تعداد بازدید: 3101

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 21 بهمن 1393-0:46

سیم کارت ما دست خداست !

حاشیه های حضور وزیر مخابرات در مازندران


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: دوشنبه محمود واعظی –وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت تدبیر و امید –به مازندران آمد تا طرح های سرمایه گذاری در بخش های زیر ساخت و مخابرات را افتتاح کند.

۲۸۷ پروژه ارتباطی و مخابراتی، درمازندران با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در این روز افتتاح و به بهره بردار رسید. حاشیه نگاری ما از حضور وزیر را بخوانید:

*وزیر در ساعت 13.42 دقیقه به همراه هیات همراه وارد دفتر حضرت آیت الله طبرسی شد.

*شجاعی و دامادی نمایندگان مردم ساری و میاندورود، واحدی فرماندار ساری ، قاسمیان رئیس پست استان و طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران وزیر را همراهی می کردند.

*نمایندگان ساری از مشکل ضعیف بودن و عدم پوشش شبکه های همراه اول و ایرانسل در ساری گله داشتند و وزیر هم قول مساعد برای پیگیری داد.

*وزیر خطاب به آیت الله طبرسی با اشاره به ظرف کشمش روی میز اظهار داشت: ما به این کشمش شما ناخنک زدیم، حالا که نمک گیر شدیم، چشم، حتما حلش می کنیم.

  *آماده بودن ماشین برای خبرنگاران و رساندن به موقع سر برنامه ها از نقاط قوت این مراسم بود.

  *در هنگام افتتاح وزیر از پروژه مخابراتی، با وساطتت دامادی مشکل بعضی از کارگزاران مخابرات به وزیر منعکس شد. فردی که ادعا می کرد 13 سال سابقه خدمتی دارد خطاب به وزیر با در دست داشتن فیش حقوقی خود گفت:بعد از 13 سال تنها 700 هزار تومان با مدرک لیسانس حقوق می گیریم.

*خانم دیگری هم که ظاهرا کارآموزی خود را در مرکز مخابرات گذرانده بود با گریه خطاب به وزیر گفت: پدرم بازنشسته مخابرات است و خودم هم لیسانس آی تی دارم اما دوستان گشتند و نزدیکان خود را استخدام کردند که وزیر خطاب به او گفت گریه نکن و برای پیگیری قول مساعد داد.

*در هنگام افتتاح پروژه افزایش پهنای باند وزیر گفت: شاخصه اصلی این پروژه طراحی و اجرای آن به دست مهندسان داخلی است.

*وزیر در ساعت 3.20 دقیقه وارد سالن همایش ساختمان مرکز برنامه ریزی استان مازندران واقع در خیابان معلم شد، جایی که همه فرماندران و اعضای شورای اداری استان منتظر حضور وزیر بودند.طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران به دلیل کاهش نور سالن همایش در چندین مرحله اعداد درج شده بر روی پرده نمایش را اشتباه قرائت کرد و سپس به دلیل همراه نداشتن عینک عذرخواهی کرد.

*سیدهادی حسینی با بیان اینکه ما دکتر واعظی را یک مازندرانی می دانیم گفت: آقای دکتر ما مهمان نوازیم و به این دلیل نمی خواهیم بر میهمان های مان سخت بگذرد لذا از شما خواهش می کنیم که نگاه کشوری به مازندران داشته باشید.

*وی همچنین گفت: بسیاری از مدیران شما یا مازندرانی هستند و یا در مازندران کار کرده اند، البته تمام معاونان شما هم یک معاون مازندرانی دارند در واقع می توان گفت سهم مازندرانی ها در وزارتخانه شما پررنگ است.

*حسینی ادامه داد: در کمیسیون تلفیق قرار بود اعتبارات شما را تیکه و پاره کنند اما ببرهای مازندران ایستادند و نگذاشتند.

*حجت الاسلام ناصری هم در سخنان خود کارهای غیرممکن را توسط مازندرانی ها ممکن دانست و گفت: وقتی ما در عرض کمتر از 36 سال از جمعیت 35 میلیونی به 80 میلیونی می رسیم نشان می دهد که می توانیم در یک فرصت محدود یک جمعیت 45 میلیونی از نوه و نتیجه و جوان خوب به جمعیت کشور تزریق کنیم.

*وی گفت: سیم کارت ما دست خداست چرا که روح انسان به منزله سیم کارت اوست که متعلق به خداوند است.

*نماینده مردم بابل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر خارجی خود به ایتالیا گفت: بسیاری از سرمایه گذران حاضرند به علت عدم فروش نفت و اینکه نفت ما را نمی خرند با ما تهاتر کنند.

*حجت الاسلام ناصری همچنین با ذکر خاطره ای از حضور رئیس جمهور در مجلس گفت: بنده به ایشان می گویم شیخ حسن جوری، با رئیس جمهور شوخی کردیم ایشان هم گفتند می خواهید ما را سر به دار کنید؟!

*استاندار مازندران در سخنان خود با اشاره به عدم مدیریت در خصوص اشتغال و حفظ اشتغال پایدار گفت: بسیاری از ماشین آلات در کارخانه ها بیش از ده سال است که خاک می خورد.

*واعظی در بخشی از سخنان خود گفت: این دولت به مردم راست می گوید اگر دارد می گوید دارم و اگر ندارد هم شفاف به مردم می گوید ندارم، چرا که دولت به مردم تکیه کرده است و خودش هم اعلام می کند.

*وی به سابقه 27 ساله خود در سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: ما در آن زمان که امام در پاریس بودند محضرشان مشرف بودیم و در کنار حضرت امام بودیم.

*وزیر ارتباطات گفت: کمیته مشترکی با حضور مدیران مازندرانی و معاونان و کارشناسان ما تشکیل شود و برای آبادانی مازندران کار کنید، هر جا هم که مشکل باشد بنده حمایت خواهم کرد.

*وزیر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از نداشتن تلفن ثابت در بعضی از روستاهای بالای 20 خانوار گله مند بود گفت: لیست روستاها را بنویسید و بعدا به من بدهید.

*پاسخ وزیر به سوال مازندنومه در جمع سیاسی بود اما بعد از نشست موضع صریح و شفافی را در این زمینه اعلام داشت.

*جلسه با نخبگان پس از اندکی استراحت در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی با حضور جمعی از نخبگان و اساتید دانشگاهی برگزار شد که وزیر در ساعت 18.45 دقیقه در این مراسم حضور یافت.

*یکی از نخبگان در این مراسم گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان رشته آی تی در رسته های دیگری مشغول هستند.

*یکی از معاونان وزیر در سخنان خود با بیان اینکه ما به بومی شدن پژوهش بها می دهیم گفت: باید از همه نیروهای متخصص در این زمینه استفاده کرد.

*نخبه دیگری خطاب به وزیر گفت: شما در کادر اجرایی و مدیریتی خود به نخبگان اعتماد کنید و ظرف دو سال نتیجه آن را هم ببینید.

*واعظی در پاسخ به درخواست نخبه ای که خواستار هزینه 10 درصد از درآمدهای مخابراتی در استان شده بود گفت: بنده حاضرم همین جا بنویسم و امضا کنم اما حتما شما ضرر خواهید کرد چرا که ما تنها از هفته دولت تا دهه فجر بیش از 300 میلیارد تومان در مازندران هزینه کردیم.

*وزیر در بخشی از برنامه خطاب به یکی از معاونان خود گفت شما صحبت کنید که معاون دیگر وی گفت: ایشان در حال خوردن میوه هستند که وزیر خطاب به او گفت: خب شما دو دقیقه صحبت کنید که باعث خنده حضار شد.

*معاون مورد اشاره نیز در پاسخ گفت: آقای وزیر ما در دو دقیقه تازه موتورمان گرم می شود که وزیر با شنیدن این سخن خاطره ای را از دوران مناظره رئیس جمهور تعریف کرد.

وی گفت: در هنگام مناظرات آقای دکتر روحانی با آرامش سخن می گفت که ما به ایشان گفتیم زمان شما برای پاسخگویی تنها 90 ثانیه است که ایشان گفت:"علما که 90 ثانیه طول می کشد گرم بیفتنند..." بیان این خاطره باعث خندیدن حاضرین شد.

*بیدآبادی یکی از سرمایه گذارانی بود که به همراه وزیر و هیات همراه آمده بود. وی در سخنان خود به لزوم مشخص بودن اهداف اشاره کرد و اسامی مختلف از جمله پارک علم و فن آوری و ...را برنتافت که این موضع او باعث اعتراض یکی از اساتید دانشگاه شد که وزیر خطاب به او گفت: شما وقت صحبت دارید! که البته در ادامه جلسه وزیر اجازه صحبت به او را نیز داد.

*در ادامه بحث یکی دیگر از نخبگان خطاب به وزیر گفت به نماینده زیر 35 سال جامعه نخبگان هم اجازه سخن بدهید که وزیر اجازه داد و او گفت: همانطوری که شما امریکا را ول کردید و برای کار به ایران آمدید بنده هم phdامریکا را ول کردیم و به ایران آمدم.

وی ادامه داد: در 23 سالگی اولین مجتمع تجاری را در چین به نام ایران با عنوان پردیس پارس ایجاد کردم اما در ایران پیگیری در این خصوص نشده است.

*سیدساجد جمالی گفت: آقای وزیر شما پنج نفر سرمایه کذار مثل آقای بیدآبادی به ما بدهید و آن وقت ببینید که پارک های علم و فن آوری و دانشگاه های ما چگونه ایده را تبدیل به محصول تجاری خواهد کرد.

*وزیر هم در پایان اظهار داشت: وقتی دور هم می نشینیم و برای یک تصمیم سازی ساده به نتیجه کلی نمی رسیم این نشان می دهد که باید بیشتر مذاکره کنیم و نشست های تخصصی تر برقرار کنیم که به نتیجه برسیم.

*جلسه در ساعت 7.40 دقیقه به پایان رسید و وزیر برای افتتاح مرکز خدمات پستی راهی روستای پلنگ آزاد میاندورود شد و پس از آن با پرواز ساعت 21 ساری- تهران به پایتخت بازگشت.


  • شنبه 25 بهمن 1393-13:56

    واقعا متاسف هستم براي نگارش ضعيف نويسنده اين سايت،به جاي بررسي مسائل اصلي به جزئييات توجه نموده جلسات به اين مهمي سوژه افراد كوتاه مغزي چون اين خبرنگاران مي باشد.

    • پنجشنبه 23 بهمن 1393-8:15

      مهندس دامادی عزیز نورچشم مازندرانی هاست. ببرمازندران برازنده اوست.اگه اونباشدفاتحه ساری ومازندران را بایدخواند.

      • چهارشنبه 22 بهمن 1393-15:45

        مهندس دامادی محبوب قلبها تویی که دلها را تسخیر میکنی ما هم عاشقتیم واز زحماتت تشکر می کنیم........


        ©2013 APG.ir