تعداد بازدید: 3584

توصیه به دیگران 0

شنبه 27 دی 1393-15:52

در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی مطرح شد:

دستگیری قماربازان اینترنتی در مازندران

قماربازی آنلاین در مازندران بسیار شیوع یافته است/رسانه های مجازی معجزه قرن هستند/ 78 درصد جمعیت کشور خاکستری هستند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی با حضور نماینده دستگاه های مرتبط، صبح شنبه در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.

احمدرضا رستمی- رئیس پلیس فتای مازندران- با اشاره به خدمت رسانی تکنولوژی و به خصوص اینترنت به مردم، خاطر نشان کرد: گمنامی در فضای مجازی، ویژگی منفی و خطرسازی است که کاربران 86 درصدی مازندران را تهدید می کند.

وی تخلفات اینترنتی را به بخش های سرقت و کلاهبرداری اینترنتی وجرایم ضداخلاقی تقسیم کرد و افزود: سرقت اینترنتی 52 درصد تخلفات را در بر می گیرد.

رستمی با بیان اینکه جرایم ضداخلاقی برگشت پذیر نیست و با آبروی افراد سرو کار دارد، ابراز داشت: این تخلفات دانش آموزان، دانشجویان و... را در بر می گیرد.

رئیس پلیس فتا، با بیان اینکه قماربازی آنلاین در مازندران بسیار شیوع یافته است، از کشف یک گروه قماربازی در هفته گذشته خبر داد و افزود: در حدود 80 میلیارد قمار شده بود که حدود 200 نفر از این افراد دستگیر شده اند.

رستمی در ادامه استدلال کرد: علت اصلی این جرایم کمبود آگاهی و اطلاعات افراد است.

رئیس پلیس فتای مازندران در پایان با بیان اینکه رتبه یک کشوری در کشفیات برای مازندران خوب است، تصریح کرد: مهمتر از کشف، اطلاع رسانی به مردم و آموزش آن ها است.

*78 درصد جمعیت کشور خاکستری هستند،

رضا دانش- نماینده سپاه در کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی- آزادی فضای مجازی را نامحدود خواند و ابراز داشت: مسائل مطرح شده در شبکه های اجتماعی وایبر واتساپ و...، عامه پسند و زرد هستند.

وی آزادی حجاب و بی بندوباری جنسی، مسائل ضداخلاقی و ضددینی، امنیت پایین نرم افزارهای این شبکه های اجتماعی، بهره کشی اطلاعاتی و تمسخر شخصیت های فرهنگی و دینی را از آسیب های فضای مجازی برشمرد.

دانش با بیان اینکه حدود 78 درصد جمعیت کشور خاکستری هستند، یعنی نماز شب نمی خوانند ولی با نظام هم عنادی ندارند، تصریح کرد: باید این افراد را در حوزه اقناعی وارد کنیم.

وی ادامه داد: آموزش باید از سوم دبستان و همچنین از طریق صدا و سیما صورت گیرد تا مردم بتوانند از نکات مثبت فضای مجازی بهره مند شوند.

* حوزه های مختلف در معرض آسیب های فضای مجازی هستند

محسن رئیسی- رئیس پلیس امنیت اخلاقی پلیس اطلاعات مازندران- با بیان اینکه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، روانی و امنیتی در معرض آسیب های فضای مجازی هستند، افزود: به روز کردن اطلاعات و آگاهی مسئولان و افراد جامعه، داشتن مطالعه دقیق و دارا بودن هر کاربر اینترنت از آی پی و نام کاربری مشخص از جمله راهکارهایی است که ما را در یک مقابله فرهنگی کلی با ابن آسیب ها یاری می کند.

حبیب حسین زادگان -مدیر کل ورزش و جوانان مازندران- هم با تاکید بر آگاه نبودن از بسیاری از آسیب و تهدیدهای فضای مجازی، پیش از حضور در این نشست، گفت: برای جلوگیری از این آسیب ها باید یک کار پژوهشی دقیق صورت پذیرد.

وی همچنین افزود: جوانان بیشترین آسیب را در این زمینه متحمل می شوند و باید بر بالا بردن آگاهی این قشر تمرکز کنیم.

*رسانه های مجازی معجزه قرن هستند

علیرضا یونسی-معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران- اساسی ترین مسئله امروز را پرداختن به آسیب های زیربنایی دانست و تاکید کرد: تنوع آسیب ها و تهدیدات همیشه وجود داشته است، چه برسد به امروز که عصر انفجار اطلاعات است.

وی با اشاره به وجود جنبه های مثبت و منفی در همه ابزار علمی، خاطرنشان کرد: توانایی کاربران، در بهره گیری مثبت و منفی از علم، بستگی به خودشان و آگاهی شان دارد.

یونسی همچنین رسانه های مجازی را معجزه قرن و تسهیل کننده ارتباطات نامید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه ایران در حوزه سایبری در جهان بسیار توانا است، افزود: باید سازوکاری طراحی کنیم که جامعه را در مقابل آسیب ها واکسینه کند که این هم دشوار است.

 این مسئول درادامه به ارائه راهکارهای زیر پرداخت: دستگاه های اجرایی با به کارگیری مشاوران در حوزه فناوری، ضریب نفوذپذیری سایت های شان را کاهش دهند، دستگاه های فرهنگی آسیب ها را اطلاع رسانی کنند و راهکارهای مقابله ارائه دهند، مدیران سازمان ها سازوکار برای پیشگیری ارائه دهند، اداره ارشاد وظیفه سنگینی به عهده دارد و باید تهدیدها را به فرصت تبدبل کند، اداره کل اطلاعات، حراست اداره ها را توجیه کند، روابط عمومی ها نیز باید توجیه شوند، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان امامزاده ها باید به شکل مستمر به آموزش و اطلاع رسانی بپردازند، صدا و سیما باید در ساعات پربیننده با استفاده از کارشناسان مردم را در این زمینه توجیه کند و بسیج و جمعیت هلال احمر باید به آموزش اعضا خود بپردازند.

یونسی همچنین با بیان اینکه باید به سمت ایمن سازی جامعه از آفات اجتماعی ناشی از استفاده نامطلوب این پدیده برویم، افزود: همه عوامل استان باید در این راستا بسیج شوند.

وی با اشاره به نفوذ زیاد شبکه های اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: اگر مدیریت کیفی نداشته باشیم و شبکه های مجازی را به خوبی هدایت نکنیم، این ویروس مانند بلای اعتیاد می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار، پدیده فضای مجازی را بسیار حساس ارزیابی کرد و ابراز داشت: همانگونه که کشیده فلان جاده یا ساختن فلان پل برای استان مهم است، این حوزه ها که با جان و روح مردم سازگار است و به فضیلت جامعه بستگی دارد، نیز قابل توجه است.



    ©2013 APG.ir