تعداد بازدید: 3269

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 22 بهمن 1393-12:14

وزیر کشور:

ايران در برابر جريان انحرافي، غلط و خشونت ايستاده است

فرماندار ساری جایگاهی برای رسانه ها در نظر نگرفت و امروز خبرنگاران روز سختی را پشت سرگذاشتند/رحمانی فضلی: از تورم 40 درصد به 16 درصد رسيده ايم و اين به معناي شكوفا شدن و رونق اقتصادي در كشور است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: مراسم راهپيمايي 22 بهمن امسال با حضور اقشار مختلف مردم در ساري مركز استان مازندران با حضور وزيركشور برگزار شد.

در اين مراسم ربيع فلاح-استاندار مازندران-با بيان اينكه مردم ايران و مازندران امروز با حضور خود عزت و سربلندي خود را به گوش همه جهانيان رساندند، افزود: اين حضور در صحنه نشان دهنده هماهنگي، يكپارچگي و وحدت ملت ايران است كه بار ديگر با آرمان هاي امام و شهدا بيعت كردند.

وي به افتتاح 1385 طرح به ارزش 650 ميليارد تومان در دهه فجر امسال اشاره كرد و گفت: مازندران در ارتباط با طرح هاي عمراني مصوبه هاي ميلياردي امضا كرده است كه با اجراي آن روند توسعه و حل مشكلات اقتصادي بهبود خواهد يافت.

*ايران در برابر جريان انحرافي، غلط و خشونت ايستاده است

عبدالرضا رحماني فضلي-وزير كشور- نيز در اين مراسم گفت: دشمنان ادعاي هدايت و رهبري جهان را دارند اما در خصوص ملت ايران دچار اشتباه شدند.

وي با اشاره به اعتقاد مبتني بر توحيد و معاد مردم ايران اظهار داشت: منفعت و مصلحت هاي مادي در نگاه مردم ايران وجود ندارد و در راه حفظ از آرمان هاي خود جان خود را نيز اهدا مي كنند.

اين مسئول با بيان اينكه بايد قدردان حضور مردم بود و آنها را ولي نعمت خود دانست افزود: بايد به مردم ارج نهاد و از صميم قلب به آن ها عشق ورزيد و آن ها را در امور مشاركت داد.

وزير كشور به حضور مردم در سرنوشت كشور در قابل انتخابات اشاره كرد و گفت: ما مردم را نه براي راي و نه براي حضور در تظاهرات دوست داريم، بلكه براي مردم اصالت قائليم چرا كه مردم را ولي نعمت خود مي دانيم.

وي ادامه داد: هر روزي كه مسئولان فكر كنند بي نياز از مردم هستند و به صورت سطحي و ظاهري به آنها وابسته اند در اصول انقلاب انحراف عظيمي رخ خواهد داد.

رحماني فضلي به 36 سال مبارزه و حضور مردم در صحنه هاي مختلف در انقلاب اشاره كرد و گفت: مردم در تمامي حوادثي كه براي كشور بوجود آورده اند پيروز بوده اند و امروز ايران است كه مي تواند تحولات را هدايت كند.

وي با تاكيد بر اينكه اسلامي كه تصميمات خود را به معناي واقعي خود دارد هر چه تلاش كنند نمي توانند چهره آن را خدشه دار كنند افزود: ايران در برابر جريان انحرافي، غلط و خشونت ايستاده است.

 وزير كشور دولت تدبير و اميد در بيان چرايي بازگشت غرب و امريكا به ميز مذاكره اظهار داشت: در انتخابات سال 92 برخلاف تصور آن ها كه فكر مي كردند حادثه اي شبيه سال 88 رخ خواهد داد و مشكل اساسي براي كشور رخ خواهد داد، ملت ايران با شكوه و اراده در صحنه سياسي حاضر شد و يكپارچگي خود را به دنيا نشان داد.

  وي ادامه داد: بعد از آن قضيه حتي كشورهايي كه رابطه محكمي با ايران نداشتند به حمايت از ايران پرداختند.

رحماني فضلي با بيان اينكه در موضوع هسته اي هم آنها به ما محتاج هستند، افزود: آنها هر كاري مي توانستند انجام دادند اما اراده مردم را ديدند و عقب نشيني كردند.

وي با اشاره به سخنراني اخير رهبر معظم انقلاب و حمايت ایشان از مذاكرات هسته اي ابراز داشت: رهبری قبول مذاكرات را منوط بر انجام توافق در يك مرحله و در كليات و جزئيات مسايل دانستند چرا كه ما در موضوعات مختلف ديديم كه آنها گام به گام به دنبال بهانه جويي و بر هم زدن مسايل خودشان هستند.

وزير كشور دولت تدبير و اميد ابراز داشت: در موضعي هستيم كه بايد تلاش كرد تا با هدايت هاي رهبري و با اداره سياسي و اجرايي ريیس جمهوری و حمايت واقعي از آن بتوانيم اين موضوع را به نفع ملت ايران به ثبت برسانيم.

وي در موضوع سياست داخلي به ناامني كشورهاي همسايه و هم مرز با كشور اشاره كرد و گفت: همجواري با اين كشورها هزينه آفرين است اما ما در آرامش و امنيت پايدار به سر مي بريم و هيچ حادثه امنيتي در كشور نداريم كه اين مهم نيز مديون مردم است.

رحماني فضلي با بيان اينكه ما حافظ امنيت مردم هستيم ابراز داشت: سرمايه گذاراني كه تا پيش از اين در كشورهاي عربي منطقه سرمايه گذاري مي كردند، امروز به دنبال سرمايه گذاري در ايران هستند.

  وزير كشور ابراز داشت: از سال قبل از تورم 40 درصد به تورم 16 درصد رسيده ايم و اين به معناي شكوفا شدن و رونق اقتصادي در كشور است، اما كماكان فشار بر مردم وجود دارد و نبايد بيكار داشته باشيم كه البته وظيفه دولت رفع سريع مشكلات مردم است.

رحماني فضلي گفت: اگر با رفتارهايي در صحنه هاي خياباني مواجه مي شويم به معناي ضعف اعتقادات ديني نيست و اگر در برخي نمادها اشكالاتي مي بينيم بايد با كرامت، محبت و هدايت بر دل ها و جان ها آن ها را به مسير واقعي خود بياوريم.

وی با اشاره به هجمه فرهنگي و تسلط تكنولوژيكي غرب اظهار داشت: خوشحاليم كه توانسته ايم فرهنگ خود را حفظ كنيم و بايد به آن مباهات كرد و آن را تقويت كرد.

*رسانه ها با مشقت خبر تهیه کردند

يكي از حاشيه هاي مراسم امروز نبودن جايگاه خبرنگاران در محل برگزاري مراسم بود به طوري كه شان پيام آوران عرصه اطلاع رساني و آگاهي بخشي جامعه رعايت نشد.

جالب است در روزي كه بسياري از رسانه هاي خارجي براي پوشش خبري راهپيمايي باشكوه مردم در 22 بهمن ماه، با احترام و دعوت به ايران مي آيند، امروز در ساري با بي تدبيري فرماندار اين شهرستان شان خبرنگاران زير سوال رفت.

 اگر دوستان رسانه، عكاسان و حاملان خبر نبودند، هيچ صدا و تصویری از حضور میلیونی امروز مخابره نمي شد، بنابراین نبايد اينگونه برخورد می شد كه دوستان رسانه اي مان در يمين و يسار جايگاه به دنبال پيدا كردن مكاني براي نشستن و نوشتن باشند و آقای فرماندار در جایگاه لم بدهد!

بگذريم از اينكه گاهي خودمان باعث بعضي بي حرمتي ها مي شويم، اما مسئولان اجرايي شهرستان ساري و در راس آن ها فرماندار اين شهر بايد بعد از اين همه سابقه خدمت بداند كه منزلت اين قشر بايد رعايت شود و در کار اطلاع رسانی اخلال ایجاد نشود.

خبرنگارها امروز همگام با همه مردم به ميدان آمدند، ولی با مشقت و سرپا و زیر درخت و...خبر تهیه کردند.

هر چند مديركل روابط عمومي استانداري مازندران امروز به دليل اين بي توجهي خود نيز در كنار خبرنگاران تا پايان مراسم ايستاد، اما بهتر است براي تكرار نشدن اين مسايل مديران اجرايي شهرستان و دستگاه هايي كه متولي اجراي برنامه هاي مختلف در استان هستند توجيه شوند.


  • يکشنبه 26 بهمن 1393-21:26

    پشتش گرمه به کسی محل نمیذاره!!!

    • یکی از شما!پاسخ به این دیدگاه 1 0
      جمعه 24 بهمن 1393-21:7

      اصحاب رسانه در مازندران یک تشکل صنفی به نام خانه مطبوعات دارند که باید در چنین مواردی با مسوولان بطور جدی برخورد کند. اتفاقا در آستانه انتخابات هیات مدیره اش هم هستند. پس حواس شان را جمع کنند و کسانی را انتخاب کنند که حرف آنان را می فهمند و برای احقاق حقوق شان به صورت جدی تلاش می کنند!

      • پنجشنبه 23 بهمن 1393-9:50

        فرماندار که سابقه خدمت ندارد
        اگر بررسی کنید چطور فرماندار شد ، یقینا هیچ انتظاری از او نخواهید داشت!!!!

        • پنجشنبه 23 بهمن 1393-20:27

          اگه همه خبرنگارا پایان مراسم یه اعتراض خیلی جدی می کردن نه توی این مراسم بلکه تمام مراسمی که بی احترامی میشه و جایگاه رسانه و خبرنگاران زا نادیده می گیرند،مسولسن یاد میگیرند که جای اصحاب خبر در کنار مدیرانی است که به وسیله قلم همین آدمهابزرگ می شوند


        ©2013 APG.ir