تعداد بازدید: 3321

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 31 مرداد 1384-0:0

درياي خزر وبا ندارد

شنا كردن در شناگاه‌‏هاي درياي خزر در حوزه مازندران، هيچ گونه مشكل بهداشتي به همراه ندارد.


مدير روابط عمومي اداره كل محيط زيست استان مازندران،گفت: با توجه به نمونه‌‏برداري‌‏هاي ماهانه و آناليز آب، شنا كردن در شناگاه‌‏هاي درياي خزر در حوزه مازندران، هيچ گونه مشكل بهداشتي به همراه ندارد.
بهمن صادق‌‏نژاد، مدير روابط عمومي اداره كل محيط زيست استان مازندران گفت: 9 ايستگاه نمونه‌‏برداري آب در حوزه مازندران درياي خزر وجود دارد كه هر ماه، آب اين ايستگاه‌‏ها را مورد آناليز قرار مي‌‏دهد؛ به علاوه در تابستان نيز آب شناگاه‌‏هاي اين استان مورد آناليز قرار مي‌‏گيرند و نتايج اعلام مي‌‏شود.
وي افزود: هم چنين ورودي رودخانه‌‏هايي كه در استان به دريا مي‌‏ريزند نيز مانند رودخانه "تجن" و رودخانه حفاظت شده "هراز" نمونه‌‏داري مي‌‏شوند و نتايج بيانگر وجود آلودگي در اين دريا است؛ ولي نه در آن حدي كه فعلاً براي درياي خزر خطر جدي ايجاد كند، اگرچه در دراز مدت ممكن است خطراتي ايجاد كند.
صادق‌‏نژاد خاطرنشان كرد: شناگران در حال حاضر، بدون هيچ‌‏گونه دغدغه‌‏اي مي‌‏توانند در شناگاه‌‏هاي استان مازندران شنا كنند و بعضي اخبار و شايعات مبني بر وجود عوامل بيمارزاي وبا و طاعون در درياي خزر و تخليه فاضلاب‌‏هاي شهري و صنعتي در اين دريا مربوط به استنباط‌‏هاي غيركارشناسي گردشگران است.
مدير روابط عمومي اداره كل محيط زيست استان مازندران، تصريح كرد: مردم اطمينان داشته باشند؛ در صورت مشاهده وجود آلودگي و عوامل بيمارزا در درياي خزر، اداره كل حفاظت محيط زيست استان به عنوان يك نهاد مسوول، اطلاع‌‏رساني لازم را به عمل آورده و از خطرات احتمالي پيشگيري خواهد كرد.
وي, با بيان اينك ه سالانه حدود 5 ميليون مسافر به استان‌‏هاي شمالي مسافرت مي‌‏كنند, گفت: همان‌‏گونه كه طبيعت در اختيار مردم است و بسياري از نيازهاي آنان را برطرف مي‌‏كند، مردم نيز بايد فرهنگ استفاده از طبيعت را ياد بگيرند و بدانند كه طبيعت متعلق به همه نسل‌‏هاي آتي نيز است.
به گفته وي سواحل درياي خزر سالي يك تا دوبار توسط همكاران محيط زيست، شهرداري و تشكل‌‏هاي مردمي و محلي پاكسازي مي‌‏شوند ولي باز هم در فصل تابستان و ايام عيد، مسافران اين سواحل بسيار آلوده و آكنده از زباله مي‌‏كنند.
صادق‌‏نژاد در پايان يادآور شد: محيط زيست استان مازندران از نظر نظارت بر سيستم فاضلاب‌‏هاي صنعتي و شهري و برخورد با واحدهاي آلاينده، يكي از فعال‌‏ترين استان‌‏ها است و در اين زمينه تعامل بسيار خوبي با قوه قضائيه دارد؛ به شكلي كه شعبات مستقل رسيدگي به مسائل زيست محيطي در دادگستري استان وجود دارد. (ilna)


    ©2013 APG.ir