تعداد بازدید: 7909

توصیه به دیگران 4

سه شنبه 21 بهمن 1393-22:50

درخشيدن نام ساري در پيشاني دبي

پرواز ساري به دبي راه اندازي شد

دو پرواز در هفته به مقصد دبي/در ساري پرواز با قيمت 700 هزار تومان به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد، در حالي كه قيمت تهران-دبي يك ميليون و 200 هزار تومان است.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز با حضور احساني –معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران- و دامادي -نماينده مردم ساري و مياندورود در مجلس شوراي اسلامي- و جمعي از مديران، پرواز ساري به دبي راه اندازي شد.

در اين مراسم موسي مشا زميني –مديركل فرودگاه هاي مازندران- با بيان اينكه بعد از تلاش هاي فراوان سه سال گذشته امروز موفق به انجام اينكار شديم، گفت: دو پرواز در هفته به مقصد دبي خواهيم داشت.

مشا زميني با اشاره به درخشيدن نام ساري در پيشاني دبي اظهار داشت: از 202 نقطه جهان به مقصد دبي پرواز انجام مي شود كه با پيوستن ساري به اين پروژه به هاب منطقه راه پيدا كرديم

وي زمان اين پرواز را يك ساعت و 45 دقيقه دانست و گفت: اگر از تهران اين اتفاق مي افتاد هزينه و زمان بيشتري بر مسافر تحميل مي شد.

ميركل فرودگاه هاي مازندران اظهار داشت: قيمت پروازي در تهران تقريبا دو برابر قيمت ساري است و در ساري پرواز با قيمت 700 هزار تومان به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد، در حالي كه قيمت تهران-دبي يك ميليون و 200 هزار تومان است.

مشا زميني گفت: فروش بليط هاي اين پرواز هم به صورت چارتر و هم به صورت تور خواهد بود كه قميت آن با لحاظ خدمات بين يك ميليون و 300 هزار تومان تا يك ميليون و 500 هزار تومان متغير خواهد بود.

وي گفت: نگذاريم اين پرواز به خاطر نبود مسافر به استان هاي همجوار انتقال يابد.

*اين پرواز مزيت هاي بي شماري دارد

دلاور بزرگ نيا-مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مازندران-نيز در اين مراسم با بيان اينكه راه اندازي اين پرواز يكي از دغدغه هاي جدي ما بوده است، افزود: نگاه ما در حوزه گرشگري نگاه به كل كشورهاي حوزه خليج فارس است چرا كه هم مازندران با طبيعت آن ها سازگار است و هم مي توانند با فرهنگ و آداب و رسوم ما آشنا شوند.

وي جامعه هدف گردشگري علاوه بر كشورهاي حوزه خليج فارس را كشورهاي CIS دانست و گفت: با برگزاري نشست هاي مختلف سعي كرديم همگان را هماهنگ كنيم اما سختي هايي وجود دارد چرا كه ما هنوز فرهنگ كار گروهي را نداريم.

بزرگ نيا ادامه داد: اعتقاد دارم اين پرواز مزيت هاي بي شماري دارد كه از آن جمله مديريت زمان و مقرون به صرفه بودن آن است كه اميدوارم قدري بتوانيم نقشي در آن داشته باشيم و كمك كنيم.

*دفترهاي آژانس هاي مسافرتي استقبال نكردند

غلامرضا عشريه-رئيس اتاق بازرگاني مازندران-نيز گفت: توسعه گردشگري در سايه حمايت از بخش خصوصي است و اگر حمايت دولت باشد قطعا شاهد روند رو به رشد خواهيم بود.

وي با بيان اينكه بايد به آژانس هاي مسافرتي توصيه كرد كه بليط هاي استان هاي ديگر را نفروشند، گفت: متاسفانه دفترهاي آژانس هاي مسافرتي استقبال نكردند كه اگر اين حمايت از طرف دولت صورت نگيرد بخش خصوصي دچار آسيب خواهد شد.

* توسعه استان يك نگاه اقتصادي و دانش بنيان است

علي احساني-معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران-نيز در اين مراسم با بيان اينكه امارات بيشتر از جمعيت ثابت خود جمعيت متغير و غيربومي دارد كه هر چند وقت يكبار بايد از كشور خارج شوند افزود: مي توان ايران را به عنوان كشور واسط شناخت و آن ها را به ايران آورد.

وي با بيان اينكه در خصوص بحث سول باند فرودگاه بحث هايي شده است و اقداماتي هم صورت پذيرفته است افزود: آقاي نوبخت در اين زمينه قول همكاري دارند تا امكانات زيرساختي مناسبي داده شود.

احساني با بيان اينكه در نگاه جديد توسعه استان يك نگاه اقتصادي و دانش بنيان است گفت: ارتباط با جهان خارج بايد وجود داشته باشد تا فضاهاي اقتصادي استان رشد كند و لازمه اينكار آوردن جمع هاي متفاوت به ايران است.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران اظهار داشت: توان و ظرفيت هاي پنهاني در استان نهفته است كه مي توان روي آن سرمايه گذاري كرد براي نمونه چشمه سورت يكي از اين مصاديق است كه اگر سرمايه گذاري صورت پذيرد مي تواند مانند تخت جمشيد در ايران جلوه كند.

وي به وجود آب هاي گرم، ساحل ها و مناطق مستعد گردشگري اشاره كرد و گفت: همه اين موارد جزو بسترهاي مهم توسعه است كه با سرمايه گذاري در آن مي توان قابليت توسعه گردشگري را به وجود آورد.

احساني با اشاره به حمايت خود از اين بخش گفت: بخش خصوصي هم بايد به دنبال بازاريابي و بحث استفاده از صنعت الكترونيك باشد.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران گفت: برنامه ريزي ها در حال شكل گرفتن است كه حتي بخش خصوصي خارج از كشور در اين خصوص براي سرمايه گذاري اعلام آمادگي كرده است.

لازم به ذكر است در اين نشست شادمان مديركل اجتماعي و قادري فرماندار مياندورود و همچنين سجودي مشاور اقتصادي استاندار نيز حضور داشتند.



    ©2013 APG.ir