تعداد بازدید: 3552

توصیه به دیگران 1

شنبه 18 بهمن 1393-23:26

امام جمعه بابل:

وفاداري اين دولت به ارزش هاي انقلاب بیشتر است

گزارش روز ششم نمایشگاه کتاب/ روحانی: استاندار مازندران با برخورداري از تجربيات گذشته، در انجام امور استان توفيقات خوبي داشته است/حسن زاده: در حوزه عمراني دولت بسيار موفق عمل كرده است.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمداسماعیل بخشی سورکی: روز ششم نمايشگاه کتاب مازندران با استقبال مردم و همچنين ترافيك بازديد مسئولان همراه بود.

حجت الاسلام حسن روحانی –امام جمعه شهرستان بابل- از نمایشگاه کتاب مازندران بازدید کرد.

وی در گفتگو با مازندنومه با بیان اینکه برای دریافت موضوعات و مفاهیم ضروری است که به امر کتاب و کتابخوانی بپردازیم، اظهار داشت: علی رغم حضور رسانه های مختلف مجازی برای دریافت علوم و پژوهش، نفس کتاب و کتابخوانی بهره ای دارد که باید فرصتی برای این امر تعریف کرد.

امام جمعه شهرستان بابل با بیان اینکه یکی از عواملی که می تواند اثر شایسته ای بگذارد احیای فرهنگ کتابخوانی است افزود: مطالعه در حوزه های مختلف می تواند به احیای ارزشهای انسانی و جوامع بشری کمک کند که با توجه به این امر نقش نمایشگاه ها، مراکز فرهنگی و نهادهای کتابخانه بسیار ویژه و مهم است.

حجت الاسلام روحانی به ظرفیت تریبون های نمازجمعه در راستای تبلیغ و نشر فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت: چند ماهی است که از تریبون نماز جمعه به ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدام کرده ایم و هر هفته دو یا سه کتاب به نمازگزاران معرفی می شود.

وی همچنین در خصوص حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن ابراز داشت: تقاضاي ما از آحاد ملت اين است كه همانگونه كه سال هاي گذشته با شكوه در راهپيمايي شركت كنند چرا كه اين حضور گسترده براي دوستداران نظام مايه قوت و براي دشمنان انقلاب مايه ياس و نااميدي است.

امام جمعه شهرستان بابل با بيان اينكه ملت ايران بر سر آرمان و اهداف خود ايستاده است افزود: حضور مردم عامل مقبوليت نظام اسلامي است، به همين دليل است كه مردم هر سال با شكوه بيشتري در راهپيمايي شركت مي كنند تا به حركت خود تداوم بخشند.

وي در پاسخ به سوال مازندنومه در خصوص عملكرد دولت تدبير و اميد و استاندار مازندران اظهار داشت: در مجموع بايد اشاره كنم كه علي رغم تاملات و انتقاداتي كه در بعضي حوزه ها به دولت كريمه وارد است، اما در نگاه كلي وفاداري اين دولت به ارزش هاي انقلاب و سامان دهي جامعه نسبت به نواقص و نگراني هايي كه در اواخر دولت قبل ايجاد شده بود، بيشتر است.

وي با بيان اين که برخي انتقادها در عرصه هاي فرهنگي نيز وجود دارد، گفت: اميدواريم اين دولت در عمل به وعده ها بيشتر از اين موفق تر باشد.

امام جمعه شهرستان ابراز داشت: استاندار مازندران با برخورداري از تجربيات گذشته حسب نظر صاحبنظران مختلف در انجام امور استان نسبتاً توفيقات خوبي داشته اند و اميدواريم زمينه رشد و جنبش و جوش اقتصادي و فرهنگي در جامعه بيشتر شود و مشكلات مردم هم روز به روز مرتفع شود.

*نمي توان به گفتار و رفتار مخالفان دولت اعتماد كرد

اسماعيل حسن زاده-بخشدار رودپي شمالي- در گفتگو با ما اظهار داشت: كتاب و مطالعه تاثيرش كوتاه مدت نيست، بلكه در دراز مدت اثرگذاري مثبت خواهد داشت.

وي با بيان اينكه مخاطب ها هم بايد آن چيزي كه مد نظر نويسنده و يا هدف ناشر است به جامعه القا كنند، افزود: همه اينها نيازمند گذشت زمان است كه بازخورد آن در دراز مدت به جامعه بر مي گردد.

بخشدار رودپي شمالي با اشاره به اينكه حكومت وظيفه دارد براي انتقال آن چيزي كه مورد نظرش استف نيازسنجي كند، اظهار داشت: حكومت مي تواند از طريق افراد فرهيخته و اثرگذار در پيشرفت هاي فرهنگي جامعه، چه در حوزه علوم دانشگاهي و چه حوزه هاي علميه و همچنين در رشته هاي مختلف علوم اسلامي و انساني اين نيازسنجي را انجام دهد.

وي ادامه داد: پس از نيازسنجي و بررسي اين نيازها در مراكز آماري كتاب هاي مناسب با نياز مخاطب به قميت مناسب توليد و در دسترس مردم قرار گيرد.

اين مسئول گفت: در همه زمينه ها نياز است تا دولت از ناشران و موسسات نشر نيز حمايت كند تا آن ها هم بتوانند با كاهش قيمت كتاب ها، محصولات خود را به دست مخاطبان برسانند.

وي در خصوص اشاعه فرهنگ مطالعه و كتابخواني نيز اظهار داشت: نياز داريم تا به صورت پايه اي و از مقطع مهدكودك آموزش كتابخواني را داشته باشيم تا كودك نيازهاي خود را از طريق مراجعه به كتاب ها تامين كند.

حسن زاده در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكلات بخش فرح آباد ساري ابراز داشت:در اين بخش مشكل محروميت از زيرساخت نيست، اما زيرساخت ها ضعيف و نيازمند تقويت است.

وي به شبكه هاي آبرساني ايجاد شده در اين بخش اشاره كرد و گفت: اين شبكه ها 30 سال قبل و بر اساس جمعيت و نيازهاي آن روز مردم انجام شد، اما اكنون با افزايش جمعيت و افزايش تعداد موسسات، شركت ها، كارخانه ها و دانشگاه ها نياز است كه در بحث تامين آب آشامیدنی حمايت جدي صورت گيرد.

بخشدار رودپي شمالي به اقدامات دولت در اين خصوص نيز اشاره كرد و گفت: البته امسال اعتبارات خوبي در اين بخش تخصيص داده شده است كه اميدواريم بخشي از مشكلات با تحقق بودجه ها حل شود.

حسن زاده در ارزيابي عملكرد دولت تدبير و اميد و مخالفت هايي كه با بعضي از سياست هاي دولت انجام مي شود، افزود: يك عده منتقدند و يك عده نيز مخالف هستند كه در لواي منتقدان خود را نشان مي دهند، در حاليكه عملاً مخالف دولت هستند.

وي ادامه داد: به دليل اينكه اين افراد در همه زمينه ها نيمه خالي ليوان را با نگاه منفي مي نگرند، نمي توان به گفتار و رفتار آن ها اعتماد كرد.

بخشدار رودپي شمالي اظهار داشت: اقدامات دولت در سياست خارجي عالي بوده است اما ممكن است از صفر تا صد عالي و خوب نباشد و نقدهايي هم مطرح باشد اما در مجموع بايد ديد كه تا چه اندازه عملكرد آن به نفع منافع و مصالح ملي بوده است.

وي گفت:چيزي كه وجود دارد آن است كه سياست خارجي كشور منطبق با سياست هاي كلان نظام است و نمي توانيم آن را جداي از نظام و فقط وابسته به افراد بدانيم، اما امروز كشور به اين نتيجه رسيده است كه با اين روند وارد مذاكره شود.

حسن زاده با بيان اينكه در حوزه عمراني دولت بسيار موفق عمل كرده است، گفت: تخصيص 70 درصدي اعتبارات عمراني نشان از موفقيت دولت در اين خصوص دارد.

اين مسئول با بيان اينكه عملكرد دولت تدبير و اميد در حوزه بهداشت و درمان قابل دفاع است، افزود: مردم وقتي به مراكز درماني مراجعه مي كنند و راضي بيرون مي آيند نشان از تلاش دولت به قشر محروم جامعه دارد، چرا كه 90 درصد هزينه هاي درماني را دولت و تنها ده درصد را مردم پرداخت مي كنند.

حسن زاده همچنين به مهار تورم موجود در كشور اشاره كرد و گفت: كاهش روند رو به رشد تورم در جامعه و بهبود فضاي كسب و كار هم از جمله اقدامات خوب دولت تدبير و اميد بوده است كه اميدواريم با روندي كه در پيش گرفته شده است مشكلات مردم روز به روز كمتر شود.

*کتابخانه زیراب بازسازی شود

ناصر ملكي -بخشدار زيرآب- نيز در بازديد از نمايشگاه كتاب مازندران در گفتگو با ما بر اهميت مطالعه و فرهنگ كتابخواني در استان تاكيد كرد و گفت: نمايشگاه كتاب فرصتي است تا مردم با كتاب هاي حوزه هاي مختلف بيشتر آشنا شوند.

وي با بيان اينكه شور و اشتياق موجود از رغبت مردم به كتاب و فرهنگ كتابخواني نشان دارد، افزود: متاسفانه قيمت كتاب ها به گونه اي است كه خانواده ها قادر به خريد كتاب هاي متعدد نيستند.

ملكي گفت: دولت بايد حمايت كند تا حداقل افرادي كه عضو كتابخانه هستند از بن هاي ارزان قيمت و يا تسهيلات ديگر استفاده كنند.

وي با بيان اينكه در موضوع سفير كتاب دوسالي است كه همكاران ما در كتابخانه شهيد كميل ايماني زيرآب آن را اجرا كرده اند، گفت: اين ايده قرار است در سطح كتابخانه هاي استان نيز اجرايي شود و حتي با حضور معاون وزير ارشاد در مراسم افتتاحيه نمايشگاه در خصوص گسترش اين طرح در سطح كشور هم تمهيداتي انديشيده شد.

بخشدار زيرآب گفت: در واقع هدف از اجراي اين طرح آشنايي و تشويق مردم به مطالعه و ترويج فرهنگ كتابخواني است.

ملكي با بيان اينكه كتابخانه شهر زيرآب يكي از قديمي ترين كتابخانه هاي استان است، افزود: دولت بايد تدبيري بينديشد كه در راستاي نوسازي اين كتابخانه اقدام اساسي صورت گيرد.

وي با اشاره به جمعيت ده هزار نفري زيرآب و عضويت 1500 نفر در كتابخانه ابراز داشت: از نظر ميزان جمعيت و تناسب افراد عضو در كتابخانه، حرف اول را در استان مي زنيم.

ملكي گفت: متاسفانه بسياري از طرح هاي همكاران ما در اين كتابخانه براي تشويق مردم به مطالعه به دليل كمبود فضاي كتابخانه بر زمين مانده و اجرا نشده است.

* مطلب مرتبط:

کیسه دولت خالی است، توقع زیادی نداریم

مدیران کتاب نمی خوانند/خشک مغزها همیشه تاریخ وجود داشتند

آذر: نمي توانيم به فضای مجازی اعتماد كنيم

فرماندار آمل: اهل مطالعه نیستم

تجلیل از مدیر انتشارات شلفین

استقبال رضایت بخش نیست

من سفیر کتاب 11 سال دارم!

وضع کتاب بدتر شده است/رمان نویس بوتیک زد

معاون وزیر ارشاد: برخی سالی یک کتاب هم نمی خوانند



    ©2013 APG.ir