تعداد بازدید: 5540

توصیه به دیگران 3

شنبه 15 فروردين 1394-13:16

جاودانی به ارشاد مازندران بازگشت

احد جاودانی که اهل نوشهر است و پیش تر و در زمان اصلاحات، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران بود، با حکم علی جنتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران شد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی وهنری: بالاخره تکلیف مدیریت فائقه فرهنگ و ارشاد مازندران مشخص شد و یکی از چهره هایی که در ماه های اخیر، نام او به عنوان گزینه احتمالی این سمت بر سر زبان ها بود، بر صندلی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نشست.

احد جاودانی که اهل کجور و غرب استانی است، پیش تر و در دوره اصلاح طلب ها، معاون فرهنگی دلاور بزرگ نیا در فرهنگ و ارشاد استان بود. آن زمان جاودانی از اعضای فرادست جبهه مشارکت استان بود که خیلی زود به آذربایجان غربی و زنجان کوچید و مدیر کل فرهنگ و ارشاد آن مناطق شد.

 او مدرک کارشناسی ارشد تاریخ تمدن دارد و در حوزه آموزش عالی نیز به عنوان مشاور فرهنگی ریاست دانشگاه مازندران، معاون فرهنگی و دانشجویی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه رویان فعالیت داشت و عضو پاره وقت هیات علمی دانشگاه جامع علمی- کاربردی و مدرس مراکز آموزش عالی بود.

 جاودانی در اوایل فعالیت دولت نهم در خردادماه سال 1385 مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شد.

او مدتی نیز دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی در استان های آذربایجان غربی و زنجان بود تا این که سال گذشته در چنین روزهایی با دریافت حکم معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی از سوی محمدحسین ملک احمدی -دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور- در این سمت مشغول به فعالیت شد.

در روزهای پایانی مدیریت حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در ارشاد مازندران، جاودانی عزمش را برای آمدن به استان جزم و با رایزنی های فراوان تلاش کرد تا نخستین مدیر کل دولت تدبیر و امید در این استان باشد

با این که در ماه  های گذشته نام برخی چهره های دیگر نیز به عنوان نامزد این پست شنیده شد، اما در نهایت احد جاودانی توانست برگ برنده اش را رو کند و در روزهای گذشته ابلاغ حکم مدیرکلی اش را از وزیر ارشاد بگیرد.

او  به احتمال چهارشنبه هفته جاری در ساختمان ارشاد مازندران معارفه می شود. مردی که سال هاست خارج از استان زندگی و کار می کند و از فضای فرهنگی و هنری مازندران، اندکی دور است.

باید منتظر شد و دید او که هم در دولت خاتمی و هم احمدی نژاد سمت مدیریتی داشت، آیا از اندیشه های اصلاح طلبی در دیدگاه های فرهنگی اش چیزی باقی مانده است یا نه؟ 


  • چهارشنبه 19 فروردين 1394-11:41

    آقای ناشناس محض اطلاع شما بزرگوار
    شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور شرکتی صددر صد دولتی است ولی شرکتهای آب وفاضلاب شهری استانی تماما"غیر دولتی هستند.

    • محمد رحیمی پاسخ به این دیدگاه 0 1
      سه شنبه 18 فروردين 1394-9:43

      انتصاب فرد با تجربه در عرصه فرهنگ ،آموزش و سیاست می تواند نقش بسیار مفیدی در گسترش فرهنگ ملی و میهنی ماداشته باشد که بحمدالله آقای جاودانی این شرایط را دارند. دررابطه با ارتباط با هترمندان هم باید عرض کنم با توجه به سوابق ایشان ارتباط خوبی در گذشته با هنرمندان داشتند.

      • سید سعید اندیکلاییپاسخ به این دیدگاه 27 1
        سه شنبه 18 فروردين 1394-0:47

        درود بر جناب آقای جاودانی.
        ایشان مدیری توانمند در عرصه فرهنگ و هنر میباشند.سوابق مدیریتی ایشان گواه حضور ایشان در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران مییاشد.
        مقدم ایشان را گرامی میداریم.درود بر دولت تدبیر و امید.

        • تئاتری مازندرانی پاسخ به این دیدگاه
          دوشنبه 17 فروردين 1394-23:3

          مدیرکل گذشته که نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد،ایشان باتوجه به اینکه فقط می خواستند مدیریت کنند برایشان فرق نمی کرد که حق هنرمندی چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی ضایع شود، در زمان ایشان اشخاصی برتئاتر سیطره پیدا کرد ند و تئاتر به نابودی کشانده شد و به بی بند و باری های درون گروهی هیچ اعتنایی نداشتند و فقط و فقط می خواستند مدیریت داشته باشند، امیدواریم که آقای جاودانی اینطور عمل نکنندو تئاتر و تئاتری ها در استان در سلامت فکری و تکنیکی بسر ببرند .

          • حسینی واسوکلاییپاسخ به این دیدگاه 3 3
            دوشنبه 17 فروردين 1394-0:25

            ضمن تبریک به آقای جاودانی ! با شناختی که از ایشان دارم ! معتقدم ایشان ماموریت ها و کارویژه های ارشاد راخوب می شناسد و از پس این کار بهتر از دیگران بر می آیند. براحتی توان فرهنگی استان را با رویکردسیاسی خود به هدر ندهید .. به کدام جناح وابسته هست مهم نیست ! مهم داشتن صلاحیت های لازم است که ایشان بخوبی دارند .انشاء الله موفق و کامیاب باشند

            • یکی از هنر مندان سارویپاسخ به این دیدگاه 2 4
              يکشنبه 16 فروردين 1394-18:16

              شایستگان را کنار زدندند...خدا عاقبت ما اهالی فرهنگ و هنررا بخیر کند!!! چه دنیایی شده است..

              • يکشنبه 16 فروردين 1394-16:1

                از سایت مازندنومه بعید بود غرض ورزانه مطلبی را بنویسد. جملاتی که استفاده کردید این شائبه را برای خوانندگان پیش میاورد که ایشان در دولت احمدی نژاد سمت دولتی داشته در حالی که شرکت اب و فاضلاب کشور شرکتی غیر دولتی بوده و نیروهای میانه رو در ان حضور فعال داشتند.نیروی مشارکت را با احمدی نؤاد چه کار ؟!!
                جایگاه کسی که برای رضای خدا کار میکند کجاست؟ آیا باید متهم به سست بودن شود؟
                در مورد اهمیت این انتصاب همین بس که فرهیختگان و هنرمندان استان استقبال کردند.اینده فرهنگ و هنر مازندران روشن است انشاالله
                و لا تقف ما لیس لک به علم
                یا علی

                • رضایی سورکیپاسخ به این دیدگاه 2 6
                  يکشنبه 16 فروردين 1394-15:37

                  به چند دلیل جاودانی اصلا مناسب مدیریت ارشاد نیست .دلیل اول ... با حضور او در این جایگاه موافق نیستند .دوم سابقه سیاسی ایشان پررنگ تر از سابقه فرهنگی اشان است .سوم در زمانی که در معاونت فرهنگی ارشاد مازندران بوده رابطه خوبی با هنرمندان نداشته...

                  • یه بنده خدا پاسخ به این دیدگاه 5 5
                    يکشنبه 16 فروردين 1394-12:54

                    وقتی آقای ایوبی (‌ معاون سینمایی وزارت ارشاد ) اهل کلاردشت باشند . اداره ارشاد استان هم دست نوشهر بیفته غیر قابل انتظار نخواهد بود .

                    • يکشنبه 16 فروردين 1394-10:16

                      هنوز مشقي ننوشتند كه هم در متن خبر هم در كامنت ها با نيزه امديد......حالي درون پرده بسي فتنه ميرود/تا ان زمان كه پرده بر افت جها كند.مهم كجايي بودن ان نيست بيش از بيست سال در عرصه فرهنگ وهنر فعال وموفق بوده است.كمال سر محبت ببين نه نقص وگناه/كه هر كه بي هنر افتد نظر به عيب كند.......

                      • حسین نورانیپاسخ به این دیدگاه 6 0
                        يکشنبه 16 فروردين 1394-8:34

                        امید است دوران شعار در شعائر، همایشهای میلیاردی بی ثمر ،استفاده ابزاری از هنر،تقلیل ذهنی خادمان فرهنگ ، جولان ابن وقت های سیاست باز ، جولان کاسبان چاپ وبنر و نیزدوران دوربین مخفی به سرآید تا این دیار هم فضای صداقت و راستی را در حوزه فرهنگ ایران- اسلامی تجربه کند ؛به امید تداوم این امیدورای خش بمویی

                        • يکشنبه 16 فروردين 1394-7:38

                          مبارکه

                          • يکشنبه 16 فروردين 1394-7:38

                            خوش اومدی

                            • محمدعظیمیپاسخ به این دیدگاه 11 4
                              يکشنبه 16 فروردين 1394-3:14

                              بی شک حضور سبز استاد جاودانی که از فرهنگمداران برجسته مازندران است موجب تعالی و پیشرفت هنر استان خواهد بود.

                              • يکشنبه 16 فروردين 1394-3:2

                                آدمی که هم اصلاح طلب اونم از نوع مشارکتی بوده و از طرفی هم با تیم احمدی نژاد هم کار کرده معلومه که ...

                                • اسماعیل حافظیپاسخ به این دیدگاه 5 10
                                  يکشنبه 16 فروردين 1394-2:18

                                  این انتصاب از دولت تدبیر و امید بعید بود .خدا به خیر کند

                                  • صحفی.ساریپاسخ به این دیدگاه 6 9
                                    يکشنبه 16 فروردين 1394-2:16

                                    با توجه به حضور ایشان در مسند ارشاد مازندران متاسفانه یک طیف سیاسی تندرو در بدنه ارشاد ،معاونتها و روسای ارشاد برسر کار خواهند آمد که صدمات زیادی را به حوزه فرهنگ خواهد رساند .حالا منتظر باشید و ببینید


                                    ©2013 APG.ir