تعداد بازدید: 3699

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 4 اسفند 1393-14:20

رییس دانشگاه پیام نور همسو با دولت باشد

نامه تعدادی از استادان و دانشجویان پیام نور استان مازندران به وزیر علوم/انتظار داریم که ریاست عالیه دانشگاه پیام نور و مدیریت ارشد سیاسی استان این بار تحت فشار جریان های تمامیت خواه قرار نگیرند و در دانشگاه پیام نور، فضا را برای مدیران بازمانده و باقیمانده دوران دولت گذشته مهیا نکنند.


 

مازندنومه، سرویس اجتماعی: در پی تودیع رییس دانشگاه پیام نور مازندران و تحرکات اخیر مجمع نمایندگان مازندران در انتخاب گزینه/گزینه هایی برای انتصاب ریاست این دانشگاه، نامه تعدادی از استادان و دانشجویان پیام نور استان مازندران به وزیر علوم انتشار یافت که یک نسخه از آن به دست ما نیز رسید. در این نامه خطاب به وزیر علوم چنین امده:

: جناب آقای دکتر فرهادی وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری

با سلام واحترام؛

اینک که نمود تحقق ملت ایران را در فضای دولت تدبیر وامید و بازگشت اعتدال و شادابی به فضای جامعه وبالاخص دانشگاه را نظاره گر می باشیم، دانشگاه پیام نور استان مازندران به عنوان نماد آموزش عالی و بزرگترین دانشگاه دولتی در این استان در وضعیت نامشخص مدیریتی قرار دارد.

مدیران وابسته به دولت احمدی نژاد در این دانشگاه شرایط نامطلوبی را به وجود آوردند.

حال که مدیر سابق این دانشگاه از سمت خود کنار رفت ، انتظار می رود که بر اساس سیاست های وزارت علوم، گزینه ای از جنس تدبیر و امید، چهره علمی، پاکدست، مستقل، اخلاق مدار که از سوی استادان و دانشجویان به ریاست محترم دانشگاه پیام نور کشور معرفی شده، در اسرع وقت منصوب شود.

اعضای هیأت علمی و دانشجویان با عنایت به بررسی های فراوان و شناخت گسترده از سوابق گزینه های ریاست این دانشگاه و برنامه های آنان و با توجه به ویژگی های نظیر عقلانیت ،تخصص، تعهد، تدبیر، اعتدال و دارا بودن سوابق اجرایی و روحیه کار جمعی و استفاده از همه ظرفیت های دانشجویی و دانشگاهی و ایجاد نشاط علمی و سیاسی و اجتماعی چهره ای را بدون وابستگی سیاسی به کانون های قدرت و ثروت معرفی کردند.

انتطار می رود که نمایندگان محترم مردم مازندران در راستای توجه به اصل تفکیک قوا، شرایطی را فراهم کنند تا در راستای کمک به دولت و شتاب بخشی به فرآیند توسعه علمی کشور و استان، چهره ی آکادمیک و صلاحیت دار در رأس دانشگاه قرار گیرد.

بیم آن می رود که در صورت تعلل و مماشات، سکان دانشگاه به دست کسانی سپرده شود که محیط بانشاط علمی را به باشگاه سیاسی و پاتوق گروه ها و احزاب سیاسی تبدیل کنند و به حیاط خلوت سیاست بازان حرفه ای درآید.

بدین جهت اکثریت اعضای هیأت علمی ودانشجویان دانشگاه پیام نور ضمن حمایت جدی و همه جانبه از چنین رویکردی، انتظار دارند که ریاست عالیه دانشگاه پیام نور و مدیریت ارشد سیاسی استان که تاکنون هوشمندانه در راستای آرمانها 24خرداد و پیشبرد اهداف و برنامه های دولت گام برداشته اند، این بار تحت فشار جریان های تمامیت خواه قرارنگیرند و فضا را برای مدیران بازمانده و باقیمانده دوران دولت گذشته مهیا نکنند.

انتظار می رود که مبادا گزینه ای از جنس دلواپسان و همسو با دولت سابق به دانشگاه تحمیل شوند و به بهانه حفظ قدرت، همواره قدر ببینند و ارج گیرند.

نگذارید اعتماد قاطبه دانشگاه پیام نور به دولت تدبیر و اعتماد فروکش کند. دانشگاه نباید قربانی توافق برای رهایی از قدرت شود.

مسیری که دلواپسان و برخی از افراد همسو با جریان افراط گرایی در پیش گرفته اند با خواست اکثریت مردم در انتخابات 24خرداد همسوئی ندارد و در صورت تمکین به این خواسته موجی از دلسردی و سرخوردگی جامعه دانشگاه پیام نور مازندران ایجاد خواهد شد.

از جناب عالی انتظار داریم که به شعار ها و برنامه های رئیس جمهور محترم پایبند باشید و اجازه ندهید برخی عناصر تندرو که جایگاه و پایگاهی نزد مردم ندارند، میدان داری کنند.

از مسئولان ارشد استان و به ویژه استاندار محترم به خاطر همراهی با مردم تشکر می کنم و از آنان انتظار داریم که به نمایندگی از مردم، جامعه دانشگاهی (استادان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان )مصرانه بر موضوع خود که دفاع ازکیان علمی و استقلال فکری دانشگاه است، ایستادگی کنند.

از نماینده های محترم مازندران در مجلس شورا اسلامی هم درخواست داریم با در نظر گرفتن منافع مردم و ترجیح آن بر خواست های شخصی و با احصای شاخص ها ومتغیرهای خدمتگزاری صادقانه، مسیر را نشان دهند و از خود یادگار ارزنده را برجای بگذارند.

جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مازندران

رونوشت به:

استاندار محترم مازندران

ریاست محترم دانشگاه پیام نور کشور

 


  • سه شنبه 5 اسفند 1393-11:34

    آقایی که رایحه ی خوش خدمت در سرش می پروراند با ارفاق دولت در همان جا بمان و خدمت و کند
    چرا بدنبال بهم ریختن استان هست !؟؟؟

    • سه شنبه 5 اسفند 1393-11:24

      ل... احمدی نژادی هم شنیدم کاندیدای ریاست شده جلالخالق این پیام نوری ها پس کجان؟؟

      • پنجشنبه 7 اسفند 1393-13:43

        آقای مدرس،ظاهرا خیلی بد شنیدی،...،احمدی نژاد شآنش اجل از این حرفهاست،....هر چند که نظرات ما در داخل کامنت قرار نمی گیرد.


      ©2013 APG.ir