تعداد بازدید: 3322

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 12 فروردين 1394-1:54

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورخبر داد:

ثبت 17 پروژه در یونسکو/20 پروژه در نوبت

سلطانی فر: استاندار مازندران در موضوع نوروز به درستی استان را هدایت می کند/برای اتباع 190 کشور دنیا ویزای فرودگاهی صادر می کنیم/بیش از 20 پروژه در صف ثبت یونسکو قرار دارد که متاسفانه نمی توان هر سال بیش از یک پروژه ثبت یونسکو کرد/حتی یک مورد گزارش منفی نشنیدم که گردشگر خارجی ملاحظات فرهنگی و سیاسی ما را رعایت نکرده باشد/گردشگری در کشور چندین متولی دارد+اظهارت استاندار مازندران+عکس


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: مسعود سلطانی فر-معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور- امشب در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران به 500 هزار نفر نوروزبانان بی نوروز که در کلیه ستادهای اجرایی خدمات سفر مشغول فعالیت هستند اشاره کرد و گفت: در بیش از 1200 شهرداری کشور نیز ستاد تهسیلات نورورز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران از نیروهای قدیمی و باتجربه است که خوب استان را مدیریت می کند، افزود: استاندار مازندران در موضوع نوروز به درستی استان را هدایت می کند.

وی به رقابت خدمات رسانی بیشتر به مردم اشاره کرد و ابراز داشت: این شیوه مورد حمایت همه مردم و مسئولان است که مدیران در راستای خدمت به مردم با همدیگر رقابت دارند.

سلطانی فر با بیان اینکه با برنامه ریزی هایی که از سه ماه قبل در کشور آغاز کردیم وضعیت بسیار بهتر از سال های قبل بوده است، افزود: ارزیابی ما در کل کشور و بازدیدهایی که از چند استان داشتیم نشان می دهد که وضعیت هماهنگی بهتر باعث شده است.

 معاون رئیس جمهوری به 100 روز پرترافیک در کشور اشاره کرد و گفت: در این ایام تعطیلات رسمی کشور را شاهد هستیم که در این بین 15 روز نوروز بسیار پرتردد تر است.

وی به حرمت نگه داشتن مردم در ایام فاطمیه و ناپایداری آب و هوا نیز اشاره کرد و گفت: با پایان دوره عزاداری فاطمیه، در سطح کشور شاهد افزایش حضور مردم در مقاصد گردشگری بودیم.

سلطانی فر به تقسیم مسافران در استان های مختلف اشاره کرد و گفت: حضور مردم در استان هایی که در سال های گذشته به عنوان مقاصد گردشگری محسوب نمی شدند، پر رنگ تر شده است که این استراتژی ما است.

وی با بیان اینکه ما مقاصد گردشگری جدید در حوزه های مختلف را باید فراهم کنیم تا گردشگران به مقاصد جدیدتر بروند افزود: این کار باعث می شود که در ایام دیگر مانند پاییز و زمستان مردم به نقاط مختلف کشور سفر کنند.

این مسئول به صنعت سبز و زودبازده گردشگری در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: گردش مالی گردشگری شش هزار و 500 میلیارد دلار است که هر سال 1200 تا 1300 میلیارد دلار عایدی کشورها خواهد بود.

سلطانی فر به تامین هشت تا ده درصد درآمد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور از محل گردشگری برای کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: از هر هفت شغل موثر در دنیا یک شغل در بحث گردشگری تعریف می شود.

وی به وجود تحریم ها اشاره کرد و گفت: بخش هایی از اقتصاد کشور در رکود بوده است اما دولت تلاش کرده از این وضعیت خارج شود و گردشگری در این بخش در حال پیشرفت و توسعه است.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تعامل ایران به کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: با این وضعیت ما شاهد ورود گردشگران غربی و اروپایی مخصوصا کشورهای آمریکایی، ایتالیایی و استرالیایی هستیم.

وی با اشاره به برخی آمارها در خصوص ویزاهای صادر شده به مقصد ایران گفت: همه این آمارها نشان می دهد که ورود گردشگران به کشور در حال افزایش است.

سلطانی فر با بیان اینکه برای اتباع 190 کشور دنیا ویزای فرودگاهی صادر می کنیم که یکبار نیز قابل تمدید است گفت: زمان صدور ویزا به گونه ای است که در بعضی کشورها، حداکثر دو روز است که در مواقع ضروری به دو ساعت نیز می رسد.

وی گفت: در حال تلاش هستیم تا با توسعه زیرساخت ها امکان صدور ویزای الکترونیکی را ایجاد و سعی می کنیم تا پایان سال 94 این مهم را محقق کنیم.

سلطانی فر به 950 پروژه گردشگری توسط بخش خصوصی به اعتبار 20 هزار میلیارد تومان بخش خصوصی در حال اجرا است که در حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به هویت تاریخی کشور اظهار داشت: کشور ما در حدود یک میلیون بنای تاریخی دارد که در حدود 150 هزار بنا قابل بازدید و 32 هزار بنا ثبت ملی شده است و 17 بنا هم ثبت یونسکو شده است.

وی گفت: بیش از 20 پروژه در صف ثبت یونسکو قرار دارد که متاسفانه نمی توان هر سال بیش از یک پروژه ثبت یونسکو کرد.

سلطانی فر به جاذبه های طبیعی و زیارتی در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود 50 درصد گردشگران کشور ما مسلمان و با هدف بازدید از امکان زیارتی هستند که تلاش کردیم تا در این بخش تمرکز ویژه داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه در داخل کشور بسیاری از اصول گردشگری حلال در حال اجرا است، گفت: باید به عنوان قطب گردشگری حلال در دنیا مطرح شویم.

وی به جمعیت 200 میلیونی شیعیان در جهان اشاره کرد و گفت: اگر هر سال 5 درصد این جمعیت برای زیارت به کشور بیایند سالانه در حدود 10 میلیون نفرمی شوند که فرصت بسیار مناسبی برای کشور ایجاد خواهد شد.

سلطانی فر با بیان اینکه عوارض مثبت گردشگران مختلف درمازندران را مردم به عینه دیده اند، افزود: القای فرهنگ گردشگران مورد پذیرش ما نیست و بنده با صراحت اعلام می کنم که در این 16 ماه یک مورد گزارش منفی نشنیدم که گردشگر خارجی ملاحظات فرهنگی و سیاسی ما را رعایت نکرده باشد. تذکرات لازم در این خصوص داده شده است و آن ها کاملا توجیه هستند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اگر همه با هم همکاری داشته باشیم درآمد گردشگری قطعا در پایان دوره چشم انداز 1404 به 20 میلیون گردشگر می رسد.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری دریایی باید کار ویژه ای انجام دهیم افزود: تردد دریایی برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود و در حال تلاش هستیم که از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

سلطانی فر با بیان اینکه در احداث مراکز اقامتی مناسب باید تلاش بیشتری شود افزود: در بخش گردشگری داخلی بیشتر نیازمند هتل های دو ستاره وسه ستاره و هتل های اقامتی و در بخش خارجی نیز نیازمند هتل های چهار ستاره و پنج ستاره هستیم.

وی با بیان اینکه اگر با توافق هسته ای ما به منافع و حقوق قانونی خود برسیم با انبوه گردشگران خارجی مواجه خواهیم شد، گفت: گردشگر خارجی هتل چهار ستاره و پنج ستاره می خواهد.

این مسئول ابراز داشت: باید تورهای داخلی افزایش یابد و فرهنگ گردشگری داخلی به روز شود.

وی با اشاره به ویلاسازی در شهرهای ساحلی مازندران اظهار داشت: باید به سمتی پیش رویم که ویلاسازی و خانه مسافرها با هماهنگی هتل ها انجام شود و این موضوع باید سامان دهی شود.

سلطانی فر ادامه داد: احداث هتل های چهارستاره و پنج ستاره در اولویت حمایتی ما خواهد بود و هر قدر متقاضی احداث هتل داشته باشیم تلاش می کنیم که تسهیلات مناسب را در این زمینه فراهم کنیم.

*فلاح: اقامت گردشگران در مازندران 11 درصد افزایش یافت

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- نيز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرمازندران اظهار داشت: امسال 11 درصد اقامت گردشگران و میهمانان در مازندران افزایش یافته است که این میزان عددی بیش از 740 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه هشت میلیون و 100 هزار نفر- شب در استان اقامت داشته ایم، افزود: به لحاظ تردد سه محور مهم کشور در مازندران بوده است اما بیش از 24 درصد کاهش تلفات جاده ای را داشتیم.

استاندار مازندران بیان کرد: تلاش کردیم آرامش مسافران در استان فراهم شود و امسال با توجه به تلفیق نوروز و ایام فاطمیه به صورت خودجوش این موضوع رعایت شده است.

وی با اشاره به رضایت علمای استان از این امر اظهار داشت: یکی از کارهایی که در سال 94 انجام شده است توجه به روستاهای استان بوده است.

فلاح با اشاره به یک میلیون و 300 هزار نفر اقامت میهمانان در روستاهای مازندران گفت: روستاهای ما زیباتر از شهرها است و باید این ظرفیت بسیار بیشتر از این استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید نوآوری و نواندیشی در زمینه گردشگری روستایی انجام شود، افزود: تلاش می کنیم تا در سال 95 توجه بیشتری به این امر داشته باشیم.

استاندار مازندران به میراث تاریخی مازندران اشاره کرد و گفت: همواره از این بابت رنج می بریم چرا که استان قدمت تاریخی چندین هزار ساله دارد و باید نسبت به مرمت و نگهداری این بناهای تاریخی اقدام کرد.

وی ادامه داد: نسبت به اینکار در سال های گذشته غفلت شده است و نیاز است که از اعتبارات ملی در این خصوص هزینه شود.

*بزرگ نیا:سرمایه گذاری بیش از 20 سرمایه گذار در مازندران در ساخت و احداث هتل

دلاور بزرگ نیا-مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران- نیز در این جلسه با بیان اینکه با رصد اطلاعات سال گذشته و میزان علاقه مندی مردم به فرهنگ و رسوم روستایی، امسال کمیته دهیاری ها در ستاد شکل گرفته است افزود: خروجی های خوبی نیز در این زمینه ارائه شده است.

وی گفت: گردشگری یکی از محورهای توسعه در استان است و امیدواریم در این زمینه گام های موثری برداریم.

هم چنین دلاور بزرگ نيا در نشست با سرمایه گذاران استان مازندران اظهار داشت: در واحدهای اقامتي بيشترين آمار پذیرایی را داریم.

بزرگ نیا به بوم گردی و فرصت گردشگری روستایی در مازندران اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی در مناطق شرق مازندران انجام شده است که امیدواریم در فرصت مناسب از پروژه های این بخش بازدید داشته باشید.

وی به سرمایه گذاری بیش از 20 سرمایه گذار در مازندران در ساخت و احداث هتل اشاره کرد و ابراز داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها 30 درصد است.

بزرگ نیا همچنین با اشاره به پرواز ساری به دبی و ساری به آستراخان اظهار داشت: امیدواریم با این خطوط پروازی پل ارتباطی مناسبی بین دو فرهنگ ایجاد شود.

وی گفت: مازندران در همه عرصه های گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی دارد که امیدواریم از همه این پتانسیل ها به درستی استفاده شود.

بزرگ نیا به ظرفیت های فرهنگی و تاریخی کشور اشاره کرد و گفت: اگر به درستی این بناهای تاریخی برای گردشگران خارجی تشریح شود می توان مقصد اول سفر آن ها باشد.

*فلاح: در سال 93 به خوبی در بخش گردشگری حمایت نشدیم

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- در جمع سرمایه گذاران گردشگری اظهار داشت: شورای تامین استان به دنبال حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکل اشتغال جوانان است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل امنیتی در استان وجود ندارد، افزود: از آغازین روز حضور ما در استان بحث همدلی و همزبانی بین مردم و مدیران حضور داشته است.

استاندار مازندران به لزوم اعتلای استان در بخش توسعه گردشگری اشاره کرد و ابراز داشت: در سال 93 به خوبی در بخش گردشگری حمایت نشدیم.

وی با بیان اینکه علی رغم پیگیری های ما در این بخش از طریق بانک ها حمایت خوبی صورت نگرفته است، افزود: ما چاره ای جز این نداریم که به بخش خصوصی بها دهیم و از سرمایه گذاران حمایت کنیم.

فلاح جلودار با بیان اینکه طرح جنگلداری باید با محوریت گردشگری توسعه یابد گفت: همه این مسایل باید با تهیه طرح های مدون با حضور سرمایه گذاران ادامه یابد.

وی به همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: مجوز اسکله های بخش خصوصی صادر شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه متاسفانه تورهای گردشگری در استان فعال نیست گفت: مسافران تنها در هتل های خود حضور دارند و یا خودشان به برخی مناطق برای بازدید می روند.

وی به همایش گردشگری سلامت با حضور کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: امروز همکاری جدی با بخش خصوصی داریم و اعتقاد داریم که این بخش باید به عنوان موتور محرک توسعه استان باشد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در مازندران ابراز داشت: در اتاق ما به روی سرمایه گذاران استان باز است اما دست مان خالی است و امیدواریم که در این بخش حمایت سازمان گردشگری را داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان استاندار آستارخان اظهار داشت: وی از مازندران به عنوان بهشت برای خود و مردمش یاد کرد و علاقه بسیاری در این زمینه نشان داد.

*سلطانی فر: گردشگری در کشور چندین متولی دارد

مسعود سلطانی فر-معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور- در نشست با سرمایه گذاران با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید توسعه امر گردشگری است افزود: ظرفیت های گردشگری کشور به گونه ای است که جزو 15 کشور اول دنیا هستیم.

این مسئول به آمار سازمان جهانی گردشگری اشاره کرد و گفت: در شاخص رقابت پذیری سفر در سال 2012 رتبه ایران 112 بوده است و در سال 2013 به 98 رسیدیم که به زودی آمار سال 2014 هم اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه درآمد ایران 6.5 میلیارد دلار از بحث گردشگری بوده است افزود: سهم ما از گردشگری خارجی بيشتر از نيم درصد نیست و باید با برنامه ریزی درست این امر ارتقا یابد.

سلطانی فر ادامه داد: انتظار ما سهم سه درصدی از درآمد های خارجی است که تنها در سایه برنامه ریزی درست محقق خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه گردشگری در کشور چندین متولی دارد افزود: سازمان های حج و زیارت، ایرلاین ها و هلدینگ های مختلف متولی امر گردشگری هستند و به همین دلیل متاسفانه برخی مشکلات وجود دارد.

وی با اشاره به فرهنگ سازی در این زمینه و حل گام به گام مشکلات ابراز داشت: گردشگری باعث توسعه فرهنگی است و به اعتقاد ما یکی از مهم ترین روش صدور انقلاب جذب گردشگر خارجی است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه باید بخش توسعه کشور به گردشگران خارجی به درستی نشان داده شود افزود: اکثر گردشگران با ذهنیتی نادرست به کشور می آیند اما وقتی با واقعیت روبرو می شوند،99 درصدشان در مصاحبه با رسانه های کشور های خود از امنیت ایران تعریف می کنند.

وی ابراز داشت: هیچ فیلم و کتابی به اندازه حضور انسان خارجی در کشور موثر نیست که با چشمان خود واقعیت را ببینند.

سلطانی فر با بیان اینکه تحریم های ناعادلانه باعث شده است که از 230 مورد 90 ناوگان هوایی مسافری ما زمینگیر باشد، افزود: امیدواریم مذاکرات منتج به حفظ حقوق هسته ای و قانونی کشور و این محدودیت ها از کشور برداشته شود.

وی گفت: نیازمند گسترش ساختار آموزش در بحث گردشگری هستیم که تامین نیروی انسانی در این بخش حداقل به پنج سال زمان نیاز است.

این مسئول با بیان اینکه تمرکز و برنامه ما خارج از سیستم بانکی و تورم نمی تواند باشد، افزود: خوشبختانه مهار تورم که بنده از آن به معجزه اقتصادی یاد می کنم صورت پذیرفته است و التهاب جامعه از این موضوع برداشته شده است.

سلطانی فر به کاهش ارزش پول کشور در سال های گذشته و شرایط بی ثبات اقتصادی در کشور در آن زمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت با ثباتی داریم و بنای دولت در سال جاری این است که با اتخاذ تصمیمات درست سود تهسیلات را کم کند.

وی با بیان اینکه بعضی از مبانی و برداشت های منطقه ای در کشور داریم که اصلا درست نیست، افزود: بنا داریم این مشکلات را حل کنیم چرا که در مملکت یک قانون وجود دارد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: همه باید از یک قانون تبعیت کنیم و نباید برداشت های شخصی در این زمینه دخیل شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بندی را مربوط به موضوع گردشگری آورده اند که بسیار می تواند در این زمینه موثر باشد گفت: شخص رئیس جمهوری هم با قدرت در این موضوع پیگیر هستند.

این مسئول افزود: حل بعضی از مشکلات در گرو حل مسایل و مشکلات زیربنایی است که سرمایه گذاران باید ارتباط خود با مسدولان استان را حفظ کنند.


  • پنجشنبه 13 فروردين 1394-1:19

    تعریف و تمجید از عملکرد مردم به نام مسئولان و در راس آن استاندار کار خیلی خوبی نیست. به نظر می رسد برنامه ریزان گردشگری در استان نان ابتکارات مردم در این امر را می خورند. اگر راست می گویند در همین ساحل ساری که یکی از نهادها به زور بخش های قابل توجهی از تنها ساحل بخش خصوصی را به بهانه های مختلف اشغال کرده و با مچ گیری از برخی از ماکان خلافکار برای خود و نیروهای عضو تعاونی خود درآمدزایی می کند و حتی در ظرف مدت کوتاهی عوارض ورودی را از 1000 تومان به 4000 تومان افزایش داده و با خارج کردن رسیدگی به موضوع پلاژها از بخشداری منطقه و دهداری ها کل درآمد عوارض حاصل را به مستقیماً به جیب می زنند، کار مفیدی انجام بدهند که آدم باور کند این مسئولان راست می گویند.


    ©2013 APG.ir