تعداد بازدید: 4340

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 9 بهمن 1393-1:7

سرنوشت نامه پيگيري افشاي نام 170 کانديداي اصولگرا که از «رحيمي» پول گرفتند؛

فیاضی: از پيگيري منصرف شده‌ايم

نماینده نور و محمودآباد: متوجه شديم که اين موضوع به مجلس نهم مربوط نيست و در زمان مجلس هشتم بوده است، به همين دليل از پيگيري منصرف شده‌ايم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضادهکی: محمدرضا رحيمي، در نامه‌اي دردمندانه به محمود احمدي‌نژاد، از اعلام برائت وي درباره محکوميتش اظهار ناخرسندي کرده بود. اما در متن اين نامه موضوعي مطرح شد که اذهان عمومي را حساس کرد؛ وي از پرداخت پول توسط يک شخص خاص به 170 نماينده مجلس هفتم براي انتخابات مجلس هشتم خبر داد.

اين موضوع مورد توجه برخي نمايندگان قرار گرفت. در شرايطي که خبرها حاکي از امضاي نامه در مجلس براي افشاي نام اين 170 نفر بود، اعلام شد که اين ماجرا با پاره شدن نامه مزبور منتفي شده است. هر چند يکي از نمايندگان اظهار کرد که مجلس هفته آينده پيگير ماجرا خواهد بود.

شايد محکوميت يک معاون اول سابق دولت به تنهايي خبر جالب توجهي باشد، اما پس‌لرزه‌هاي اين حکم حاشيه‌هايي جالب‌تر از متن ساخته است. اولين پس‌لرزه اين بود که اصولگرايان سعي کردند با اعلام برائت از محمود احمدي‌نژاد و محمدرضا رحيمي، در عين پنهان کردن حمايت خود از دولت‌هاي نهم و دهم، به خود مدال افتخار مبارزه با فساد بدهند و حتي رحيمي را منسوب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و رشد وي در عرصه سياسي را حاصل دوران دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات مطرح کنند. اما اين موضوع وقتي جالب‌تر شد که رئيس دولت دهم نيز که زماني دولت خود را پاکدست‌ترين دولت تاريخ مي‌ناميد و در تعريف از معاون اول خود، تقوا و درستکاري وي را مي‌ستود و در هنگام مطرح شدن پرونده رحيمي، کابينه‌اش را خط قرمز دانسته و مانع پيگيري اين پرونده مي‌شد، از وي برائت جست.

دفتر رئيس‌جمهور سابق هرچند سعي کرده بود بيانيه‌اي دوپهلو درباره محکوميت محمدرضا رحيمي بنويسد، اما محتواي اين بيانيه به گونه‌اي بود که همگان از آن بوي برائت‌جويي شنيدند.

محمدرضا رحيمي نيز اين برائت‌جويي را حس کرد و نتيجه آن شد که دل‌شکسته، نامه‌اي خطاب به «دوست» و «رئيس‌جمهور»ش، محمود احمدي‌نژاد بنويسد. اين نامه و برخي افشاگري‌هاي موجود در آن، در قالب گلايه هرچند خود يکي از پس‌لرزه‌هاي قوي حکم رحيمي محسوب مي‌شود، اما خود موج جديدي را نيز ايجاد کرد.

رحيمي در اين نامه به ماجراي تقسيم و پرداخت پول بين 170 نماينده دور هفتم مجلس شوراي اسلامي به عنوان کمک هزينه انتخاباتي براي مجلس هشتم شوراي اسلامي اشاره مي‌کند. وي در نامه خود نوشته است: همواره در آستانه برگزاري انتخابات مجلس، کميته‌هايي براي برنامه‌ريزي و راهبري امر انتخابات توسط جريانات سياسي تشکيل مي‌گردد. در اين راستا براي انتخابات مجلس هشتم نيز کميته‌اي متشکل از برخي چهره‌هاي اصولگرا برگزار و بنا شد از کانديداهاي اصولگرا در سطح کشور از طريق کمک‌هاي غيردولتي پشتيباني مالي شود.

وي افزوده است: در ميان افراد کمک‌کننده فردي به نام «جابر ابدالي» که از سوي برخي نمايندگان مجلس و مقامات قضايي و اجرايي به اينجانب معرفي شده بود، براي کمک اعلام آمادگي نمود. بنده نيز به واسطه حساسيت و اطمينان خاطر از سالم بودن کمک‌هاي نامبرده همچون ساير موارد در خصوص ايشان از طريق حراست ديوان محاسبات از مجاري ذيصلاح، در خصوص وي استعلام کردم که پس از اطمينان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضميمه پرونده است، براي دريافت کمک از وي اعلام آمادگي نموديم و از وي خواستيم که به کانديداهايي که ما معرفي مي‌کنيم از محل حساب شخصي و با چک بانکي خودش کمک نمايد.

معاون اول دولت دهم اضافه مي‌کند: در نهايت نامبرده مجموعاً يک ميليارد و دويست ميليون تومان را به اين امر اختصاص داد و البته کليه اسناد و کپي چک‌هاي صادره که به قريب 170نفر از کانديداهاي مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسيد. بنابراين کل اين مبلغ يک ميليارد و دويست ميليون تومان بوده و عينا به حساب نامزدها پرداخت گرديده است.

کمال‌الدين پيرموذن، نماينده مردم اردبيل صبح ديروز در جمع خبرنگاران گفت: نامه‌اي را خطاب به رئيس مجلس نوشتيم تا اسامي 170 نماينده‌اي که در مجلس هفتم و هشتم از رحيمي، معاون احمدي‌نژاد پول گرفته‌اند را در اختيار رسانه‌ها بگذارد.

وي ادامه داد: بنده و آقايان جواد هروي، عبدالوحيد فياضي و عبدالکريم حسين‌زاده از طراحان اين نامه به آقاي لاريجاني هستيم و تاکنون 30 نماينده آن را امضا کرده‌اند. مضاف بر اينکه اين کار را براي آگاهي بيشتر ملت ايران انجام داده‌ايم.اما اين پيگيري ساعتي پيشتر دوام نياورد و به دنبال آن احمد امير ابادي نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي خبر داد: پيرموذن خواستار انتشار اسامي نمايندگاني بود که براي حضور در مجلس نهم از بيت‌المال پول دريافت کرده‌اند. ما ايشان را توجيه کرديم که اين موضوع مربوط به مجلس هشتم بوده است نه مجلس نهم، بنابراين پيرموذن نامه را پاره کرد.

عبدالوحيد فياضي، يکي ديگر از نمايندگان پيگير امضاي نامه براي افشاي نام نمايندگاني که از رحيمي پول گرفته‌اند نيز پاره کردن اين نامه از سوي پيرموذن را تائيد مي‌کند.

نماینده نور و محمودآباد گفت: متوجه شديم که اين موضوع به مجلس نهم مربوط نيست و در زمان مجلس هشتم بوده است، به همين دليل از پيگيري منصرف شده‌ايم.

اما از سوي ديگر جواد هروي، نماينده ديگري که نامش در بين نمايندگان پيگير امضاي نامه افشاي نام 170 نماينده بود، اعلام کرد که اين ماجرا پيگيري مي‌شود.

وي گفت: صبح سه‌شنبه بعد از اين که اخبار مربوط به نامه محمد‌رضا رحيمي به نمايندگان رسيد، متوجه شديم که يکي از مقولات مطرح شده در اين نامه، پرداخت پول به برخي نمايندگان براي دور هشتم انتخابات مجلس بوده است.

نماينده قائنات در مجلس شوراي اسلامي افزود: نمايندگان اين قضيه را به منزله توهين به مجلس و قوه مقننه دانسته و نامه‌اي تهيه شد و به امضاي برخي نمايندگان رسيد که تکليف اين موضوع و اسامي نمايندگاني که پول دريافت کرده‌اند از سوي هيات رئيسه مجلس روشن شود.

وي با بيان اين که 30 تا 40 امضا نيز براي اين نامه جمع‌آوري شده است، ضمن رد کردن پاره شدن اين نامه و گذشتن نمايندگان از پيگيري موضوع اضافه کرد: با توجه به اتمام وقت صحن علني مجلس، جمع‌آوري امضا متوقف شد و اين موضوع در هفته آينده پيگيري خواهد شد.

*متن کامل این گزارش را در روزنامه ابتکار امروز بخوانید.

 


  • شنبه 11 بهمن 1393-21:48

    برداشت پول بیمه مرکزی از سوی آقای رحیمی هم موضوع بعدی این گزارشه!

    • شنبه 11 بهمن 1393-21:46

      تا برای نحوه هزینه کرد انتخابات قانون مشخصی تصویب نشه انتظار سلامت با ابهام مواجه است!

      • شنبه 11 بهمن 1393-17:5

        برادر غیور و نماینده جان بر کف خسته نباشید.
        درسته که بسیاری از نمایندگان مجلس فعلی در مجلس قبلی هم بودند، اما خیلی مهم نیست که کی پول گرفته و چقدر گرفته و از کجا! مگه این مساله مهمه؟!! تو این همه مشکلاتی که جامعه با آن دست به گریبانه، اینکه نمایندگان یه پولی از کسی گرفتن مشکل جامعه ماست؟!!
        آقای فیاضی عزیز، ای نماینده واقعی مردم، این قضیه رو کش ندهید! نمایندگان با زحمتی که می کشند و فداکاری هایی که انجام می دهند حقشان است که چنین پولهایی بهشون کادو داده بشه. حالا اگر از طرف آقا محمود باشه که خیلی لذت بخشه. نوش جانتان

        • شنبه 11 بهمن 1393-10:52

          آقای فیاضی در مورد استخدامهای زمان تصدی اش بر اداره کل آموزش و پرورش پاسخگو باشد بقیه پیش کشش

          • شنبه 11 بهمن 1393-9:5

            اگر انتخابات استانی شود نخبگان علمی فرصت معرفی پیدا می کنند و از انحصار یک قوم یا قبیله محلی جلوگیری می شود .در انتخابات آینده مجلس به تخصص و تجربه واقعی و بر اساس شایسته سالاری رای دهید...

            • جمعه 10 بهمن 1393-11:20

              از کوزه همان تراود که در اوست....! از این نمایندگان مصلحت اندیش و بله قربان گو بیشتر از این توقع نیست...! اما افکار عمومی و وجدان بیدار تاریخ و مردم نسبت به آنها به درستی قضاوت خواهند کرد.....
              با استرداد آن نامه، منویات آنها برای مردم آشکار شده است....!!! :
              نامه را مستردد کنید، اسامی نمایندگان مزبور را اعلام نکنید، نامه را پاره کنید و آتش بزنید؛ اما وجدان بیدار مردم و رسانه های راست اندیش و شهروندان دردمند و تحت فشار را چگونه تکه تکه و پاره خواهید کرد و محو خواهید نمود....؟
              این وجدان های آگاهی، خود آتشی است شعله ور که آتش نیستی بر خرمن هستی که اشخاصی که حقوق مردم را نقض کرده و برای آن ارزشی قائل نیستند، خواهد زد...این آتش فعلاً، بر خرمن دولت نهم و دهم افتاده و دیر نیست که.....!

              • پنجشنبه 9 بهمن 1393-15:54

                البته نباید فراموش کنیم بیشتر نمایندگان مجلس نهم از مجلس نشینان هشتم هم هستند.یکی از بزرگان دین میفرمایند (حقیقت رابیان کنید حتی بر ضرر خودتان باشد ) .نمایندگان امین مردم بوده وموظف به حفظ حقوق بیت المال میباشند .این انصراف پیام خوبی را مخابره نمیکند

                • پنجشنبه 9 بهمن 1393-15:41

                  7یا 8 میلون پولی نیست ،...!!!!!!!!!!

                  • بیت المال رو هواپاسخ به این دیدگاه 5 0
                    پنجشنبه 9 بهمن 1393-12:34

                    مگر مجلس هشتم که شده نباید پیگیری شود خلاصه پول بیت المال بوده جالبه چون مجلس هشتم هم موسوم به اصولگرا بود شاید ضرورتی به پیگیری نیست این هم مدل 93 اصولگرایی؟

                    • پنجشنبه 9 بهمن 1393-16:37

                      عزیز برادر کجای این متن خوندی که پول بیت المال بوده ؟؟ طرف از جیب شخصیش خواسته هزینه کنه نه بیت المال ، هرچند بعدا ده برابر اون رو از راه های به اصلاطح قانونی بخوانید ... بدست میاره

                      • پنجشنبه 9 بهمن 1393-15:1

                        بهر حال احتمالا ایشان قانع شده اند که اینطور موضعگیری کرده اند. باید دید چه چیزی اون آتیش داغ اولیه را خوابوند؟

                      • پنجشنبه 9 بهمن 1393-10:13

                        آقاي فياضي يك سال ديگه...همديگرو ميبينيم.

                        • پنجشنبه 9 بهمن 1393-8:15

                          آقاي فياضي انشاالله پرونده شما در استخدامهاي سال 89 ...هم باز ميشه...

                          • شنبه 11 بهمن 1393-23:46

                            ااقای فیاضی.اضهارنظرات ونطقهای آتشین شما آدم رامتحیر میکند.یادتان هست به اتفاق دوستان ... خود سر میز صبحانه درمنازل همدیگر چه افراد بیگناهی را به جرم مخالفت بااندیشه های احمدی نژادی شما به روز سیاه کشانده اید.به خصوص وقتی به خاطر حذف مدیران مثل خودتان درمجلس فریاد وااسلاما سرداده اید.به راستی عجب روزگاری داریم.


                          ©2013 APG.ir