تعداد بازدید: 3060

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 26 مرداد 1384-0:0

زباله ؛ رامسر را هم متعفن کرده است!

گزارش خبري از : irna


بوي تعفن ناشي از انباشت موقت زباله در باغ معروف به ‪ ۳۰‬هكتاري واقع در مركز شهر رامسر، سلامت مردم اين منطقه را به خطر انداخته است.

اين درحالي است كه با توجه به فصل گرما و احتمال شيوع انواع بيماريهاي روده‌اي، گوارشي و پوستي و نيز رعايت بهداشت و بهسازي محيط ايجاب مي‌كند كه زباله‌ها در حداقل زمان از منازل و محيط زندگي انسان دور شده و در اسرع وقت بصورت بهداشتي دفع شود.

به گفته كارشناسان امور بهداشت محيط، زباله نه فقط باعت توليد بيماري، تعفن و زشتي مناظر مي‌گردد بلكه مي‌تواند به وسيله آلوده كردن خاك، آب و هوا خسارت فراواني به بار بياورد.

اين مسايل بهداشتي درحالي مطرح مي‌شود كه جمع‌آوري و دپوي زباله در قلب شهر گردشگرپذير رامسر با بوي بد و متعفن آن هيچ توجيهي نمي‌تواند، داشته باشد.

"حميد قمري" يكي از شهروندان اين شهر غرب مازندران اظهارداشت: بوي تعفن انباشت زباله در باغ ‪ ۳۰‬هكتاري مركز شهر كه زماني عطر شكوفه‌هاي بهارنارنج آن رهگذران را بانشاط مي‌كرد، اهالي و مسافران را آزار و فراري مي‌دهد.

اين شهروند ضعف مديريت شهري را عامل بروز چنين مشكلاتي در هر منطقه و شهر مي‌داند.

"مجيد ظهيريان" نيز با اشاره به فصل گرما خاطرنشان كرد: محل دپوي موقت زباله در اين شهر، به محل جولانگاه انواع جانواران موذي و حشرات تبديل شده است.

وي از مسوولان اين شهر خواست تا براي رفع‌اين مشكل اساسي تدابير ويژه‌اي اتخاذ كند.

وي همچنين احداث كارخانه كمپوست و خريد دستگاه زباله سوز براي مناطق غرب مازندران را ضروري دانست.

يك كارمند آموزش و پرورش رامسر كه خواست نامش در گزارش اعلام نشود، نيز گفت: كاركردن در اين اداره به علت واقع شدن در جوار باغ ياد شده و بوي آزاردهنده ناشي از زباله، سخت و شده است.

به گفته وي، ساختمان شماري زيادي از نهادهاي شهري در اطراف اين باغ واقع شده‌اند.

"عليرضا اميني" يك مسافري تهراني كه به اين خطه سفر كرده است نيز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا از بوي تعفن زباله‌ها در مركز اين شهر زيبا ابراز تاسف كرد.

وي افزود: متاسفانه در بيشتر شهرهاي شمالي انباشت زباله در كنار خيابان و جوي‌ها به ويژه در كنار ساحل درياي خزر چهره ناخوشايندي را رقم زده‌است.

به گفته اميني، بي‌توجهي به مسايل بهداشتي و احتمال به خطر افتادن سلامت اهالي و مسافران از سوي مسوولان نابخشودني است، رامسر شهري بين‌المللي است و بايد جهت تقويت صنعت گردشگري رفتار مناسب و تلاش لازم را بايد انجام داد.

مدير شبكه بهداشت و درمان رامسر گفت: موضوع جمع‌آوري موقت زباله در قلب شهر در شوراي بهداشتي شهرستان مطرح شده و ما خواستار رفع اين مشكل هستيم.

"زهرا مبلغي" اظهار داشت: باتوجه به فصل گرما، اين مكان مي‌تواند به كانون رشد و انتشار ميكروب تبديل شود و از نظر ما اين عمل تهديد عليه بهداشت عمومي شهر بوده و براي ساكنان اطراف آن نيز مضر اشت.

يكي ازمسوولان خدمات شهري شهرداري رامسر نيز تصريح كرد: به زودي با تهيه يك دستگاه ماشين حمل زباله، اين مشكل حل مي‌شود.

به گفته "مهران حلاجيان"، باورود اين خودرو، ديگر زباله‌ها پس از جمع‌آوري از درب منازل شهروندان روي زمين ريخته نمي‌شود و توسط خودروهاي حمل به اين خودرو انتقال مي‌يابد تا پس از آن به محل دفن زباله‌ها برده شود.

وي اظهار داشت: شهرداري، روزانه چهار سرويس زباله را به منطقه جنگلي "اشكته چال" انتقال مي‌دهد.

وي مقدار توليد روزانه زباله در شرايط عادي در اين شهر را ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۵‬تن و در ايام تعطيلات ‪ ۳۰‬تا ‪ ۳۵‬تن اعلام كرد.

وي از ارايه اطلاعات بيشتر در اين خصوص و عملكرد اين نهاد خودداري كرد.

سالانه بيش از ‪ ۱۰‬ميليون مسافر به شهرستانهاي غرب مازندران و بخصوص به رامسر كه معروف به عروس شهرهاي شمال است ،سفرمي‌كنند.



    ©2013 APG.ir