تعداد بازدید: 3522

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 فروردين 1394-16:51

به قانون برگردیم

درباره انتخابات خانه مطبوعات مازندران/هر گونه تصمیم گیری سیاسی در این خصوص به صلاح خانه مطبوعات و حقوق اعضای این خانه نخواهد بود، اگر چه دولت مردان تدبیرو امید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون ثابت کردند که بر محور و بر مدار قانون و حقوق اساسی این ملت حرکت می کنند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، حسین برزگر ولیکچالی، بازرس پنجمین دوره خانه مطبوعات استان مازندران: انتخابات دوره ششم خانه مطبوعات 12 اسفند 1393 برگزار شد که همراه با ابهاماتی بود.

  مراحل برگزاری انتخابات اخیر خانه مطبوعات مازندران حاوی نکاتی بود که اعتراضاتی را از سوی برخی همکاران مطبوعاتی در پی داشت.

اشکالات و ایراداتی مطابق مفاد اساسنامه خانه مطبوعات به انتخابات فوق وارد است که باید در این خصوص معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گیری و اعلام نظر کند.

یک ماه و نیم پس از اجرای انتخابات و حضور بازرس ویژه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری، فرصت مناسبی است که چند نکته در این راستا مطرح شود:

الف- طبق مصوبه مورخ 25/10/1393 هیات مدیره، افرادی می توانستند در انتخابات فوق شرکت کنند که عضویت آنان به امضای آخرین مدیر عامل خانه مطبوعات رسیده باشد. در این میان برخی از افراد کارت هایی داشتند که مربوط به سال ها قبل بود. بر اساس بررسی های صورت گرفته بخشی از افرادی که رای دادند از کارت های قدیمی استفاده کرده اند که خلاف مقررات است.

ب- تشکیل هیات اجرایی انتخابات با ماده 22 اساسنامه مغایرت دارد، چرا که فقط وظیفه احراز صلاحیت نامزد ها و نظارت بر نحوه برگزاری و مراحل انتخابات بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این در حالی است که بر اساس ماده 9 اساسنامه پس از افتتاح مجمع عمومی توسط رئیس هیئت مدیره، اعضای هیئت رئیسه برای اداره جلسه و برگزاری انتخابات و سایر دستورات باید از میان اعضای مجمع انتخاب می شدند.

ج- اخذ رای از افرادی که حق عضویت خود را پرداخت نکرده اند مطابق با تبصره 3 ماده 44 اساسنامه خلاف قانون بوده است. در این بین حدود 50 نفر از اعضا حق عضویت پرداخت نکرده بودند که نام چند تن از کاندیداها و حتی افراد انتخاب شده نیز در این فهرست دیده می شود.

د- اجازه ورود افراد عضو نهادهای دولتی، عمومی ( کارکنان دولت) برای تصدی برخی از سمت های هیئت مدیره (تبصره 2 ماده 11 اساسنامه)بدون برگزاری انتخابات و تصویب مجمع فوق العاده خلاف اساسنامه بوده است. در این راستا استعلام صورت گرفته از اداره کل مطبوعات د اخلی بدون مصوبه مجمع فوق العاده با ماده 18 اساسنامه مغایرت دارد .

ه- تایید و احتساب آرای چند نفر از اعضای خانه مطبوعات که نه خود و نه وکلای آنان در روز رأی گیری (براساس اسناد و مدارک موجود)حضور نداشتند غیر قانونی است و در حکم آرای مخدوش و باطله محسوب می شود؛ چون این آرا با توجه به نزدیگی آرای منتخبان در نتیجه انتخابات تاثیر گذاراست.

همه موارد فوق به همراه اسناد و مدارک به معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انعکاس داده شد و با دستور معاون محترم مطبوعاتی وزارت خانه، یکی از مدیران کل این حوزه به عنوان بازرس ویژه به ساری سفر کرد و طی دو جلسه فشرده چند ساعته با بازرسان، معترضان، برگزار کنندگان و مسئولان حوزه معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد موضوعات و ابهامات ، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

 در این راستا کلیه اسناد و مدارک به همراه برخی از مستندات انتخابات و روز رأی گیری به معاونت مطبوعاتی انتقال داده شد تا تصمیم گیری نهایی در یک فرایند کاملا قانونی، منطقی و جدی اتخاذ شود .

  با توجه به حساسیت، اهمیت و ضرورت موضوع به نظر می رسد که با حفظ همه ی جوانب و مطابق با نص قانون بار دیگر شرایط انتخاب شوندگان و مراحل برگزاری انتخابات مورد بررسی دقیق تری صورت گیرد تا بنای خانه مطبوعات به عنوان بازوی اجرایی ادارات کل ارشاد در استان ها بر مبنای قانون محوری، پاک دستی، صلاحیت حرفه ای و عدالت مداری شکل گیرد.

  هر گونه تصمیم گیری سیاسی در این خصوص به صلاح خانه مطبوعات و حقوق اعضای این خانه نخواهد بود، اگر چه دولت مردان تدبیرو امید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون ثابت کردند که بر محور و بر مدار قانون و حقوق اساسی این ملت حرکت می کنند.


  • یه ساروی دیگهپاسخ به این دیدگاه 2 1
    چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394-18:17

    دلم می خواست ببینم اگر جناب مستطاب برزگر در این انتخابات رای می آوردند، باز هم همین قدر قانونمند بودند؟!

    • چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394-18:13

      کسانی می توانستند در انتخابات خانه مطبوعات شرکت کنند که نام شان در لیست تهیه شده از طرف خانه مطبوعات قید شده باشد. بازرس محترم خانه مطبوعات هنگام تهیه این لیست (به قول خودشان مخدوش) ، چرا هیچ اقدامی نکردند؟

      • بیمه شده اختیاری سازمان پاسخ به این دیدگاه 2 0
        سه شنبه 1 ارديبهشت 1394-11:19

        با سلام ( لطفا بابرسی میدانی نسبت به موضوع مطح شده گزارشی تهیه فرمایید با تشکر
        بنده یک بیمه شده اختیاری سازمان تامین اجتماعی می باشم که ماهانه در سال 1914048ریال حق بیمه می پرذدازم با پرداخت حق بیمه فروردین دنبال قبض اردی بهشت ماه رفتم سازمان تامین اجتماعی بابلسر گفتند باید بروید بیرون فیش تهیه کنید رفتم به یک مغازهخ کنار سازمان دیدم عده ای نشستند اینجا یک ادراه دوم تامین اجتماعی شده با کمترین امکانات آنهم باید برای ثبت نام مبلغی بدهیم روز اول رفتم تا ساعت 10صبح ایستادم گفتند نبت بنشین و نشستم و گفتند اینترنت خراب است
        روز دوم گفتم وقت می گذره بیمه ام قطع میشه گفتند خط خراب هست 31فروردین برو فردا بیا
        امروز رفتم تا این ساعت که برای شما می نویسم در صف ایستادم قبض را گرفتم
        سوال اینجاست قبلا ما می رفتیم تامین اجتماعی ظرف یک دقیقه فوری قبض را می گرفتیم بر می گشتیم من که بیکارم حقوق بگیر نیستم چرا باید برای یک قبض سه روز علاف باشم اگر منظور تامین اجتماعی اشتغال زایی و در آمد هست همان سازمان یک نفررا فقط برای صدور قبض بیمه بگمارد و مبلغ پانصد تومان یا بیشتر بگیرد اگر هدف پول گرفتن هست این روش را در پیش بگیرند به سیازمان استان زنکگ زدنم می گویند برون سپار ی شده به خود سازمان مراجعه کردم گفتم شاید من سواد نداشته باشم تکلیف مردم چیه گفت ربطی بما ندارد دستو ر از بالاست
        ما که داریم حدود دویست هزار تومان به تامین اجتماعی پول می دهیم آیا تامین اجتماعی برای دادن یک کاغذ نیمه کپی دارد برای خود صرفه جویی می کند من یک کارگر میدان چه عرض کنم بیکار بیمه اختیاری چرا باید سه روز وقت خودرا بگیرم برای پرداخت حق بیمه مردم همه جا نگران سرگردان امروز برو فردا بیا می توانید از سازمان و شعبه های دیگر این سازمان پرس جو کنید

        • قلی نژاد سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 1
          پنجشنبه 3 ارديبهشت 1394-10:37

          نظارت بر انتخابات شامل کلیه مراحل(قبل،حین،بعد)است. موارد را بازرسین به برگزارکننده ها گزارش کرده بودند.باقیمانده های احمدی نژادی اداره کل ارشادو غفلت و تسامح هیات مدیره کار را به اینجا کشاند.در ضمن در ماجرای مربوط به انتصاب غیر قانونی مدیر عامل وقت خانه مطبوعات ،همبن جناب برزگر بود که صرف نظر از تعلقات قومی و مناسبات محلی محکم ایستاد تا در نهایت منجر به استعفای مدیر سابق و تعیین مدیر جدید بر اساس مفاد اساسنامه شد.الان هم آنهایی که احراز صلاحیتشان مورد تردید جدی است و واجد شرایط نیستند بی زحمت و قبل از اعلام بررسی ها استعفا بدهند تا وجهه شان حفظ بشود.

        • دوشنبه 31 فروردين 1394-18:55

          به نظرم احتمال تغییر در نتایج انتخابات به دلیل عدم احراز شرایط برخی از کاندیداها و مخدوش بودن آرا وجود دارد.در هر صورت از اقدام قاطع و قانونی بازرس خانه دکتر برزگرتشکر می کنم .حق ایشان بالاتر از اینها است. امیدوارم مدیر کل جدیدارشاداز توانمندی این چهره علمی و فرهنگی و روشنفکر در گستره استانی استفاده کند.

          • دوشنبه 31 فروردين 1394-17:9

            واقعا متاسفم چه کسانی دم از قانون می زنند اقای برزگر شما خودتو جدی نگیر ...


            ©2013 APG.ir