تعداد بازدید: 3270

توصیه به دیگران 1

جمعه 15 اسفند 1393-16:14

حجت الاسلام رسولی: راهيان نور را سياسي نکنیم

امام جمعه میاندورود: راويان راهيان نور بايد از بچه هاي جبهه و جنگ باشند/به هيچ وجه نبايد كاروان راهيان نور را سياسي، حزبي و جناحي و وابسته به افراد و گروه ها كرد


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي جويباري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مياندورود با اشاره به آبگرفتگي شهرستان طي بارندگي هاي اخير اظهار داشت: اين مشكل هر سال تكرار مي شود اما هر سال هم از ميزان خسارات كاسته مي شود.

وي با بيان اينكه در دوره هاي گذشته و فعلي اعتبارات خوبي در اين خصوص لحاظ شده است افزود: اين نشان مي دهد كه مسئولان به فكر هستند و اميدواريم كه با تدبير درست از همه خسارات احتمالي جلوگيري شود.

 

حجت الاسلام رسولي با اشاره به 20 اسفند و روز ملي راهيان نور اظهار داشت: اين حركت در ترويج فرهنگ شهادت و انتقال فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي بسيار خوب و تاثيرگذار است.

وي با بيان اينكه راويان راهيان نور بايد از بچه هاي جبهه و جنگ باشند، افزود: افراد بايد از كساني باشند كه با فضاي جبهه و جنگ آشنا باشند و واقعيات جنگ را ديده باشند نه اينكه از ميان كساني باشند كه كتاب و داستان خوانده باشند و نقل هاي احساسي و عاطفي كنند.

خطيب جمعه سورك ادامه داد: نبايد براي سراپا نگه داشتن جوانان دست به هر كاري زد، چرا كه اين افراد در بيان روايات بعضاً دروغ هايي را نيز به كار مي برند.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه به هيچ وجه نبايد كاروان راهيان نور را سياسي، حزبي و جناحي و وابسته به افراد و گروه ها كرد، گفت: اگر هدف آشنايي نسل امروز با فرهنگ جبهه، جنگ و شهادت است بايد به دور از سياسي بازي، طرفداري از حزب و جناح و يا فلان گروه و دسته مردم را تشويق به اين امر كرد.

وي ادامه داد: فرهنگي كه از دريچه حزبي و سياسي عبور كند آن فرهنگ رنگ سياسي بازي به خود مي گيرد و آلوده بازي هاي سياسي خواهد شد و فرهنگ اصيلي كه بايد ترويج شود، رنگ مي بازد.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه فرهنگ جهاد و خلوص كار شهدا در اين سياسي بازي ها رنگ خواهد باخت، افزود: كار فرهنگي بايد نرم، آهسته و تدريجي باشد و انتقال فرهنگ هم يك كار بزرگ نرم افزاري است.

وي در بخش پاياني سخنان خود به سخنراني اخير نتانياهو در كنگره امريكا اشاره كرد و گفت: انتظار سخنان منطقي و دقيق از او نيست.

اين مسئول گفت: در داخل خود امريكا هم اين سخنان مخالفان و موافقاني دارد و اين اختلافات نشان مي دهد كه بحث هسته اي ايران بلايي به جان آنها انداخته و ذهن آنها را خراب كرده است و نمي دانند چه بايد بكنند.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه سياست و دكترين هسته اي كشور به دنبال تعطيلي فعاليت هاي هسته اي نيست گفت:بلكه مسئولان كشور به دنبال تعامل به شرط ادامه فعاليت هاي هسته اي هستند. وي گفت: خط قرمز ما در درون كشور منويات رهبري است و به آن پايبند خواهيم بود.


  • دوشنبه 18 اسفند 1393-8:25

    قبلا هم خدمت اقای صادقی عرض کردیم... سورک رو بی خیال....

    • يکشنبه 17 اسفند 1393-22:2

      اقای بخشی حیف این سایت شما که فقط از اقای رسولی مصاحبه وخبر می ذارید (اونم به خاطر این هست که امام جمعه شهر شما هست ...


      ©2013 APG.ir