تعداد بازدید: 3962

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 30 بهمن 1393-19:34

قهرمانان ورزش ژيمناستيك تجلیل شدند

نائب رئيس هيات ژيمناستيك مازندران: اين برنامه با دست خالي به اين دليل برگزار شد كه خانواده ها و مسئولان گرايش هاي مختلف اين ورزش را ببينند تا نگاه آنها نسبت به ورزش ژيمناستيك عوض شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز مراسم تجليل از قهرمانان ورزش ژيمناستيك با حضور مديركل ورزش و جوانان استان مازندران در سالن سيدرسول حسيني شهر ساري برگزار شد.

حبيب حسين زادگان- مديركل ورزش و جوانان استان مازندران- در اين مراسم گفت: سهم ورزش مازندران در ورزش قهرماني نيز بسيار ويژه است.

اين مسئول با اشاره به حمايت خود از همه رشته هاي ورزشي ابراز داشت: ورزش ژيمناستيك يكي از رشته هاي پرطرفدار و مورد توجه مردم و مسئولان است.

حسين زادگان يكي از اهداف بلند مدت ورزش مازندران را توجه به رشته مفرح و پايه ژيمناستيك عنوان كرد و گفت: تلاش مي كنيم تا با برنامه ريزي هاي انجام شده جايگاه اين ورزش را در مازندران ارتقا بخشيم.

وي با بيان اينكه حضور بسياري از بزرگان شهر در اين جشن نشان دهنده توجه و تكريم اين رشته ورزشي است افزود: اميدواريم با وفاق، همدلي و توجه بيشتر به اين رشته ورزشي بتوانيم به قله هاي بلند در ميادين آسيايي و جهاني دست يابيم.

مديركل ورزش و جوانان استان مازندران به استعدادهاي خوب انساني در حوزه ورزش مازندران اشاره كرد و گفت: با وجود اين پشتوانه هاي محكم، آينده خوبي را براي ورزش استان پيش بيني مي كنيم.

* حركت دليل وجود ما است

محمد سبحاني-رئيس هيات ژيمناستيك استان مازندران-در اين مراسم با بيان اينكه استدلال ما اين است كه حركت دليل وجود ما است، افزود: هيات ژيمناستيك بر اساس وظيفه و رسالت خود افتخار دارد كه اين روزهاي تاريخي را با ورزش ژيمناستيك جشن بگيرد.

وي افزود: توجه خانواده ها به اين رشته ورزشي گوياي اين مطلب است كه به سلامت خود،خانواده و فرزندان خود اهميت مي دهند.

اين مسئول گفت: اعتقاد داريم كه مبارزه عليه بي حركتي با دستان تواناي آينده سازان اين كشور ميسر خواهد بود، به گونه اي كه امروزه زندگي بسياري از جوامع بشري به دليل نبود تحرك در معرض خطر قرار دارد.

* اين برنامه با دست خالي برگزار شد

ليلا مومني-نائب رئيس هيات ژيمناستيك استان و مشاور بانوان استاندار مازندران- در حاشيه اين مراسم در گفتگو با ما اظهار داشت: متاسفانه هيات ژيمناستيك تاكنون ديده نشده است.

وي با بيان اينكه ژيمناستيك نه در بين مسئولان و نه در بين خانواده ها جايگاهي ندارد، افزود: در باشگاه ها تنها تاتامي براي تمرين وجود دارد و بسياري از ابرازها و امكانات اين ورزش در سالن هاي ورزشي وجود ندارد.

مومني با اشاره به نديدن اين ورزش در رسانه ملي اظهار داشت: متاسفانه نگاه حمايتي در صدا و سيما هم نسبت به اين ورزش ديده نمي شود و به همين دليل خانواده ها وقتي بچه هاي آنها به سن خاصي رسيدند، گرايش ورزشي فرزند خود را عوض مي كنند.

وي با بيان اينكه فضاي رشد در اين ورزش پايه وجود ندارد، افزود: بچه ها از كودكي و نونهالي وارد اين ورزش مي شوند و پس از چند سال كه به اوج آمادگي رسيدند به دليل نبودن ابزار تبليغاتي و نديده شدن از اين ورزش جدا مي شوند.

نائب رئيس هيات ژيمناستيك استان مازندران با بيان اينكه اين ورزش جزو ورزش هاي پايه محسوب مي شود، گفت: بايد اين ورزش را از نظر مالي توانمند كرد تا مربيان بهتر تربيت شود و از طرفي هم به موضوع پزشكي اين ورزشكاران پرداخته شود.

وي ادامه داد: بايد تلاش كرد تا اين نونهالان و نوجوانان به سلامت به عرصه هاي ديگر ورزش بروند.

مومني گفت: اين برنامه با دست خالي به اين دليل برگزار شد كه خانواده ها و مسئولان گرايش هاي مختلف اين ورزش را ببينند تا نگاه آنها نسبت به ورزش ژيمناستيك عوض شود.

خاطرنشان ی کنیم در اين مراسم گروه هاي ژيمناستيك آكروباتيك، ژيمناستيك هنري، ژيمناستيك ريتميك و گروه هاي ديگري از اين ورزش به هنرنمایی پرداختند.

 شهردار ساري، مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اعضاي شوراي شهر و جمع ديگري از مسئولان استاني در این برنامه حضور داشتند.

در پايان مراسم قهرمانان اين ورزش -خناري نژاد، مفيدي، شفيعي، جعفري، فضلي، قاسمي و مرزبان- قدردانی شدند.


  • شنبه 2 اسفند 1393-16:14

    باتشکرازهمه برگزارکنندگان این جشنواره،امیدواریم درآينده شاهد برگزاری بیشتراین جشنواره ها درسطح استان باشیم،


    ©2013 APG.ir