تعداد بازدید: 3259

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 23 دی 1393-22:31

پایان شیرین نساجی

کارگران برای سپاسگزاری به استانداری رفتند

موضوع نساجی به شیرین‌ترین شکل ممکن ختم شد و هیچ تبعات سیاسی و اجتماعی در شهر باقی نگذاشت/دولت در بروز این شرایط تقصیری نداشت.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: تجمعات کارگران نساجی در مقابل استانداری مازندران، خبرنگاران را هم به پای ثابت این تجمعات تبدیل کرده بود. چه روزهایی که کارگران برای دریافت مطالبات خود می‌آمدند و گاه زن و فرزند هم آنها را یاری می‌کردند.

چه روزهایی که کارگران نساجی برای در امان ماندن از گرمای هوا، روزنامه و یا تکه پارچه‌ای بر سر خود می‌گذاشتند و چه روزها که در زیر بارش باران مطالبه‌گر حقوق خود بودند.

تمام آن روزهای سخت و نگران‌کننده گذشت. روزهایی که کارگران استمداد حمایت می‌کردند و فریادرسی نداشتند.

تدبیر دولت در رفع مشکل کارگران نساجی، اقدام کوچکی نیست، تدبیری که از سوی دولت شکل گرفت و کارگران این را می‌دانند که کار را این دولت تمام کرد نه نمایندگان مجلس که همواره بودند و شعار می دادند و کاری از پیش نمی رفت.

امروز دوباره کارگران نساجی به استانداری رفتند و این بار نه برای تجمع، بلکه برای قدردانی و سپاسگزاری.

جمعی از کارگران نساجی برای تشکر از اقدامات معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در رفع مشکلات چند ساله کارگران و بازنشستگان نساجی، به دیدار او رفتند.

نوبخت -نماینده کارگران- در این دیدار اظهار کرد: موضوع نساجی به شیرین‌ترین شکل ممکن ختم شد و هیچ تبعات سیاسی و اجتماعی در شهر باقی نگذاشت.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم با چه زبانی از مسئولان استان تشکر کنیم، افزود: در روز آخر روند رفع مشکلات کارگران نساجی، نیازمند نامه‌ای از شورای تامین استان بودیم و این نگرانی وجود داشت که نکند صدور نامه نیازمند تشکیل جلسه باشد، اما صبح آن روز که مسئله نامه را مطرح کردیم تا ساعت 10 نامه صادر شد.

نوبخت خطاب به یونسی گفت: زحمات شما باعث شد که شادی مصاعف به خانواده‌های ما برگردد.

وی با بیان اینکه تا امروز مطالبات 450 نفر از کارگران بازنشسته پرداخته شد، ادامه داد: از فردا پرداخت مطالبات کارگران شاغل، آغاز می‌شود.

نوبخت گفت: اگر در این مدت سخن ناشایسته‌ای از زبان ما خارج شده است، عذرخواهی می‌کنیم.

علیرضا یونسی هم در این دیدار در سخنانی اظهار کرد: وقتی لباس نوکری مردم را بر تن کردیم وظیفه ما است که به این نوکری ادامه بدهیم.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه درباره مشکلات نساجی، به وظیفه خود عمل کردیم و هیچ چیز جز وظیفه نبود، گفت: از بابت تاخیر در پرداخت مطالبات هم عذرخواهی می‌کنیم.

یونسی با اشاره به اینکه دولت در بروز این شرایط تقصیری نداشت، ادامه داد: به عنوان یک مسئول از اینکه نگرانی و دلشوره در این مدت به خانواده‌های کارگران نساجی وارد شد، عذرخواه هستیم.

وی با بیان اینکه از استاندار مازندران تشکر می‌کنم که مشکل نساجی را به بهترین شکل ممکن رفع کرد، افزود: حمایت‌های استاندار باعث دلگرمی ما شد. در کارگران هم رگه‌های معرفت و جوانمردی وجود داشت و کمک‌کار ما بودند.

یونسی خاطرنشان‌کرد: امروز که لبخند رضایت بر لبان شما می‌بینم، شیرین‌ترین روز زندگی من است.


  • رضا از جمنانپاسخ به این دیدگاه 2 1
    چهارشنبه 24 دی 1393-9:21

    كارگران پیش از این در سکوت کامل خبری از فرماندار تشکرکردند

    • کلثوم فلاحیپاسخ به این دیدگاه 3 0
      چهارشنبه 24 دی 1393-18:18

      برای انجام مصاحبه در دفتر دکتر یونسی بودیم که کارگران برای سپاسگزاری وارد شدند. ما هم خبر را روی زمین نگذاشتیم. هماهنگی برای رسانه ای شدن این نشست نشده بود. کارگران بدون اطلاع قبلی آمدند و ما هم از فرصت حضور استفاده کردیم.


    ©2013 APG.ir