تعداد بازدید: 4353

توصیه به دیگران 2

جمعه 24 بهمن 1393-14:5

در قائم شهر؛

بیماران تالاسمی مسابقه دادند

دبیر فدراسیون ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضا: چون باید پنج گروه بیماران پیوند اعضا، دیالیز، دیابتی، هموفیلی وتالاسمی را تحت پوشش قرار دهیم، در حین مسابقات علاوه بر مشکلات ورزشی، مشکلات درمانی را نیز داریم.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: مسابقات ورزشی انتخابی تالاسمی استان مازندران در چهار رشته شطرنج، دارت، تیر اندازی و تنیس روی میز با حضور امیر درویش دبیر فدراسیون ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضا و هاشمی نسب رییس فدراسیون بیماری های خاص با شعار تالاسمی، توانمندی، تلاش و تندرستی برگزار شد.

 دبیر فدراسیون ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضا با بیان اینکه فدراسیون بیماری های خاص در سال 84 با حمایت فاطمه هاشمی -رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص- تشکیل شد، گفت: این فدراسیون در سال 91 با فدراسیون ناشنوایان ادغام شد و سپس در سال 93 با درایت خانم فاطمه هاشمی و تدبیر وزیر ورزش از آن جدا شد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با همکاری انجمن تالاسمی، بیماری های خاص و پیوند اعضا برگزار شد، اظهار داشت: پیش از ادغام ناشنوایان وانجمن تالاسمی، آمار تعداد اعضای تحت پوشش را داشتیم اما پس از ادغام شدن این دو گروه و سپس تفکیک شدن، آمار سازمان یافته ای از تعداد اعضای نداریم چرا که باید استان ها آمار کارت بیمه ورزشی را به ما اعلام کنند تا بتوانیم بر اساس آن آمار بگیریم.

دبیر فدراسیون ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضا افزود: چون باید پنج گروه بیماران پیوند اعضا، دیالیز، دیابتی، هموفیلی وتالاسمی را تحت پوشش قرار دهیم در حین مسابقات علاوه بر مشکلات ورزشی، مشکلات درمانی را نیز داریم.

درویش خاطر نشان کرد: با دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص همکاری داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال 94 بودجه بهتری نسبت به سال قبل پیش بینی شده است تصریح کرد: از آنجا که هر استان مسابقات انتخابی خودش را برای مسابقات کشوری برگزار می کند، با برگزاری زودتر مسابقات فرصت برنامه ریزی بهتر برای خودش را دارد.

دبیر فدراسیون ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضا خبر افزوده شدن رشته بیلیارد و فوتبالدستی در دور بعد مسابقات را داد.

گفتنی است افراد برگزیده این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.

 



    ©2013 APG.ir