تعداد بازدید: 3046

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 20 بهمن 1393-23:28

محمود واعظی:

براي مازندران برنامه جداگانه اي را تدوين كرده ايم

گزارش جلسه شوراي اداري استان مازندران با حضور وزير ارتباطات /ظرفیت پهنای باند موجود استان به 170 گیگابیت افزایش می‌یابد/مازندران به يكي از نقاط اصلي آي تي در كشور تبديل مي شود/ سال 94 سال همگاني كردن دولت الكترونيك در مازندران است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: دوازدهمين جلسه شوراي اداري استان مازندران با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در سالن همايش معاونت برنامه ريزي استانداري مازندران تشكيل شد.

در اين جلسه حسن خيريان پور-معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداری مازندران-با بيان اينكه در نقشه راه نظام اداري كشور دولت الكترونيك و هوشمند سازي مصوب شده است، افزود: بايد اعلام كنم كه اين نگاه عميق و دقيق و عزم و اراده در مجموعه اداري استان به وجود آمده است و اين يك ضرورت اجتناب ناپذير براي تسريع خدمت رساني به مردم و دقت در انجام كارها است.

وي با باين اينكه در مجموع 78 كارگروه دولت الكترونيك به صورت استاني و شهرستاني تشكيل شده است، گفت: 598 مصوبه اين جلسات نشان مي دهد كه استان مازندران اين عزم را در بين مردم هم به وجود آورده است كه دولت الكترونيك را به اجرا در آورند.

* 160 درصد جمعيت استان داراي سيم كارت هستند

یدالله طهماسبی-مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان مازندران- هم در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از زيرساخت هاي استان اظهار داشت: از جمعيت سه ميليون و 100هزاری نفري 480هزار دانش آموز مشغول تحصيل هستند كه 44 درصد آنها كاربر اينترنت هستند.

وي با اشاره به درصد كاربران بر اساس تكنولوژي در بحث APS مازندران 58.65 درصد است كه رتبه اول در كشور را داريم افزود: اينترنت ورودي استان 28 گيگابايت بر ثانيه است كه تنها 12.5 درصد آن زير بار ترافيك است و 55 درصد اينترنت آماده واگذاري داريم.

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان مازندران ابراز داشت: 160 درصد جمعيت استان داراي سيم كارت هستند كه از اين ميزان 2236 هراز نفر همراه اول و 102هزار نفر هم از سيم كارت رايتل استفاده مي كنند.

وي با بيان اينكه 2268 روستا داراي ADSL هستند و 1370 روستاي استان نيز در آينده به اينترنت پرسرعت وصل مي شود افزود: تا پايان شش ماهه اول سال 94 اينكار صورت خواهد گرفت. طهماسبي گفت:وضعيت ITC استان بر اساس شاخص هاي ITUمازندران بعد از تهران در رتبه دوم كشور قرار دارد.

*هزار ميليارد تومان به بخش توسعه زير ساخت تزريق شد

برات قنبري-معاون برنامه ريزي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات- نيز در اين مراسم با بيان اينكه ارتباط رساني به 25 هزار روستاي كشور در دستور كار قرار دارد، افزود: نهضتي در اين راستا شروع شده كه مازندران در اين حوزه پيشتاز است.

وي با اشاره به اينكه كاربران مازندراني سرويس را مقدم بر خدمات مي دانند، گفت: ضريب دسترسي شش از ده و نمره استفاده يك از ده است كه اين رقم متوسط در كشور 1.8 است.

اين مسئول گفت:هزار ميليارد تومان به بخش توسعه زير ساخت تزريق كرديم و چهار هزار ميليارد تومان هم بخش خصوصي ورود پيدا كرده است تا عقب ماندگي هاي گذشته جبران شود.

وي ابراز داشت: سهم استان مازندران با توجه به گردشگرپذير بودن به 300 ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخش توسعه زيرساخت ارتقا يافته است.

قنبري از سرمايه گذاري دو هزار ميلياردي در بخش زير ساخت و 10 هزار ميلياردي سرمايه گذاري بخش خصوصي در سال آينده اشاره كرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتي بايد به اين امر توجه كرد.

* ظرفیت پهنای باند موجود استان به 170 گیگابیت افزایش می‌یابد

مهدی کریمی- معاون توسعه شركت ارتباطات زيرساخت – نيز در اين جلسه با بيان اينكه 58 هزار كيلومتر فيبر نوري در كشور داريم، افزود: استان هاي گيلان، گلستان و سمنان توسعه ارتباط شان وابسته به مازندران است و اين نشان از نقش ويژه مازندران در اين زمينه دارد.

وي با بيان اينكه پهناي باند لبه استان 72گيگابايت برثانيه است، گفت: ظرفيت 28 گيگا بايت بر ثانبه به اپراتورهاي تخصيص يافته كه تنها 14 گيگ از آن زير بار است.

کریمی با اشاره به اینکه به هر میزان که پهنای باند نیاز باشد، افزايش خواهيم داد گفت: ظرفیت پهنای باند موجود استان را تا پایان سال به 170 گیگابیت افزایش می‌دهیم و تا پایان دولت تدبير و اميد هم دو هزار گیگابايت اين رقم را افزایش مي دهيم.

وي با تاكيد بر اينكه مازندران به يكي از نقاط اصلي آي تي در كشور تبديل مي شود و دقيقا مانند تهران خواهد شد، افزود: مازندران در آينده نه تنها پهناي باند خود را افزايش خواهد داد، پهناي باند ساير استان ها را نيز تامين خواهد كرد.

*توسعه زيرساخت وظيفه حكومت است

مرتضی براری -معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات – در جلسه شوراي اداري استان مازندران اظهار داشت: 100 سايت BTSدر حال نصب است و تا پايان سال نيز 500 سايت BTS نصب خواهد شد.

وي با بيان اينكه تمام روستاها به جز زير 20 خانوار داراي تلفن ثابت است گفت: در روستاهاي ديگر نيز به دليل مشكلات برق نتوانستيم تلفن ثابت را مستقر كنيم.

اين مسئول گفت:در ITC مازندران رتبه دوم كشور را دارد و استان براي پيشرفت و جهش در حوزه زيرساخت ظرفيت قابل ملاحظه اي دارد.

براري با بيان اينكه توسعه زيرساخت وظيفه حكومت است، افزود:بيش از 300 ميليارد تومان سرمايه گذاري در استان شده است كه اميدواريم با تداوم اين امر شاهد تحول جدي در بخش توسعه زيرساخت باشيم.

*صبح سه ميليون نفريم و عصر 13 ميليون 

سيدهادي حسيني-نماينده مردم قائمشهر، جويبار، سيمرغ و سوادكوه- با بيان اينكه مازندران سه ميليون نفري يك استان طولي است كه از يك طرف به جنگل و از سوي ديگر به دريا منتهي مي شود، افزود: اين مقدار زيرساخت موجود اگر خودمان باشيم كفايت مي كند، اما مشكل اين است كه ما صبح سه ميليون نفريم و عصر اين ميزان جمعيت به 13 ميليون نفر مي رسد.

وي با بيان اينكه وضع راه هاي ارتباطي ما هم خوب نيست و اگر قرار باشد مردم براي همه كارها بيرون بيايند مشكل ساز خواهد شد، گفت: اگر مي خواهيم كه مردم به خيابان نيايند بايد شما در بخش ارتباطات حلال مشكلات باشيد.

اين مسئول با بيان اينكه بيش از هزار ميليارد تومان از اعتبارات مخابرات در حال حذف بود كه مانع شديم، افزود: 500 ميليارد تومان در حوزه ارتباطات زيرساخت مازندران هزينه شده است.

حسيني با اشاره به توافق انجام شده با استاندار مازندران در خصوص حوزه برق شهري اظهار داشت: قرار است تا تيرهاي برق دو شهر قائم شهر و نوشهر از سطح شهر جمع و اين دو شهر به شهر پاك تبديل شوند.

*تبديل وضعيت كارگزاران مخابرات جزو دغدغه هاي جدي ما است

حجت الاسلام ناصري-نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي-نيز در اين جلسه با بيان اينكه مازندران و خطه شمال متعلق به كل كشور است، افزود: مازندران گاهي در يك روز شاهد جمعيت 30 ميليوني است، به همين دليل از آقاي وزير خواهش مي كنيم كه در دولت با نام مازندران از كل كشور دفاع كنند.

وي ابراز داشت: تبديل وضعيت كارگزاران مخابرات جزو دغدغه هاي جدي ما است و نياز است كه در دستور كار قرار گيرد.

نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از استاندار مازندران تشكر مي كنيم كه در دولت تدبير و اميد به دور از تندروي و سياسي كاري مشكل دار و مشكل ساز وحدت و همگرايي استان را حفظ كرده است.

*سال 94 سال همگاني كردن دولت الكترونيك در مازندران است

ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران-نيز در جلسه شوراي اداري با گراميداشت ياد و خاطره امام و شهداي انقلاب اسلامي اظهار داشت:بزرگترين دستاورد انقلاب اتحاد و همدلي است كه ما هم در استان توفيقات خوبي داشته ايم.

وي با بيان اينكه در استان مشكل زير ساخت هاي اي تي نداريم، افزود:بيش از 900BTS در استان يا نصب شده و يا در حال نصب است كه قيمت هر يك از اين دستگاه ها بيش از700 ميليون تومان است.

استاندار مازندران با اشاره به برق دار كردن آخرين روستاي بالاي 20 خانوار در استان مازندران اظهار داشت: همه روستاهاي بالاي 20 خانوار در استان مازندران برقدار هستند.

وي با بيان اينكه آي تي زير ساخت توسعه در استان است و بايد اين موضوع به فرهنگ عمومي استان تبديل شود، افزود: همه امكانات فراهم است و بايد نحوه استفاده از آن فرهنگ سازي شود.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با اشاره به پرداخت 600 ميلياردي مرم مازندران بابت هزينه مكالمه با اپراتورهاي تلفن همراه اظهار داشت: اين رقم تنها به خاطر محاوره و صحبت پرداخت مي شود اما بايد ديد چه مبلغي از اين هزينه به اشتغال مردم باز مي گردد.

استاندار مازندران ابراز داشت: در طول سال 93 بيش از 300 ميليارد تومان در بحث آي تي هزينه شده است، در حالي كه سال قبل كل اعتبار ما 200 ميليارد بوده است.

وي با اشاره به تعطيلي كارخانه هاي مازندران اظهار داشت: كارخانه زغال سنگ سوادكوه در ايامي 6500 كارگر داشت اما امروز شرمنده ايم كه به مردم بگوييم اشتغال اين كارخانه صفر است.

اين مسئول به تنظيم ساعت مردم با سوت نساجي قائمشهر اشاره كرد و گفت: كارگران نساجي هشت سال از اين نقطه به آن نقطه كشيده مي شدند و بايد ديد چه دست هايي دخيل بودند كه منجر به اين وضعیت  شده است.

فلاح جلودار تاكيد كرد: امروز بسياري از اين مسايل در حال احيا است و اميدواريم كه در اوايل سال 94 كارگران اين كارخانه مشغول به كار شوند.

وي با بيان اينكه در بخش آي تي بيشترين سهم در اشتغال را مي توانيم توليد كنيم، گفت: در بيش از ده مورد طرح اساسي آي تي موافت هايي با معاونان وزارتخانه امضا شده است كه با تحقق آن شاهد افزايش بهره وري و ايجاد اشتغال پايدار خواهيم بود.

فلاح سال 94 را سال همگاني كردن دولت الكترونيك در مازندران دانست و گفت: يكي از راه هاي برون رفت براي اصلاح ساختار اداري كشور بحث فن آوري اطلاعات است كه از فساد اداري جلوگيري خواهد كرد.

وي با بيان اينكه ايجاد قطب گردشگري و شهرك هاي ICT در دستور كار قرار دارد افزود:سال 94 نهضت اشتغالزايي با محوريت فن آوري اطلاعات و ارتباطات خواهد بود تا از زيرساخت هايي كه ميلياردها تومان هزينه شده است بهره برداري كنيم.

استاندار مازندران با اشاره به 10 هزار ميليارد سرمايه گذاري انجام شده در استان ابراز داشت: همه اين اقدامات به بركت هم دلي و آرامشي است كه در استان وجود دارد و مردم هم در روز 22 بهمن با حضور خود تجلي از وحدت و همگرايي و اتحادشان را به رخ جهانيان خواهند كشيد.

* قدر اين وحدت را بدانيد

محمود واعظي –وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات-عصر امروز در جلسه شوراي اداري استان مازندران با گرامي داشت ياد و خاطره امام و شهداي انقلاب اظهار داشت: پرتاب ماهواره فجر در اين ايام صورت گرفت كه مايه غرور و افتخار ملي ما است.

وي به تاثيرگذاري نمايندگان مازندران اشاره كرد و گفت: اينكه از يك استان شش نماينده در كميسيون تلفيق جايگاه دارند، نشان از نقش و تاثيرگذاري اين نمايندگان است.

واعظي با اشاره به همدلي و همبستگي كه در استان شاهد آن بوده است، افزود: بايد قدر اين وحدت را بدانيد و با مسايل سطحي و جنبي آن را عوض نكنيد، البته بنده نمي گويم تفكر نداشته باشيد بلكه مي گويم مانند يك خانواده در كنار هم زندگي كنيد.

وي با بيان اينكه از نظر فروش نفت و درآمد اتفاق خاصي در كشور رخ نداده است، افزود: اينكه استانداران با همان بودجه و امكانات در حال فعاليت هستند نشان از مسئوليت پذيري و علاقه آنها و مديران به نظام و مردم است.

وزير ارتباطات دولت تدبير و اميد ابراز داشت: اگر مي بينيم كه تحولي به وجود مي آيد و تورم از 39 درصد به 16.5 درصد رسيده است و يا خروج از ركود صورت گرفته و به سوي رونق اقتصادي مي رويم، نشان از عزم جدي دولت و مسئولان براي خدمت به مردم است.

وي با بيان اينكه بايد قدر همبستگي، صميميت و همكاري را دانست، افزود: قطعا با اين روحيه آنچه كه استاندار مازندران در خصوص سرمايه گذاري هاي عظيم مطرح كردند با كمك و عنايت خداوند شكل خواهد گرفت.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه ايران اسلامي امروز در منطقه تاثيرگذار است افزود: اما افراطي گري و راديكاليسم دنيا را نگران كرده است و با بمباران هوايي و مسائلي از اين دست حل نخواهد شد.

وي به حمايت مقام معظم رهبري از دولت و تيم مذاكره كننده هسته اي اشاره كرد و گفت: دولت آنچه كه سياست كلي رهبري بوده است را پياده كرده است و در اين راه هم فشار داخل و هم فشارهاي خارجي را تحمل كرد تا توانست اعتماد رهبري را به دست بياورد.

واعظي گفت:هدف دولت برداشتن تحريم هاي ظالمانه بوده است و در اين راه نيز گام برداشته است.

وي با اشاره به اينكه كليد دو ديتا سنتر در بابل و ساري را به استاندار مازندران تحويل داده ايم، گفت: شما با سرمايه گذاري بخش خصوصي شروع كنيد و ما هم حمايت مي كنيم.

وزير ارتباطات ابراز داشت: 87 درصد مشكلات مربوط به كارگزاران حل شده است و مابقي نيز در حال پيگيري است كه حل خواهد شد.

واعظي مازندران را آيينه ايران دانست و تصريح كرد: وقتی از همه ايران در طول سال به مازندران مي آيند ما هم وظيفه خود مي دانيم كه در دولت امكانات و آسايش هموطنان مان را فراهم كنيم و به همين دليل براي مازندران و چند استان ديگر برنامه جداگانه اي را تدوين كرده ايم.

وي با بيان اينكه دولت نبايد وارد عرصه تصدي گري شود، گفت: دولت بايد زيرساخت هاي لازم را فراهم كند البته در بعضي از جاها موضوعات حاكميتي مطرح است كه بحثش فرق دارد.

اين مسئول با اشاره به پست و اهميت آن در وزارت ارتباطات اظهار داشت: از همكاران پستي درخواست كرديم كه تلاش كنند و همگام با پست، بانك اشتغال روستايي ايجاد كنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت تدبير و اميد با بيان اينكه مردم امسال هم به نداي رهبر معظم انقلاب اسلامي لبيك خواهند گفت ابراز داشت: يك راهپيمايي قوي كار دكتر ظريف و تيم مذاكره كننده هسته اي را آسان تر خواهد كرد.

وزیر ارتباطات قبل از حضور در مراسم شوراي اداري با حضور در بيت حضرت آيت الله طبرسي با ايشان ديدار كرد.

وي همچنين در مراسم افتتاح پروژه توسعه پهنای باند انتقال در مخابرات مركز معلم شهرستان ساری اظهار کرد: در این پروژه تمامی اقدامات و برنامه‌ها توسط نیروهای داخلی طراحی و اجرا شده است.

واعظی گفت: تحقیقات این پروژه در پژوهش‌گاه فناوری وزارت ارتباطات و اطلاعات انجام شد که برای نخستین‌بار توسط رئیس‌جمهور در 27 اردیبهشت امسال در خط تهران ـ اصفهان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه 40 گیگابايت بر ثانیه بر ترافیک لبه استان مازندران اضافه خواهد شد، افزود: اعتبار اين پروژه شش ميليارد تومان بود كه توسط بخش خصوصي انجام شده است.

حجم سرمایه‌گذاری شرکت زیرساخت در مازندران 35 میلیارد تومان در پروژه‌های دهه فجر است.



©2013 APG.ir