تعداد بازدید: 2559

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 14 دی 1393-14:46

شهردار قائم شهر:

درآمد شهرداری دو برابر شده است/خواص رفتار پیچیده ای دارند

سیدعلی حجازی: خواص قائمشهر رفتارهاي بسيار پيچيده اي دارند/بايد ديد آيا توانايي موشك هوا كردن در اين شهر وجود دارد يا خير؟/درآمد شهرداری در آذرماه حدود چهار ميليارد و 500 ميليون تومان شد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: سيدعلي حجازي –شهردار قائمشهر- در نشست با نخبگان و انجمن NGOي معماري و شهرسازي قائمشهر اظهار داشت: خوشحاليم كه شما براي شهر خود احساس تكليف كرديد.

وي با بيان اينكه اقتصاد در زندگي روزمره مردم رسوخ پيدا كرده و مردم را درگير خود كرده است، افزود: اين موضوع باعث شده است كه متاسفانه ما به نيازهاي خود و محيط پيرامون خود فكر نكنیم.

حجازي ابراز داشت: وضعيت مملكت به گونه اي است كه بين حالت تئوري تا عمل تفاوت بسيار زياد است، به گونه اي كه تا زماني كه آن طرف ميز نشسته ايم خيلي ايده آل فكر مي كنيم اما در مقام مسئوليت درست است كه آرماني فكر مي كنيم، در بيشتر مواقع چاره اي نيست.

وي با بيان اينكه متاسفانه طوري تربيت شده ايم كه بيشتر جنبه منفي قضايا را مي بينيم گفت: بنده با اين تفكر مخالفم و اعتقاد دارم كه اگر توانستيم با هزار تومان به اندازه 50 هزار تومان كار انجام دهيم، هنر كرده ايم.

شهردار قائمشهر نگرش و رفتار عامه مردم شهر را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: خواص قائمشهر داراي رفتارهاي بسيار پيچيده اي هستند.

وي ادامه داد: زماني كه ما به قائمشهر آمدیم، اظهار داشتند که شورا و مردم می گویند ما فردي از ساري آورده ايم كه مي خواهد موشك هوا كند، اما بايد ديد آيا توانايي موشك هوا كردن در اين شهر وجود دارد يا خير؟

حجازي گفت: با افتخار عرض مي كنم كه درآمد شهرداري از بهار سال جاري كه در حدود دو ميليارد و 200 ميليون تومان به چهار ميليارد و 400 ميليون تومان در آبان ماه رسيده است.

وي ادامه داد: اين رقم در آذر ماه در حدود چهار ميليارد و 500 ميليون تومان بوده است كه البته رقم واقعي آن 10 ميليارد و 100 ميليون تومان است كه چون پنج ميليارد از اين رقم تهاتر بوده است، در آمار كوششي آن را لحاظ نكرديم.

اين مسئول با بيان اينكه در مملكت ما اتاق فكر قداست خود را از دست داده است گفت: اتاق هاي فكر توخالي بسياري تشكيل شده است كه هيچ برد اجرايي نداشته است، اما ما تلاش خواهيم كرد كه از حداقل امكانات حداكثر استفاده را ببريم.

وي در ادامه به يكي از مشكلات قائمشهر اشاره كرد و گفت: قائمشهر به نظر بنده شهري نيست كه قابليت ترافيكي داشته باشد و ما در تمام ايران مشكل ترافيك را داريم، به اين دليل كه تربيت رانندگي در مملكت وجود ندارد و اين موضوع دليل عمده ترافيك شهري است.

شهردار قائمشهر با بيان اينكه متاسفانه در حال حاضر مردم مشكلات خود را مقدم بر رفع مشكلات جامعه و ديگران مي دانند، افزود: بايد كار فرهنگي صورت پذيرد تا با بسترسازي ايجاد شده مردم نيز در حل مشكلات شهري مشاركت داشته باشند.

خاطرنشان می کنیم است در اين جلسه هفت نفر از متخصصان حوزه شهرسازي و معماري به نمايندگي از جمع 27 نفره كارشناسان اين انجمن به بيان برخي مطالبات و انتظارات خود از توسعه شهري قائمشهر پرداختند.

تدوين چشم انداز توسعه شهري، تدوين بانك اطلاعات شهري، تشكيل بانك اطلاعات متخصصان قائمشهري صاحب منصب، ضعف ارتباط بين دانشگاه و نهادهاي دولتي و شهرداري، ايجاد راهكار قانوني جهت توسعه مباحث شهري در طرح تقضيلي شهري، جهت دهي شهري به سمت متخصصين از جمله راهكارها و اجراي طرح جامع ترافيك شهري از جمله پيشنهادهای اعضا در اين جلسه بود.

گفتنی است مازندنومه گفت و گویی مفصل با شهردار قائم شهر انجام داده که به زودی از نظرتان خواهد گذشت.


  • علی فلاحی واسکسیپاسخ به این دیدگاه
    چهارشنبه 17 دی 1393-0:3

    درآمدهای انبوه شهرداری اگر صرف آبادانی شهر شود چه عالی خواهد بود ولی چگونه هزینه میشود فقط خداعالم است و شهردار؟؟؟

    • دوشنبه 15 دی 1393-23:33

      اقای حجازی درگیره که براش القابی درست کنن.. تو ساری بهش میگفتن ژنرال..حالا قایمشهر بهش میگن سید عمارت..

      • دوشنبه 15 دی 1393-18:29

        وقتی در تفکیک زمین ها سرانه های عمومی مثل پارکینگ تامین نمی شود معلومه که ترافیک ایجاد می شود.

        • دوشنبه 15 دی 1393-11:35

          ایا درامداز طریق کمیسون مده 5 و ماده 100 تامین شده است یا شهر فروشی شده است


          ©2013 APG.ir