خوبي نيست.

وي با بيان اينكه بازي با كلمات و تيترها درست نیست، افزود:بعضي ها مشخص نيست دنبال چه مي گردند و هر روز خبر عزل استاندار و يا تغيير او را روي خروجي رسانه خود مي برند در حالي كه استاندار حاضر و پيگير كارهاي استان است.

مديركل روابط عمومي استانداري مازندران گفت: از بسياري از رسانه هاي استان كه در جهت مساعدت و همراهي با مسئولان گام بر مي دارند تشكر مي كنم، اما تقاضا دارم كه اين نگاه را زنده كنند و به كمك ما بيايند.

مظفري با بيان اينكه استان چالش هاي جدي در حوزه هاي مختلف دارد افزود: با كسي تعارف نداريم، اما راهش اين نيست، بلكه بايد با هم افزايي و همدلي مشكلات را حل كنيم.

وي ادامه داد: رسانه ها از فضاي حاشيه اي خارج شوند و به مشكلات اساسي استان بپردازند.

لازم به ذكر است ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران- در پايان جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر نوروزي سال 94 در خصوص رسيدگي به امور مردم اظهار داشت: فرمانداران بايد قبل از اذان صبح در مساجد شهرها حاضر باشند و اين موضوع به همه فرمانداران ابلاغ خواهد شد و همه مساجد نيز بايد هنگام اذان صبح باز و داراي امام جماعت باشند.

مقام عالي دولت تدبير و اميد ادامه داد: اين كار فرهنگي بسيار بزرگي است كه هم به مشكلات مردم رسيدگي خواهد شد و هم بر بسياري از كارها كه در صبح انجام مي شود، نظارت صورت مي پذيرد.


  • جمعه 28 آذر 1393-16:54

    جناب آقای مظفری
    شما خوتان چه اندازه با مسئولان روابط عمومی فرمانداری های استان آشنایی دارید؟
    آیا می دانید برخی از این مسئولان در جایگاه خود در حال انجام رانت های رسانه ای هستند و با داشتن چند رسانه فقط به فکر جیب خود هستند و در نظر آنها دیگر همکاران خبری شان محلی از اعراب ندارند؟
    وقتی که مسئول روابط عمومی فرمانداری خودش تریبون خبرنگار صدا و سیمای شبکه تبرستان را در دست دارد چگونه می تواند عملکردهای منفی یک فرماندار را گزارش کند؟آیا استفاده کلمه مجیز گو برایشان درست است؟یعنی اگر فقط تعریف و تمجید فرماندارشان را نکنند از سمتشان کنار گذاشته می شود؟آیا این موضوع با روح خبرنگار بی طرف برای انعکاس اخبار مطابقت دارد و یا چون دولت ،دولت شماست هر چه که بشود درست و منطقی است؟
    لطفا پاسخگو باشید


    ©2013 APG.ir