تعداد بازدید: 2978

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 8 دی 1393-18:53

زاکانی: ایجاد فضای آرامش از ویژگی‌های مثبت دولت است

نماینده مردم تهران در مجلس: اصلاح‌طلبان دل خوش کرده‌اند که اصولگرایان به اجماع نرسند/دولت با مردم رو راست صحبت نمی‌کند/جریان اصولگرا احمدی نژاد را همراهی نخواهد کرد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: همایش بصیرت ماندگار به مناسبت بزرگداشت 9 دی با حضور علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مجتمع اهل بیت (ع) ساری برگزار شد.

زاکانی سخنان خود را با طرح یک سوال آغاز کرد  که چرا تاکید بر نهم دی و دقت درباره فتنه و فتنه‌گران صورت می‌گیرد و این چنین ادامه داد: برخی علاقه دارند فتنه را به حادثه شخصی، رخداد بدون پیش‌بینی و دعوایی نشان دهند که پرداختن به آن مایه شکاف است.

وی با بیان اینکه وقایع سال 88 از بزنگاه‌هایی است که جنبه‌های داخلی و خارجی داشت، اظهار کرد: مردم ما با حضور هوشیارانه در میدان، امیدهای دشمن را به یاس تبدیل کردند.

زاکانی تصریح کرد: 9 دی ویژگی‌های ممتازی دارد که از یوم‌الله‌ها محسوب می‌شود و عنایت الهی در تجلی حضور مردم، نقش ممتاز ایفا کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این عده درخواست دارند 9 دی نباید برجسته شود، افزود: اما ابعاد موضوع را که واکاوی می‌کنیم آنچه در بیان نورانی مقام معظم رهبری و تجلی اراده الهی برای این حماسه عظیم وجود دارد، می‌توان با اندکی تامل به حرکت مردم رشید ایران پی برد.

وی با بیان اینکه شاید در تاریخ انقلاب اسلامی هیچ روزی را با ویژگی‌های 9 دی نتوان پیدا کرد، ادامه داد: روزی است که در پس غبارآلودگی هشت ماهه در کشور ما نمود پیدا کرد.

زاکانی تصریح کرد: شور و شعور و ولایتمداری مردم در 9 دی به گونه‌ای تجلی پیدا کرد که سیاهنمایی‌هایی که توسط فتنه‌گران به وجود آورده بودند شسته شد، فتنه مرد و فتنه‌گران منکوب شدند.

وی با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند دوباره فتنه‌گران را احیا کنند و حیات فاقد حرکت و شعور را در جامعه داشته باشند، افزود: این مسئله شدنی نیست چون دلایل مختلفی وجود دارد که به هیچ وجه نمی‌توان 9 دی را فراموش کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه فتنه و فتنه‌گران به دنبال انحرافی بودند که نفی مقصد عالی انقلاب بود، تصریح کرد: فتنه‌گران هدف قرار دادن اساس انقلاب اسلامی را مد نظر قرار داشتند.

وی با بیان اینکه فتنه ابعاد جهانی داشت، گفت: وقتی درباره خاتمی، موسوی و کروبی صحبت می‌کنیم، اذعان داریم که این افراد سران داخلی فتنه هستند، اظهار کرد: اگر فتنه را فقط در این افراد بدانیم درحق مردم جفا کردیم و ابعاد جهانی فتنه را نادیده گرفتیم.

زاکانی با اشاره به اینکه این افراد دعوای قدرت داشتند و برای رسیدن به قدرت دعوای زشت را راه‌اندازی کردند، گفت: اساس فتنه دعوای از پیش تعیین شده برای هدف قرار دادن اساس جمهوری اسلامی بود.
 
وی با بیان اینکه فتنه‌گران از رای و حق‌الناس مردم گذشتند، اظهار کرد: تنها شعار برجسته دوم خرداد این بود که برای من رای و نظر مردم مهم است و جامعه را به دو دسته انتخابی و انتصابی تقسیم می‌کردند و بیان آنها این بود که بخش انتصابی باید به نفع بخش انتصابی مصادره شود.

زاکانی با اشاره به اینکه در انتخابات، پا روی آرای مردم گذاشتند، افزود: به همین دلیل حیات خود را از دست دادند و به دنبال حیات نباتی هستند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران قدر و منزلت رهبری را نشناختند و از آن عبور کردند، ادامه داد: اواخر دولت هاشمی عده‌ای جمع شدند گفتند قانون اساسی را عوض کنید تا هاشمی همچنان رئیس‌جمهور باقی بماند اما مقام معظم رهبری در مقابل این عده ایستادگی کردند.

زاکانی خاطرنشان کرد: عده‌ای با نام خط امام(ره) به دنبال انحراف در این خط هستند و مقام معظم رهبری همواره عمود خیمه هستند که انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه سایت جماران مطلبی منتشر کرده مبنی بر اینکه نه از اسلامیت انقلاب چیزی مانده و نه از جمهوریت آن و سید حسن خمینی باید پاسخگو باشد، گفت: این چه سایتی است که اساس انقلاب را هدف قرار داده است. حسن خمینی را دعوت می‌کنیم یک بار دیگر وصیت نامه امام راحل را بخواند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ما  وسیله هدف را توجیه نمی‌کند، اظهار کرد: موسوی هیچ چیزی در دست نداشت که مبنی بر تقلب در انتخابات باشد و بهانه‌های واهی بیان می‌کرد.

وی با بیان اینکه سخنان کروبی درباره دلایل فتنه، فاجعه بود، گفت: اینها کار برنامه‌ریزی شده‌ای را دنبال کردند و فتنه حادثه نبود بلکه از قبل آشوبگر درست کردند و می‌خواستند به هر طریق ممکن خود را به قدرت برسانند و از قبل این کار می‌خواستند محیط امن جامعه ما را ناامن جلوه دهند که تا حدودی هم انجام دادند.

وی با بیان اینکه محاکمه سران فتنه خواست مردم جامعه و جریان انقلاب است، افزود: اگر فتنه‌گر در کف خیابان حکم محاربه و اعدام دارد، مگر می‌شود کسانی که برنامه‌ریز بودند از این حکم بری باشند.

زاکانی با اشاره به اینکه بر اساس شورای امنیت ملی تصمیم بر حصر این افراد گرفته شده است، گفت: حصر در زمان حضرت امام و در صدر اسلام هم بوده است.

* کسی نتوانسته بگوید من ادعایی کردم و پاسخی نداشتم

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز با تاخیر 25 دقیقه‌ای در نشست خبری حاضر شد و در ابتدای این جلسه از تاخیر خود، عذرخواهی کرد.

در این نشست زاکانی به 2 سوال مازندنومه پاسخ داد.

مازندنومه: بیشتر ادعاهای طیف فکری شما علیه دولت و منتسبان دولت، صرفا ادعای اثبات نشده و بدون سند کافی است. به عنوان نمونه قضیه اخیر مربوط به برداشت غیرقانونی دولت از حساب توسعه ملی، توسط دکتر نوبخت تکذیب شد. آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند؟

زاکانی: اگر هر ادعایی کردم مستندات آن را هم تقدیم می‌کنم. تا امروز سعی‌ام بر این بوده که قبل از هر صحبتی، مطالعه کافی و استنادات لازم را برای صحبت‌هایم داشته باشم. در مخالفت با 2 وزیر پیشنهادی آقای روحانی صحبت کردم که وزرا حرفی برای گفتن نداشتند. نجفی ادعایی کرد که بعد از چند جا تکذیب شد و معلوم شد که نجفی نادرست می‌گوید.

در زمان سخنان زنگنه هم سه بار به لاریجانی مراجعه کردم تا به سخنان زنگنه پاسخ بدهم. یک جا صحبت من را رد کرد سند داشتم که حرف نادرست می‌زند. لاریجانی به من گفت تو حق داری طبق ماده 79 آیین‌نامه پاسخ بدهی اما اگر به تو وقت بدهم صحن از دستم در می‌رود.

تاکنون کسی نتوانسته بگوید من ادعایی کردم و پاسخی نداشتم.

مسیری هم که تاامروز آمدیم برای ما فرقی نمی‌کرده متعلق به چه جناحی است و ارزش‌ها و اصول برای ما مبنا بوده است. درباره برداشت دولت از حساب توسعه ملی هم گزارشی تنظیم شده و باید بررسی شود.

معتقد نیستیم که هدف وسیله را توجیه می‌کند. در فتنه 88 به فتنه‌گران می‌گفتیم که شیوه ماکیاولیستی را دنبال می‌کنند. به آنها می‌گفتیم هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و آنها پاسخی نداشتند که به ما بگویند. این با مبانی ما ناسازگار است که هدف وسیله را توجیه کند.

مازندنومه: شما همیشه در مجلس و تریبون‌های مختلف به نقد دولت می‌پردازید. نقدهای شما را هر روز می‌شنویم امروز می‌خواهیم 2 نقطه قوت دولت را از زبان شما بشنویم.

زاکانی: ابتدای سال در هفته‌نامه پنجره مقاله‌ای نوشتم و به ویژگی دولت در توجه به حوزه سلامت اشاره کردم و امیدواریم این نگاه بتواند در این حوزه دردهای جامعه را مورد توجه قرار دهد. ایجاد فضای آرامش و شرایطی که فضا را آرام کرد از دیگر ویژگی‌های دولت است. از این فضای آرام می‌توان بهره بهتری برد.

تکانه‌ها و تنش‌هایی که بعضی از عناصر دولت ایجاد می‌کنند مخالف با ارزش و قیمتی است که دولت کار انجام می‌دهد.

*دولت با مردم رو راست صحبت نمی‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به سایر پرسش ها نیز پاسخ داد.

وی درباره بودجه گفت: افت قیمت نفت از چالش‌های بودجه 94 است و همچنین نگاه سیاسی هم در بودجه نهفته است. به عنوان مثال بودجه نهاد ریاست جمهوری بیش از همه نهادها رشد کرده. بودجه موسسه حضرت امام و حسن خمینی از بالاترین رشدها برخوردار است و بودجه بقیه نهادها یا رشد نکرده و یا اینکه از رشد کمی برخوردار شده است.

مسیری که در انتخاب توزیع بودجه طی کردند بوی سیاسی استشمام می‌شود. این آسیب‌ها را می‌توان در مجلس رفع کرد. بودجه باید تناسب منطقی داشته باشد.

ترکیب مجلس آینده

ترکیب مجلس آینده به وحدت و دقت نظر اصولگرایان بستگی دارد. اگر این وحدت وجود داشته باشد معتقدم اکثریت مجلس آینده در دست اصولگرایان خواهد بود. اگر اینگونه نباشد اصولگرایان مانند انتخابات سال 92 به خودشان می‌بازند.

رقبای اصلاح‌طلب هم دل خوش کرده‌اند که اصولگرایان به اجماع نرسند. تلاش آنها بر به وحدت نرسیدن اصولگرایان است. با ایجاد جنگ روانی، خودشان را پیروز انتخابات می‌دانند. از این ویژگی در دوران فتنه هم استفاده کردند و شب 22 خرداد جشن پیروزی گرفتند.

این جریان به شدت چشم به مذاکرات بسته و مذاکرات را نه از موضع درست بلکه از جهت پیروزی در انتخابات آینده پیگیری می‌کنند. شاهد مثال آن هم این است که عده‌ای را در کشور بسیج کرده‌اند تا اعلام کنند هر توافقی هرچند بد بهتر از توافق نکردن است این در حالی است که اوباما و کری می‌گویند ما توافق بد را انجام نمی‌دهیم.

عده‌ای که به ظاهر موافق دولت هستند مثل جریان نشست زیباکلام، شیرزاد و باوند در دانشگاه تهران که اصل مهم هسته‌ای را نفی کردند و به نوعی بلندگوی دشمن شدند. مواجهه سیاسی با منفع ملی در دستور کار عده‌ای است که بخواهند در انتخابات پیروز شوند.

توجه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی توجه وحدت بر محور اصول بین همه جریانات اصولگرایی است تا به دنبال این وحدت، ائتلاف بزرگ و شایسته‌ای صورت گیرد و اگر مورد استقبال مردم واقع شدند در صورت توفیق، مجلس کارآمدتری داشته باشیم.

 روحانی دولت چهار ساله یا هشت ساله؟

اطرافیان روحانی می‌گویند چون دستاورد و عملکرد درستی برای ارائه به مردم نداریم و وعده‌های انتخاباتی‌شان به نتیجه نرسیده، اگر مجلس را نداشته باشند در انتخابات ریاست جمهوری مردم اقبالی به آنها نخواهند داشت.

گرانی و نبود نظارت

در جامعه دینی ما باید عدالت به گونه‌ای باشد که فساد، تبعیض و فقر جوری برچیده شود که شاهد شرایط تلخ نباشیم. در گرانی 2 اشکال به دولت وجود دارد. ابتدا اینکه در حرف‌هایشان تناقض وجود دارد و دوم اینکه نظارت باید قوی باشد.

دولت با مردم رو راست صحبت نمی‌کند. مردم ما از تبعیض و نادرست گویی بیزار هستند وگرنه  سختی که برای مسئول و غیر مسئول وجود داشته باشد را مردم می‌پذیرند.

نظارت از مشکلات بزرگ کشور است. در مجلس، قانونگذاری بیشتر از نظارت، مورد توجه است. مجلس باید از بازوی نظارت خود بیشتر بهره ببرد.

رقابت تا پای صندوق رای است و بعد از ان دولت و مجلس باید برای خدمت به مردم، به همدیگر کمک کنند. برای هر اصلاحی ابتدا باید اصلاح فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.

بازگشت احمدی‌نژاد

شواهدی دیده شده که احمدی‌نژاد علاقه دارد به حوزه فعالیت برگردد اما معتقدم احمدی‌نژاد کامروایی در حوزه سیاست نخواهد داشت. وی در سال 84 در حالی پیروز انتخابات شد که مهم‌ترین شعارهای اصولگرایی را مورد توجه قرار داد و مورد اقبال مردم قرار گرفت. احمدی‌نژاد خود را عنصر اصولگرای خدمتگزار معرفی کرد اما در مسیر مسئولیت، آغاز و استمرار مسیر را به گونه‌ای طی کرد که روز به روز اقبال مردم به او کمرنگ شد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که عناصر کارگزارانی و دوم خردادی در لایه‌های بعدی او قرار گرفتند.

عملکرد احمدی‌نژاد به پای جریان اصولگرا نیست و او هیچوقت نگفت که اصولگرا است فقط خود را منتسب به اصولگرایان کرد و در انتخابات پیروز شد.

جریان اصولگرا او را همراهی نخواهد کرد. از طرفی هم ارتباطاتی با جریان دوم خرداد دارد و چندی قبل جلسه مفصلی با حسن خمینی داشت. احمدی‌نژاد اقبال مجددی برای حضور در عرصه سیاست ندارد.

اختلاس در دولت قبل و سکوت زاکانی‌ها

فساد نه چپ می‌شناسد و نه راست. از سال 80 که رهبری پیامی برای مبارزه با فساد صادر کردند تاکنون برخورد اصولی و مبنایی با مفاسد اقتصادی انجام نشده است. برخوردها شعاری بوده است. از وظایف جدی در مجلس را مبارزه با فساد اقتصادی می‌دانم.


  • سه شنبه 9 دی 1393-17:24

    جز لفاظى هايى كه شيوه مانوس و مالوف اين طيف از فعالان سياسى است چيزى از حرفهايشان عايد اهل فكر نمى شود. اين گروه آموخته اند با كشيدن لايه نازكى از پوپوليسم بر روى تمايلات خويش، خود را دلواپسان عدالت و حقيقت بنمايانند و حال آنكه گندم نمايان جوفروشى هستند كه حصه خود را در بازار سياست جستجو مى كنند:
    دور است سرِ آب از اين باديه هش دار
    تا غول بيابان نفريبد به سرابت


    ©2013 APG.ir