تعداد بازدید: 4084

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 20 بهمن 1393-14:2

دلاور بزرگ نیا:

گردشگر فرهنگ مازندران را تخریب نمی کند

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران: آمار مسافران و شب خواب ها باید دقیق باشد/ آب ریختن در آمارها بعدا به ضررمان تمام می شود/گردشگر باعث به هم ریختگی استان نمی شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: صبح امروز پل ارتباطی روستای واسکس قائم شهر باحضور مسئولان شهرستان افتتاح شد.

 مهدی محمدی -فرماندار قائمشهر- بیمار بود و ایمان چوپانی -معاون جوانش- را برای پروژه های افتتاحی راهی کرد.

مرتضی هاشم زاده -رییس شورای روستای واسکس- در آیین افتتاحیه پل شهید غفوری که دو منطقه از روستا را به هم متصل می کند، گفت: این پل با هزینه 35 میلیون تومان با همت مردم، و حمایت نماینده مردم شهرستان قائمشهر وسوادکوه در مجلس افتتاح شد.

وی افزود: احداث این پل با ظرفیت 15 باکس بتونی بوده است.

حجت‌الله مولایی در این مراسم ،با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در بخش مرکزی حدود 2 میلیارد تومان بوده است، گفت: در حال حاضر با مشارکت مردم حدود 12 میلیارد تومان پروژه عمرانی در بخش در حال اجرا است.

بخشدار بخش مرکزی قائمشهر با بیان اینکه مردم روستاها پایه های تولید کشورند و حضور خود را در انقلاب ثابت کردند، اظهار داشت: بسیاری از پروژه ها با مشارکت مردم روستاها انجام شده است که ما را دلگرم می کند.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی ها وکار مانده از قبل زیاد است، گفت: ما دست هرکس را که در مسائلی نظیر پل ارتباطی، طرح هادی و احداث جاده بین مزارع بتواند کمک حال ما باشد، به گرمی می فشاریم.

مولایی با بیان اینکه قوانین طرح هادی برای رعایت اصول مهندسی ساخت و ساز و معماری تهیه شده یادآور شد: اجرای این قوانین به نفع روستائیان است.

*صنایع غذایی یک فرصت گردشگری است

  امروز هم چنین رستوران سنتی آوینا با حضور دلاور بزرگ نیا -مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران- در قائم شهر افتتاح شد.

بزرگ نیا با بیان اینکه در جامعه ای که یکی از شایع ترین بیماری ها در آن افسردگی است، هر اتفاقی که بتواند سبب انبساط خاطر شود علاوه بر ایجاد فرصت شغلی یک خدمت است، اظهار داشت: ما در برخی موارد فرصت سوزی کردیم و در بخش کشاورزی نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم.

وی گفت: در برخی موارد باغات خود را به هم ریختیم، در حالی که باید ببینیم آیا محصولی که برای آن تلاش می کنیم یک محصول استراتژیک برای ما محسوب می شود یا خیر؟!

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران ضمن تاکید بر اینکه باغات مازندران یک فرصت در گردشگری محسوب می شود، اذعان کرد: همه باید سعی کنیم تا با سرعت با این فرصت آشنا شویم و یک ادبیات مشترک نسبت به این موضوع که توسعه گردشگری است، پیدا کنیم.

وی ضمن انتقاد از عده ای که گردشگری را در تعارض با فرهنگ مازندران می دانند و آن را یک خطر محسوب می کنند، گفت: ما از برخی دوستان می شنویم که گردشگران، فرهنگ مازندران را مورد هجمه قرار می دهند و می گویند گردشگر باعث به هم ریختگی می شود، درحالی که این طور نیست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: اگر ما کنشگر فرهنگ مازندران باشیم وآن را شناخته باشیم می توانیم در جامعه مهمان تاثیرگذار باشیم.

بزرگ نیا با اشاره به آنکه امروز صنایع غذایی یک فرصت گردشگری است، خاطر نشان کرد: فرهنگ مردم یک منطقه می تواند از جاذبه های گردشگری باشد که غذا وصنایع غذایی هم جزیی از آن شود.

این مسئول با بیان اینکه مازندران طبق آمار بیست میلیون شب خواب دارد، اظهار داشت: بودجه ای که برای مازندران از بخش تملک و دارایی وچود دارد اگر صد در صد تخصیص یابد، 7 هزار و300 میلیارد تومان است که با توجه به بخش گردشگری می توان بیشتر از این مبلغ به دست آورد و ایجاد اشتغال نمود.

وی با بیان اینکه آمار مسافران و شب خواب ها باید دقیق باشد گفت: آب ریختن در آمارها بعدا به ضررمان تمام می شود.



    ©2013 APG.ir